Logistica

Romanian Airport Services – servicii de top pentru companiile aeriene

01.10.2015

Succesul companiei se datorează planificării cu precizie și muncii de echipă. Romanian Airport Services a făcut primii pași pe piața din România acum mai bine de 20 de ani și de atunci până în prezent a reușit să crească și să devină una dintre cele mai cunoscute companii care prestează servicii la sol pe aeroporturile din România.

Oficialii instituției numesc parcursul companiei o “aventură” pe care nu ar schimba-o cu nimic altceva. “Am început cu o echipă de oameni entuziaști și cu sprijinul aeroportului am reușit să creștem traficul de pasageri al Aeroportului Băneasa de la 30.000 de pasageri pe an înregistrați în 1994, la peste 2 milioane în anul 2012”, ne-a declarat Dorin Ivașcu, Președintele Consiliului de Administrație în cadrul Romanian Airport Services SA.

În prezent, societatea oferă companiilor aeriene, care desfășoară zboruri comerciale regulate, zboruri charter, de aviație sau de afaceri, servicii precum handling pasageri sau de rampă, manipulare bagaje, supervizare, alimentare. Cea mai importantă diferență dintre Romanian Airport Services și competitorii direcți, spun oficialii societății, este faptul că e o companie cu un capital 100% românesc, cu spirit 100% românesc, care îndeplinește cerințele de calitate ale celor mai exigenți clienți. “Într-o industrie cu reglementări atât de stricte, singura diferență între prestatorii de servicii o fac oamenii, cei cu care noi ne mândrim”, spun oficialii companiei.

Investiții în parcul de echipamente necesare deservirii pe aeroport

Anul trecut a reprezentat pentru companie startul unui program special, dedicat reînnoirii parcului auto. Acest program se derulează pe o perioadă de cinci ani și are drept scop o infuzie de echipamente de generație nouă, pentru a eficientiza consumurile și a crește calitatea serviciilor oferite operatorilor aerieni.

Mai mult decât atât, finalul anului trecut a marcat inaugurarea noului sediu al societății din Aeroportul Otopeni. Acesta include birouri pentru personalul administrativ, săli de curs și vestiare pentru angajații societății, garaje pentru echipamentele necesare activității, atelier auto și vopsitorie pentru operațiunile de întreținere. “Suntem o echipă de oameni normali, bine pregătiți și entuziaști. Echipa Romanian Airport Services este coordonată de Alexandra Huzuneanu, eu fiind cel care <strică> media de vârstă, dar care împărtășește din experiențele acumulate în cei peste 30 de ani de activitate în această industrie. Toți salariații noștri trec printr-un program de pregătire specifică activității pe care o desfășoară. Pregătirea include atât sesiuni de teorie, cât și sesiuni practice în activitate”, povestește Președintele Consiliului de Administrație al Romanian Airport Services.

Dezvoltare

Industria aviatică din România este în plin proces de maturizare, spune conducerea companiei.

În ultimii cinci ani, peste 70% din traficul aerian din țara noastră a fost operat din București, unde s-au înregistrat și cele mai mari investiții în infrastructură. În 2014, din cei 11.500.000 de pasageri raportați la sfârșitul anului aproximativ 8.300.000 au călătorit din București, pe locul secund din punctul de vedere al traficului de pasageri situându-se Aeroportul Cluj cu 1.179.161 pasageri. “Transportul aerian va rămâne și în următorii cinci ani o opțiune preferată pentru transportul autohton pe distanțe lungi, în cazurile în care duratele de parcurs sunt mici. Costul de transport nu reprezintă neapărat factorul critic, deoarece rețeaua de autostrăzi este încă în dezvoltare, iar legăturile feroviare naționale se află sub restricții de viteză. Fenomenul migrației va exercita și în următorii ani o influență asupra dezvoltării transportului low-cost și implicit a aeroporturilor din țară”, este de părere Dorin Ivașcu, Președintele Consiliului de Administrație în cadrul Romanian Airport Services.

Viitor versus trecut

Unul dintre cele mai importante momente din istoria companiei a avut loc în anul 1997, când a fost demarat un parteneriat special cu Ogden Aviation. Romanian Airport Services a fost la acea vreme al doilea prestator de servicii de handling pe Aeroportul Otopeni. “Am continuat ulterior să ne focusăm pe extinderea operațiunilor și să punem bazele unor noi afaceri ce au legătură cu industria în care ne-am format: reprezentanți de vânzări pentru diverse companii aeriene, școală autorizată IATA, reprezentanți Pilotshop, școală de supraviețuire pe mare, școală de zbor. Toate acestea sunt posibile prin partenerii noștri Regional Air Suport și Regional Air Services”, explică oficialul companiei.

De departe însă cea mai inedită situație din ultimii ani a fost relocarea ce a avut loc în 2012. În mai puțin de trei luni toată activitatea a fost mutată din Băneasa în Otopeni, ca urmare a unei decizii de relocare a traficului regulat de pe Aeroportul Băneasa. Mobilizarea de forțe necesară mutării întregii activități și presiunea timpului au demonstrat faptul că doar planificând cu precizie fiecare acțiune și acționând ca o echipă succesul este unul garantat.

Cu o cifră de afaceri de peste 23 de milioane de lei, reprezentanții companiei estimează pentru anul curent o creștere la aproximativ 30 de milioane de lei. Primele șase luni ale anului curent au adus deja o majorare a cifrei de afaceri cu peste 25%, comparativ cu situația de anul trecut. Ne propunem ca pe viitor să câștigăm o cotă de piață mai mare prin creșterea portofoliului de clienți și să păstrăm capitalul și spiritul 100% românesc”, ne-a declarat Dorin Ivașcu, Președintele Consiliului de Administrație în cadrul Romanian Airport Services.