Românii au consumat anul trecut produse austriece în valoare de 115 milioane euro

08.05.2015

Cu exporturi în valoare de 115 milioane euro în 2014 în industria produselor alimentare și băuturilor si comerț exterior total de 3,1miliarde euro, Austria continuă să fie unul din parteneri comerciali ai României.

Biroul Comercial al Ambasadei Austriei la București organizează în perioada 7-13 mai 2015 un eveniment de prezentare a produselor alimentare austriece în cadrul unuia dintre cele mai importante lanţuri de magazine din România, Carrefour, prin care se dorește poziționarea și susținerea noilor firme austriece pe piața locală

În 2014, Austria a exportat cel mai mult în România produse din carne de porc proaspătă în valoare de 8,8 milioane euro, ciocolată (6 milioane euro), brânzeturi (4.5 milioane euro) și produse de patiserie (3.4 milioane euro).

Alte categorii importante au fost băuturile răcoritoare (2.5 milioane euro), arnea procesată (cârnați și șuncă) în valoare de 2.7 milioane euro, cafeaua (2.3 milioane euro), carnea de vacă (2.1 milioane euro) și dulciurile (1.6 milioane euro).

Săptămâna austrică la Carrefour, ce va avea loc în toată ţara, va pune un accent deosebit pe produsele bio, lactate şi brânzeturi, carne şi preparate din carne, produse congelate şi desigur pe băuturi precum băuturi spumoase şi sucuri.

”România este una din cele mai atractive țări din regiune pentru investitorii din Austria datorită dimensiunii pieței — cea mai mare din regiune, capitalului uman, proximității culturale, perspectivelor și multitudinii de proiecte și oportunități”, a declarat Rudolf Lukavsky, consilier comercial la Ambasada Austriei la București.

Pe lângă principalele mărci deja listate în lanțul Carrefour în această săptămână se vor introduce și alte noi branduri: Almdudler (răcoritoare), Hochriegl (frizzante), Schlumberger (vin spumant), Heindl (ciocolată), Zimmermann (legume congelate), Frierss (șuncă, bacon), Berglandmilch (brânzeturi), D’arbo (gemuri).

Pentru a susține noi colaborări între firmele austriece și cele românești, Biroul Comercial al Ambasadei Austriei la București a organizat pe data de 7 mai Austria Showcase, un eveniment la care au participat 12 companii, Almdudler Limonade, Agrarmarkt Austria AMA, Bergkaeserei Zillertal, BiologoN, Cargo Partner, Eutraco Food, Heuft Austria, Hochriegl, Höpler, Schlumberger, Sulzberger Kaeserebellen, Walter Heindl care caută distribuitori, importatori, dar și clienți direcți sau oferă servicii conexe pentru industria HORECA sau alimentară.

„Participanții din timpul showcase-ul au avut ocazia să poarte discuții cu importatorii de produse alimentare și băuturi, cu reprezentanți ai departamentelor de achiziții din lanțurile de magazine alimentare, precum și cu reprezentanți HoReCa, obiectivul nostru fiind de a facilita inițierea unor noi colaborări și legături comerciale între firmele austriece și cele românești”, explică Rudolf Lukavsky.

Printre principalii investitori austrieci noi în ultimii ani după 2010 se numară Strabag, Schweighofer, Raiffeisen Evolution, Billa, Porsche, Post Master, Verbund, Voestalpine, Salesianer Miettex.

 

Citiți și despre: