Românii au început să prefere să mănânce fructe de mare. Ce produse aleg?

23.08.2016

Crevetele este regele fructelor de mare în România, aceştia conducând detașat, cu 30,9%, în topul fructelor de mare vândute în 2015 în România, conform tendințelor de consum analizate de compania Romfood Trading, dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Astfel, pe fondul creșterii puterii de cumpărare, s-a mărit interesul pentru piața fructelor de mare, o piață a alimentelor sănătoase.

În plus, compania estimează o creștere de 5% a acestei piețe pentru anul în curs.

“Am constatat cu satisfacție că românii au devenit interesați de fructele de mare care, deși intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferința clară pentru creveți poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult și în special în țări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar și pentru ca Chef-ii români îi promovează atât în restaurante, cât și pe posturile de televiziune în emisiuni culinare și în social media. Am observat și o diversificare a cererii pentru creveții de diferite dimensiuni, de la cei foarte mici, la Tiger și King, precum și o deschidere către alte sortimente, cum ar fi caracatița pre-gătită. Tendința este de orientare către produse sănătoase, aspect pe care noi, la Alfredo Seafood, am mizat întotdeauna. Fructele de mare fac parte dintre alimentele cele mai bogate în nutrienți și de aceea majoritatea medicilor încurajează includerea lor într-o alimentație echilibrată.”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

Ce fructe de mare preferă românii?

Creveții au ocupat primul loc în clasamentul volumelor de fructe de mare vândute în 2015, cu 30,9%, urmați de scoici (16,4%), calamari (13,8%) și caracatiță (8,8%).

Topul se păstrează și din punct de vedere valoric: creveții însumează 51,4% din totalul pieței, la mare distanță situându-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) și caracatița (6,9%).

Piaţa fructele de mare din România

Piața de fructe de mare din ţara noastră se situa, în 2015, la aproximativ 35 milioane de euro, pe piața locală fiind vândute în jur de 500 de tone de fructe de mare în cursul anului trecut.

Principala sursă de fructe de mare pentru ţara noastră sunt creveții tropicali aduși din Vietnam, India si China, iar ca segmente de piață regăsim creveții sălbatici și creveții de acvacultură.

Creveții de acvacultură sunt crescuți la standarde calitative foarte înalte, deoarece piețele țintă sunt Statele Unite și Uniunea Europeană, piețe deosebit de atente la calitatea produselor indigenizate.

În acest moment, pe piața locală fructele de mare pot fi cumpărate atât sub formă congelată, cât și refrigerată, ceea ce înseamnă că produsul nu mai trebuie decongelat înainte de a fi gătit.

“În cazul fructelor de mare primează calitatea, nu cantitatea, motiv pentru care recomandăm cumpărarea produselor de brand, în detrimentul celor la vrac. Marile companii din domeniu acordă o mare importanță țărilor de unde sunt importate produsele, precum și condițiilor în care sunt crescute fructele de mare de acvacultură”, adaugă Mihai Cristian Dărmănescu.

 

 

Citiți și despre: