Românii nu mai sunt interesaţi de apartamente şi case opulente

12.08.2015

Românii nu mai încearcă să se afirme social prin investiţii în case și apartamente opulente, preferând să aleagă ceea ce corespunde cu propriile lor standarde, bugete și preferințe. În plus, timpul liber, petrecut alături de familie devine mai important decât obținerea de venituri cât mai mari, care să permită achiziția de imobile scumpe, conform unui studiu comandat de dezvoltatorul Hanner și realizat de Unlock Research.

Studiul subliniază ideea că asistăm, încă, la o fază de tranziție, dar că tendințele sunt clare și importante.

“Conform studiului, schimbarea de atitudine nu este generată exclusiv de presiunea bugetelor. Nu este o alegere strict rațională, ci este o schimbare a valorilor. Casa nu mai este percepută ca o investiţie pe viață, ci ca o investiție care trebuie recuperată în cazul unei eventuale mutări, ca pe un cămin temporar, de tranziție, sau ca pe o investiție pe termen lung, pentru închiriere, de pildă. Acest fenomen duce la un interes crescut pentru active bine poziționate la nivel de piață: imobile cu un bun amplasament, spațiu compartimentat eficient, priveliște, spații verzi, finisaje de calitate”, explică Silviu Grigorescu, Director General Hanner România.

Anterior, cumpărătorii căutau case mari, localizate în centru sau în alte zone bine cotate, plătind pentru acestea sume care le depășeau, de multe ori, posibilitățile financiare . Acum clienții din segmentul rezidențial sunt mai atenți la modul în care cheltuie banii și caută să investească mai mult în lucrurile care îi fac fericiți: familie, pasiuni, călătorii, etc. Clienții sunt astăzi  mai atrași de imobile aflate în apropierea unor zone verzi unde pot desfășura activități în aer liber și duce un stil de viață sănătos și echilibrat.

“Oamenii încep să înțeleagă că achizițiile nu se plătesc numai cu bani, ci și cu timpul pe care îl dedică muncii, cu timpul pe care nu îl petrec în familie sau alături de prieteni. În interviuri au pus un mare accent pe acest aspect, nevoia de a seta corect prioritățile, nevoia de a pune familia sau propria persoană pe primul plan înaintea orelor suplimentare de la birou, fie că sunt antreprenori sau angajați”, explică Oana Cândescu, Qualitative Research Manager Unlock Research.

Evident, această schimbare influențează modul în care aleg să își cheltuie banii sau să investească în imobile.

 

 

Citiți și despre: