FMCG

Rommac Trade, pionier în producția de cereale pentru micul dejun

01.08.2017

Până la sfârșitul anului, compania va lansa un nou baton și un nou sortiment de cereale pentru micul dejun, fără zahăr adăugat. Înființată în anul 1994, în comuna Olteni, județul Teleorman, Rommac a început având ca obiect de activitate Fabricarea expandatelor din cereale, mai cunoscute drept dulciurile Pufarine. Încă de la înființare, în perioada 1994-1998, compania a dezvoltat o rețea de distribuție complexă pentru produsele din fabricație proprie, cât și pentru alte dulciuri.

În anul 1999, Rommac a început producția primelor produse pentru piața de cereale pentru micul dejun și a batoanelor din cereale, ca urmare a unei inovații tehnologice și a unei investiții implementate în producție. Astfel, până în 2008, produsele companiei erau deja prezente în toate rețelele  comerciale din România, la rafturile de cereale pentru micul dejun, având sortimente cuprinse între 20 și 50 articole. Totodată, 2008 a reprezentat un an de cotitură pentru Rommac.

„Ca urmare a cererii crescute pentru produsele fabricate, dar și ca urmare a provocărilor pe care le așteptam în urma aderării la UE, am accesat și am obținut fonduri europene, fonduri care ne-au permis să creștem capacitatea de producție de 4 ori și să fabricăm produse comparabile cu cele vest europene, atât din punct de vedere calitativ, cât și din punct de vedere al diversității sortimentale. Astfel, au fost construite hale noi de producție și au fost achiziționate echipamente de ultimă generație, automatizate. Aceste investiții ne-au permis să obținem certificarea IFS V.6, care este certificarea cea mai importantă pentru industria alimentară”, ne-a declarat Dorel Oprișan, directorul comercial al Rommac Trade.

Produse pentru micul dejun

Produsele Rommac sunt gândite pentru a satisface nevoile întregii familii și putem să le încadrăm în următoarele categorii: cereale pentru micul dejun, cereale expandate dulci, cereale tip muesli, cereale dietetice și batoane din cereale.

„Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar noi am reușit să creăm produse care să satisfacă cei mai pretențioși consumatori, copiii și femeile, oferindu-le energie pentru întreaga zi și o alimentație echilibrată și sănătoasă. Copiii pot alege din raft fulgii, bilele, scoicile, inelușele sau animăluțele de la Rommac sub marca Brio. Aceste cereale nu numai ca au gust delicios de ciocolată, vanilie sau miere, dar conțin și fibre, vitamine și minerale”, susține Dorel Oprișan.

Cerealele integrale sunt parte a oricărei diete sănătoase, oferind multiple beneficii pentru sănătate, iar Rommac, producător de cereale pentru micul dejun, susține în mod direct o alimentație sănătoasă.

Compania a dezvoltat mai multe categorii de produse ale căror ingrediente principale sunt cerealele, dorind astfel să promoveze consumul de cereale în orice moment al zilei, promovare realizată și prin implicarea în campanii locale sau naționale pentru orientarea consumatorilor către o alimentație sănătoasă.

Cele mai de succes produse sunt, în rândul copiilor, cerealele Brio Choco Balls, iar în preferințele consumatorilor din celelalte grupe de vârstă sunt fulgii de porumb, un produs și o rețetă de succes pentru Rommac. Un alt produs de succes Rommac sunt pufarinele Triti Bell, primul produs lansat pe piață la înființarea societății. Acest produs cu tradiție în țara noastră este obținut din grâu expandat, conține doar coloranți naturali și este pe placul tuturor consumatorilor, indiferent de vârstă.

Promovarea unei alimentații sănătoase

De-a lungul timpului, rețetele Rommac au fost modificate, scăzând mereu conținutul de zahăr, în ultima perioadă plănuind să lanseze o gamă în care zahărul va fi redus până la zero sau înlocuit cu stevia, care are zero calorii. Astfel, cele mai noi produse ale companiei fac parte din categoria dietetice: cereale pentru micul dejun fără zahăr, dar cu același gust delicios.

Tot în categoria de produse noi, departamentul de cercetare-dezvoltare a reușit să combine într-un baton proprietățile benefice ale cerealelor cu planta care face minuni pentru sănătate, aloe vera. Produsul a înregistrat un real succes încă de la recenta introducere pe piață.

Produsele Rommac au ca ingredient principal cerealele, acestea fiind combinate cu fructe, arome și sucuri naturale, miere, cătină, diverse semințe sau altele

„Încă de la înființarea firmei am susținut și susținem în continuare un stil de viață sănătos. Cerealele furnizează substanțe nutritive, vitamine și minerale, fibre, au un conținut scăzut de grăsimi și oferă senzația de sațietate. În portofoliul Rommac găsiți produse bazate pe cereale integrale combinate cu fructe, arome și sucuri naturale, miere, cătină, diverse semințe sau altele”, adaugă directorul comercial al companiei.

În plus, până la sfârșitul anului, conducerea companiei va introduce pe piață un nou baton din cereale și un sortiment nou de cereale pentru micul dejun, fără zahăr adăugat, proiecte la care s-a depus mult efort în cercetare și studiu și cărora Rommac le garantează succesul.

Rommac apelează la toate canalele de comercializare a produselor alimentare. Astfel, produsele companiei sunt distribuite în mod direct către canalul IKA, iar distribuția către magazinele din comerțul tradițional este realizată prin rețeaua proprie de distribuitori.

De asemenea, compania distribuie și către HORECA și comerțul online prin intermediul distribuitorilor autorizați. În plus, produsele Rommac sunt exportate în 14 țări din Europa, Africa și Orientul Mijlociu.

Rommac, pionier în domeniul său de activitate

„Pentru că am făcut pionierat în domeniul în care activăm, a fost necesară o instruire permanentă la toate nivelele, multe lucruri aflându-le în timpul implementării proiectului pe fonduri europene finalizat în anul 2011 care a introdus tehnologie de ultimă oră și a necesitat formarea personalului la locul de muncă”, mai spune directorul comercial al Rommac Trade.

Drept urmare, cei aproximativ 100 de angajați ai Rommac au beneficiat de instruire – realizată de echipe mixte, trimise de producătorii de echipamente – atât pe partea de utilizare, cât și pe partea de mentenanță a echipamentelor.

Însă procesul de instruire a continuat și după momentul implementării proiectului din fonduri europene deoarece, într-o industrie angrenată în dezvoltare de produse care ține pasul cu trendurile internaționale, este necesar ca angajații să fie tot timpul la curent cu evoluțiile tehnologice și de procedură.

Recent, Rommac a derulat un program de instruire în colaborare cu Crucea Roșie, pentru a învăța o echipă formată din 12 angajați care sunt măsurile de prim ajutor în cazul accidentelor de muncă și nu numai.

Deși subiectul BSCI (Business Social Compliance Initiative) este unul relativ nou în România, Rommac respectă principiile acestui standard încă de la începuturile sale. Standardul de responsabilitate socială este compatibil cu valorile etice din România, fiind totodată parte integrantă din valorile pe care Rommac le promovează – nu există angajați copii, nu se utilizează munca forțată, mediu de lucru sănătos lipsit de accidente, asocierea liberă în sindicate, combaterea discriminării, tratamentul cu demnitate și respect, respectarea orarului de muncă și a zilelor libere, dreptul la un salariu corect conform legii, dezvoltare durabilă, protejarea mediului înconjurător.

Rommac a implementat standardul BSCI (Business Social Compliance Initiative), care este compatibil cu valorile companiei

„În ultimii doi ani am implementat acest standard și am fost auditați de către un mare retailer conform acestor principii. Este important pentru noi să putem demonstra clienților noștri că ROMMAC este o companie care respectă cele mai înalte standarde și că este o companie cu viziune care construiește durabil”, a încheiat Dorel Oprișan, directorul comercial al Rommac Trade.