ROTEC: 42 de ani de activitate

29.08.2013

Proiectele din afara țării însumează 90% din activitatea ROTEC

Rotec este una dintre firmele care își desfășoară activitatea în Buzău, dar care, odată cu trecerea timpului, a reușit să fie cunoscută atât pe plan național, cât și internațional ca important producător de utilaje, subansamble şi piese de schimb pentru mai multe industrii: metalurgică, siderurgică, industria cimentului, construcţii metalice, cazane de abur şi apă caldă sau reductoare.

Compania are o istorie bogată, a fost înfiinţată în anul 1971 şi execută echipamente complexe pentru industria siderurgică şi metalurgică, cimentului, chimică şi petrochimică, energetică, construcţiilor de maşini, mediu. În ultimii ani, Rotec a pus accent atât pe respectarea legislaţiei de mediu, cât și pe modernizarea utilajelor care să asigure produse de calitate.

Administratorul Rotec, Nicu Dinu, ne-a declarat că cele mai importante investiții de până acum s-au ridicat la milioane de euro și au fost direcționate către modernizarea și achiziționarea de mașini și echipamente complexe, care să asigure calitate mai presus de orice altceva.

2001: în proprietate privată

Anul 2001 a fost unul care a decis viitorul companiei. “Era în faliment material, moral, organizațional” spune Nicu Dinu referindu-se la compania Rotec înainte de a trece în proprietate privată. Tranzacția s-a ridicat, în momentul achiziției la aproximativ 1 milion de dolari. După finalizarea tranzacției însă, alți aproximativ 3 milioane de dolari au mai fost necesari “pentru a plăti pierderile ascunse și falsurile din caietul de sarcini pentru privatizare. De asemenea, au mai fost necesari încă 2 milioane de dolari pentru investiții rapide în mijloace circulante și pentru plăți restante de salarii, pentru a se putea aduce pe linia de plutire activitatea companiei”, ne-a declarat Nicu Dinu. Și cu toate acestea, Nicu Dinu își amintește că în 2003 cifra de afaceri se ridica la doar 3.2 milioane de dolari, iar în 2007 s-a ajuns la o cifră de afaceri de 35 de milioane, iar asta este dovada vie a faptului că din momentul preluării compania a funcționat doar pe profit.

Toate aceste investiții au reprezentat doar începutul, spun oficialii companiei, care ne-au explicat că pentru a rămâne la nivelul calitativ impus sunt necesare modernizări continue, atât în linia de producție, cât și în specializările angajaților.

Efecte ale crizei economice

Ca multe alte companii, Rotec a resimțit din plin efectele crizei economice. De la 700 de angajați, câți număra compania la finalul anului 2008, în 2009 compania a fost nevoită să renunțe la nu mai puțin de 250 de salariați, întrucât toate cheltuielile au fost adaptate pentru planurile de viitor. A urmat apoi o perioadă în care marile corporații, care asigurau vânzările companiei, nu au mai avut contracte, iar efectele s-au resimțit și mai puternic.

“Rotec 2013 depune eforturi să rămână pe o piață care se ‘îngustează’ de la o zi la alta, iar efectele crizei încă se mai resimt. Măsurile care au fost luate până acum se bazează pe echilibru între venituri și cheltuieli și investiții și modernizări”, ne-a declarat administratorul Rotec, Nicu Dinu. La acestea, s-au adăugat și investiții în angajații societății. Schimbarea sistemului de învățământ din România și a specializărilor unităților de învățământ a condus la o forță de muncă ce nu este specializată în acest domeniu, iar asta înseamnă alte investiții majore în educarea tinerilor care doresc să facă primii pași în această industrie. Numai anul trecut, Rotec a cheltuit aproximativ 2 milioane de lei doar în pregătirea forței de muncă. Rezultatele însă nu au fost la nivelul așteptărilor.

“Am pregătit din surse proprii forța de muncă. Din păcate, „investiția”a fost ineficientă din cauza comportamentului aberant și needucat al celor care au fost pregătiți. În anul 2012 s-au cheltuit de către societate, în vederea pregătirii forței de muncă, aproximativ 2 milioane de lei, investiție care nu și-a atins scopul”, a declarat Nicu Dinu.

Cifra de afaceri, în creștere

Cu toate acestea, oficialii companiei declară că se așteaptă ca anul acesta cifra de afaceri să crească de la 88 de milioane de lei cât a fost anul trecut la 95 de milioane de lei.

“În acest an, au fost investiții în mașini și echipamamente de complexitate și mari dimensiuni. În viitorul apropiat nu vom mai face niciun fel de investiții din cauza “comportamentului” aberant și nejustificat al autorităților unde am depus proiecte de finanțare foarte interesante care contribuiau la angajarea unui număr mare de personal și creșterea cifrei de afaceri”, declară administratorul Rotec.

Fondurile europene, pe plan secund

Dacă multe dintre companii se bazează în prezent pe accesarea de fonduri europene, oficialii Rotec spun că au încercat în trecut să apeleze la un astfel de ajutor. Problema principală a fost însă faptul că pentru a intra în posesia fondurilor sunt necesare proceduri care durează foarte mult, iar investițiile necesare sunt de multe ori unele care nu suportă această așteptare. Tocmai de aceea, sursele proprii au fost până acum principala modalitate prin care s-au realizat toate lucrările de până acum.

Proiecte mari, în afara granițelor

Oficialii companiei spun că cei mai mulți parteneri sunt din afara granițelor țării. Aproximativ 90% dintre partenerii Rotec nu sunt din România. Companii din Europa de Est, din Orientul Mijociu cu Arabia Saudită, Emiratele Unite Arabe, Iran sunt doar câteva dintre exemplele oferite de Rotec. China, SUA sau Argentina sunt alte zone unde compania și-a găsit parteneri importanți și proiecte pe termen lung.

Nume precum SMS Group, Otto Junker, Hermann, Howden UK, Pamminger Austria, Inteco Austria sau Andritz Maerz Germany fac parte toate din portofoliul de parteneri Rotec. “Am avut multe proiecte mari în toată lumea: Europa, Asia, Orientul Mijlociu, Africa, USA. Ultimul cel mai important a fost proiectarea, execuția și montajul celui mai mare incinerator de reziduri toxice din Arabia Saudită”, ne-a declarat Nicu Dinu, administratorul Rotec.

În ultimii ani Rotec a pus un accent tot mai mare pe conformarea cu legislația de mediu, investind în acest sens resurse importante pentru achiziționarea de utilaje care să conducă la compatibilitatea produselor realizate cu mediul.

În prezent, compania deține următoarele certificări și autorizări:

  • certificare SMC conform ISO 9001:2008 de către SGS România;
  • certificare SMM conform ISO 14001:2004 de către SGS România;
  • certificare conform DIN 18800 și DIN 15018 de către SLV;
  • certificare conform AD2000-Merkblatt HP 0 și HP 100R / TRD 201 în conformitate cu DIN EN 729-2 de către TÜV;
  • certificare personal pentru examinări nedistructive – nivel III – SNT- TC-1 A de către Lloyd`s Register;
  • autorizații ISCIR pentru examinări distructive și nedistructive;
  • autorizație ISCIR pentru construcție și reparație de recipiente sub presiune și pentru subansamble pentru cazane de abur și cazane de apă caldă;
  • atestat al Laboratorului de Metrologie de către Biroul Român de Metrologie Legală.

 

 

Citiți și despre:

  • Pastele Pangram, la 20 de ani de existențăPastele Pangram, la 20 de ani de existență Pangram, cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro Companiile care distribuie și produc alimente de bază au activitatea îngreunată nu doar de situația economică, ci și de concurența acerbă din […]
  • Makita: livrări oriunde în ţară în 24 de oreMakita: livrări oriunde în ţară în 24 de ore  “Gestionarea resurselor, mărirea portofoliului și deservirea nevoilor clienților” – rețeta de succes pentru Makita Orice companie a simțit pe propria “piele” efectele crizei economice, dar cel mai afectat […]
  • COILPROFIL, investitii durabile si rezultate pe masuraCOILPROFIL, investitii durabile si rezultate pe masura Bazele companiei Coilprofil au fost puse în anul 1984 în Anvers, Belgia. La acea vreme, cel mai important domeniu de activitate era producția de tablă cutată, profile galvanizate, panouri sandwich și piese de […]
  • Sistemul inteligent BramacSistemul inteligent Bramac Bramac, acoperișurile care asigură și protecție și economie prin energia “verde”. “Bramac Sisteme de Învelitori” a fost prima filială înființată de Bramac în țara noastră, în anul 1995, în Brașov. Nouă ani […]
  • Apidava: afacere “îndulcită” cu pasiuneApidava: afacere “îndulcită” cu pasiune Apidava investește într-o fabrică nouă de procesare a mierii. Povestea Apidava începe în anul 1991,când profesorul de fizică Victor Mateș a renunțat la catedră, hotărând să se dedice pasiunii, moștenite de la […]