Safir Vaslui, performanță la nivel de grup

01.08.2018

Compania e efectuat investiții pentru diversificarea produselor obținute, lansând pe piață brandul „Fomică”. Povestea Safir a început în anul 1991, în localitatea Văleni, județul Vaslui, ca o mică afacere de familie a lui Ghiorghi Safir, acționarul majoritar al companiei și fondatorul acesteia. Încă de la înființare, compania a avut un debut optimist și s-a dezvoltat treptat, sub umbrela Safir stând astăzi fermele de pui, abatorul, fabrica de făinuri proteice și cea de nutrețuri combinate, precum și o echipă de angajați și colaboratori preocupați de a face lucrurile onest și la prețul corect.

În ultimii patru ani, în cadrul Safir s-a investit în dezvoltarea lanțului integrat, precum și în consolidarea lui, și a fost inaugurată o fabrică de preparate si produse condimentate natural, din carne de pui 100%, comercializată pe piață sub brandul Fomică. Investiții au fost efectuate și la fermele dedicate puiului cu creștere lentă, Zdravăn Moldovenesc, pentru a-i asigura condiții speciale de dezvoltare, cât mai apropiate de ceea ce se întâmplă în libertate.

„Am investit în produse cu valoare adăugată și orientate spre tendințele consumatorilor, tot mai atenți la calitate. Am dezvoltat fabrica de preparate și semipreparate din carne de pasăre, natural condimentate, sub brandul Fomică, pentru un client pretențios care dorește valoare nutritivă, conținut redus de grăsime, condimente naturale și prospețime. Consumatorul final citește etichetele cu tot mai mare atenție și preferă produsele proaspete. Fomică include în gama sa produse din carne de pui refrigerată 100%, folosim condimente doar naturale, iar ca și conservanți singurul folosit este sarea. Utilizăm ouă proaspete pentru pârjoale și maț de oaie pentru cârnații refrigerați. Afumăm cu rumeguș din lemn de esență tare, iar rețetele sunt creația unui mare maestru bucătar”, ne-a declarat domnul George Safir, directorul executiv al companiei.

Condițiile de creștere ale puiului Zdravăn Moldovenesc sunt în concordanță cu cerințele Beter Leven 1*, ceea ce implică hrănire parțială cu mâna, zilnic, acces la padoc exterior și la lumina naturală prin geamurile de pe toată lungimea halei din dreptul padocului

Puiul Zdravăn Moldovenesc este crescut la sol, pe așternut permanent din paie tocate, talaș sau coji de floarea soarelui, care acoperă în totalitate suprafața aferentă creșterii lui, precum și pe baloți de paie ca material de joc suplimentar. Acesta este hrănit cu furaj pe baza de porumb și grâu, având acces la aer liber, motiv pentru care carnea sa este fermă, gustoasă, aderentă la os, cu o culoare naturală și adevărată, asemănătoare celei avute de puii din ograda bunicii, cu un miros plăcut în timpul preparării, ideal pentru o varietate de bucate cu gust tradițional românesc pentru întreaga familie.

Dotările tehnologice și aria de distribuție a produselor Safir

Fabrica de făinuri proteice și cea de nutrețuri au fost construite de la zero, folosind echipamente Mavitec și Van Arsen, iar de la inaugurare și până în prezent au fost crescute capacitățile folosind aceiași furnizori. La abator se utilizează tehnologia liderului mondial Marel Poultry, iar anual compania își îmbunătățește calitatea producției achiziționând echipamente de creștere a productivității de la producători consacrați în domeniu.

În ceea ce privește aria de distribuție, Safir livrează la nivel național în rețelele de supermarketuri și hipermarketuri Auchan și Kaufland, este furnizor pentru lanțul de restaurante fast food KFC și distribuie în zona clasică de distribuție, în zona Moldovei, precum și pe traseele din țară unde se ajunge la punctele de retail.

 

Exportul reprezintă în acest moment aproximativ 20% din totalul producției Safir, iar tendința este de creștere. Compania distribuie în acest moment predominant în Uniunea Europeană, un mic procent mergând și în câteva țări din afara spațiului comunitar

Avantajele competitive și piața producătorilor de carne

Printre avantajele competitive cele mai importante ale companiei se numără specializarea în concordanță cu cererile clienților, calitatea ridicată a produselor, plierea pe preferințele clienților referitoare la livrare, timpi și locații. De asemenea, utilizarea ingredientelor pure pentru fiecare produs obținut și verificările stricte de laborator în toate punctele activității sunt atuuri importante care atestă standardele ridicate de profesionalism ale companiei Safir.

Referindu-se la piața producătorilor de carne din țara noastră, domnul George Safir ne-a precizat că: „Piața crește încet, dar crește, ceea ce a susținut investițiile în ferme și în procesare. Hipermarketurile și supermarketurile reprezintă locul uzual de achiziție al cărnii de pasăre, de aceea un procent important din producție merge către retail, urmat îndeaproape de export. Ne afectează lipsa forței de muncă și o parte din eforturi se orientează spre creșterea productivității utilajelor și găsirea de soluții de eficientizare a producției.”

 Echipa de angajați și proiectele de responsabilitate socială

Echipa Safir este formată în prezent dintr-un număr de peste 600 de angajați.  Obiectivul major al companiei este ca instruirea profesională să asigurare un personal care posedă cunoștințe și pricepere suficiente, necesare satisfacerii cerințelor        unui anumit post de muncă. Din acest motiv, în cadrul firmei există un plan de instruire și perfecționare care are rolul de a asigura buna creștere a personalului.

Proiectele de responsabilitate socială sunt, de asemenea, prezente în acțiunile întreprinse de companie. Pentru grupul de firme Safir, grija pentru oameni și comunitatea locală reprezintă o preocupare constantă.

„În cei 25 de ani, am legat prietenii și am încurajat iniţiativele locale, am susţinut toţi oamenii plini de idei pe care i-am întâlnit, de la mic la mare, implicându-ne activ în viaţa comunităţii. Acţiunile locale cu tradiţie sau inițiativele promițătoare au beneficiat de sprijinul Safir, acestea reuşind să organizeze ediţii repetate sau să demareze cu succes. Compania noastră sprijină în principal acțiuni sportive și culturale, activități școlare sau de încurajare a unui stil de viață activ și sănătos”, a adăugat domnul George Safir.

Grupul de firme Safir susține în această perioadă proiectul de responsabilitate socială „România Neîmblânzită”, devenind partener în cadrul inițiativei de cunoaștere și prețuire a României

Investiții și rezultate economice

În cadrul companiei Safir au fost efectuate investiții în dezvoltarea întregului lanț integrat atât pentru creșterea, cât și pentru diversificarea produselor obținute. Ultimii ani au însemnat achiziția și modernizarea a două ferme pentru puiul cu creștere normală și puiul cu creștere lentă, diversificarea sortimentației de furaj – în sensul extinderii gamei cu includerea furajului pentru suine, rumegătoare și ovine – și extinderea portofoliului de produse din carne de pui cu gama de preparate și semipreparate Fomică. Toate aceste segmente ale afacerii rămân subiectul dezvoltării ulterioare în funcție de ceea ce va cere piața.

În privința rezultatelor financiare, anul trecut s-a încheiat cu o evoluție importantă, compania Safir înregistrând o creștere de aproximativ 9% a cifrei de afaceri la nivelul întregului grup.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Euroavi, produse naturale 100% româneștiEuroavi, produse naturale 100% românești „Puiul de Bărăgan” – fără hormoni, aditivi și neinjectat. Datorită necesității de abatorizare a puilor de carne crescuți în fermele proprii, un grup de producători autohtoni din județul Călărași au fondat, în […]
  • Nutriva, exigență în procesarea furajelor pentru puiNutriva, exigență în procesarea furajelor pentru pui Compania pune accentul pe calitatea materiei prime și siguranța alimentară. Fabrica de nutrețuri combinate Nutriva face parte din grupul de firme Safir și completează lanțul obținerii produsului final pe […]
  • Rommac Trade, pionier în producția de cereale pentru micul dejunRommac Trade, pionier în producția de cereale pentru micul dejun Până la sfârșitul anului, compania va lansa un nou baton și un nou sortiment de cereale pentru micul dejun, fără zahăr adăugat. Înființată în anul 1994, în comuna Olteni, județul Teleorman, Rommac a început […]
  • BAT – povestea unui succes BAT – povestea unui succes Unul din opt fumători din întreaga lume alege produsele British American Tobacco. British American Tobacco este una dintre cele mai mari companii din domeniul tutunului la nivel mondial, fiind, de asemenea, […]