Saint-Gobain – 350 de ani de inovaţie și sustenabilitate

Saint-Gobain – 350 de ani de inovaţie și sustenabilitate

01.04.2015

Vânzări de 41 de miliarde de euro la soluțiile inovatoare pentru dezvoltare economică durabilă, eficienţă energetică şi protecţia mediului înconjurător. Saint-Gobain este una dintre cele mai mari 100 companii industriale din întreaga lume. Cu sediul central la Paris, Grupul a acumulat 350 de ani de expertiză în fabricarea materialelor de construcţii, iar strategia sa de dezvoltare se bazează pe cercetare şi inovaţii continue.

Cu vânzări în valoare de 41 de miliarde de euro în 2014 şi 180.000 de angajați în 64 de țări, compania este organizată în patru sectoare de activitate: materiale inovatoare, produse pentru construcții, distribuția materialelor de construcții și ambalaje, primele trei sectoare fiind active și în România.

Dezvoltare în România

În țara noastră Saint-Gobain deţine opt activităţi complexe: Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips şi Weber.

La dezvoltarea acestora lucrează 1.100 de angajați şi 12 unităţi de producţie operează în opt situri industriale, situate în Braşov, Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu Mare, Tulcea, Turda și Suceava. “Unitatea de producție din Călărași reprezintă nucleul companiei pentru Europa de Est. Bazându-ne pe tehnologia noastră și pe expertiza dobândită, fabricăm sticlă plană, sticlă cu depunere magnetronică și sticlă laminată. Mai mult de 20 de milioane de metri pătrați de sticlă produsă în Călărași – acesta este angajamentul nostru pentru clienții din România și din întreaga lume. Anticipăm nevoile pieţei prin produse inovatoare pentru toate segmentele: rezidenţial, non-rezidenţial şi industrial”, ne-a declarat François-Xavier Moser, Delegatul General al Grupului Saint-Gobain pentru Polonia, România și Bulgaria.

Anticipăm nevoile pieţei prin produse inovatoare pentru toate segmentele: rezidenţial, non-rezidenţial şi industrial – François-Xavier Moser, Delegatul General al Grupului Saint-Gobain pentru Polonia, România și Bulgaria

Grupul conduce sectorul de sticlă plană, vată minerală şi este pe locul secund în sectorul plăcilor de gips-carton şi al mortarelor ETICS. “Marca Rigips® este lider în categoria plăci de gips-carton. Rigips® a fost ales drept Superbrand România în anii 2011 – 2012 şi 2013 – 2014. Linia de producție de vată bazaltică din Ploieşti este prima unitate ISOVER din lume prevăzută din 2014 cu un nou tip de cuptor de înaltă performanță. Această investiţie va contribui la creșterea capacității de producție și dezvoltarea de produse noi în viitor.
Prin instalarea noii tehnologii, consumul de energie va fi redus, iar deșeurile rezultate din procesul de producție vor fi reciclate cu până la 100%. În iunie 2014, în cadrul ceremoniei de decernare a Premiilor pentru sănătate și securitate din cadrul Grupului Saint-Gobain, fabrica de ipsos din Turda a primit premiul Security/Safety Diamond. Performanța remarcabilă este dată de mai mult de 10 ani fără accidente de muncă”, explică François-Xavier Moser.

Acestea nu sunt singurele premii pe care le-a primit Grupul Saint-Gobain. În 2010, EU-OSHA a organizat campania europeană “Locuri de muncă sigure și sănătoase”, în cadrul căreia Saint-Gobain Glass Romania a primit premiul de excelență. Anul trecut, produsele Rigips® au fost utilizate la construcția Pavilionului României la Bienala de Arhitectură de la Veneția și pentru Pavilionul Târgului de Artă din București.

Investiții în dezvoltare durabilă

Toate companiile din grupul Saint-Gobain investesc continuu în creșterea performanței și în dotarea unităților de producție cu tehnologii cât mai actuale, toate acestea păstrând, desigur, în centrul strategiei, grija faţă de mediul înconjurător și dezvoltarea durabilă.

Investițiile în România se ridică la peste 280 milioane de euro. “Investiţiile totale ale Rigips în fabrici şi cariere cumulează 63 milioane de euro. În ultimii ani, investițiile s-au axat pe îmbunătăţirea impactului asupra mediului: în 2012, Rigips a investit în colectarea, filtrarea și ejecția apei dintr-o carieră și într-o unitate pilot pentru reciclarea deșeurilor de gips-carton, prima din țară, care permite reutilizarea deșeurilor și reducerea gradului în care se utilizează roci naturale din carieră. De asemenea, suntem implicați în mod activ în protejarea zonelor în care ne desfășurăm activitatea, în căutarea și finanțarea de soluții pentru întreținerea acestora”, ne-a declarat Delegatul General al Grupului Saint-Gobain pentru Polonia, România și Bulgaria.

Inovaţia este nucleul strategiei Saint-Gobain, spun oficialii companiei, exemplu este faptul că 23% din vânzările grupului sunt generate de produse care au fost dezvoltate în urmă cu cel mult cinci ani.

Compania ocupă poziția de lider mondial în sectorul locuințelor și al construcțiilor, Saint-Gobain angajându-și eforturile în realizarea de inovații și îmbunătățiri pentru tehnologii relevante, cu scopul de a cultiva un stil de viaţă mai confortabil, economic și sustenabil în întreaga lume.

Mai mult decât atât, ca lider mondial în domeniul habitatului şi al construcțiilor, Saint-Gobain oferă soluții inovatoare pentru eficienţa energetică şi destinate protecției mediului înconjurător. “Pentru a ne menţine poziţia de lider şi în viitor, compania a stabilit o abordare progresistă. Progresul înregistrat modifică activitatea noastră de zi cu zi prin transformarea tehnicilor și a modului de utilizare a acestora. De exemplu, Saint-Gobain România asigură siguranţa şi confortul prin dezvoltarea tehnologiilor inovatoare, precum tehnologia fără praf de la Weber, geamurile cu auto-curăţare produse de SG Glass, soluţiile de izolare eficiente din punct de vedere energetic de la Isover, Rigips și Weber sau soluţiile Rigips pentru îmbunătățirea calității aerului din casele noastre”, declară François-Xavier Moser, Delegatul General al Grupului Saint-Gobain pentru Polonia, România și Bulgaria.

Compania este lider mondial în domeniul habitatului şi al construcțiilor

Evoluția sectorului

Investiția în soluții pentru habitat este una dintre provocările majore pe care le confruntă mediul de afaceri în prezent, iar autoritățile din întreaga lume adoptă din ce în ce mai multe politici care au drept scop îmbunătățirea condiţiilor locuințelor, locurilor de muncă și nu numai, reducând consumul de energie în sectorul construcțiilor. “Aproximativ 30% din vânzările companiei provin din produse și soluții care economisesc energie și protejează mediul înconjurător. Organizăm în mod constant sesiuni de cercetare pentru a identifica cea mai bună modalitate de a oferi cea mai largă selecție de soluții de înaltă performanță, cuprinzătoare și integrate, care, pe de o parte să răspundă nevoilor clienților în ceea ce privește reducerea consumului de energie și, pe de altă parte, să ofere produse și soluții care permit generarea de energie”, este de părere François-Xavier Moser.

Viitor

Cea mai recentă investiție de amploare a companiei în țara noastră a avut loc în 2013, când Saint-Gobain Glass a lansat o nouă linie de producție pentru sticlă laminată. De asemenea, tot în 2013, a treia fabrică Weber a fost deschisă în Stroiești, Suceava, în timp ce Rigips a inaugurat o nouă clădire administrativă şi un depozit pentru fabrica de ipsos din Turda.

În ciuda faptului că mediul economic nu a fost unul favorabil în ultimii ani, la finalul anului trecut Saint-Gobain a reușit să ajungă în România la o cifră de afaceri de 163 de milioane de euro.

Pentru anul curent, oficialii companiei estimează o uşoară creștere a cifrei de afaceri, printr-o mai bună răspândire geografică, inclusiv prin noi pieţe externe.

De asemenea, se dorește reducerea costurilor operaţionale prin obținerea excelenţei industriale, reducerea consumului de energie și de apă, limitarea emisiilor, optimizarea proceselor și adaptarea structurii de personal în conformitate cu dinamica afacerii. “Compania va continua să îşi dezvolte strategia, concentrându-se asupra trei obiective. Ne dorim îmbunătățirea potențialului de creștere al companiei, concentrându-ne profund asupra activităţilor ce aduc valoare adăugată şi beneficii, consolidând în continuare portofoliul de afaceri. Al doilea obiectiv este crearea unei prezențe mai puternice în produse și soluții diferențiate, cu eforturile concentrate pe proiecte locale dezvoltate alături de clienții noștri și în pieţele de habitat durabil, dar și în aplicații industriale ce se dezvoltă rapid. Nu în ultimul rând, dorim continuarea activităţii în direcția obținerii excelenței operaționale”, ne-a declarat François-Xavier Moser, Delegatul General al Grupului Saint-Gobain pentru Polonia, România și Bulgaria.

 

 

Citiți și despre: