Saint-Gobain Glass: Piaţa de sticlă decorativă a crescut cu 13%

11.11.2013

Consumul de sticlă decorativă de interior şi de oglinzi în România a crescut cu 13%, în ultimii ani, în timp ce procentul de utilizare al sticlei float folosită la interior este în scădere, potrivit unui studiu realizat de Saint-Gobain Glass.

„Deşi sticla clară (float) ocupă în continuare cel mai mare procent din consumul de sticlă de interior, aproximativ 67%, în ultimii trei ani s-a înregistrat o creştere semnificativă şi pe segmentul celei de design şi a oglinzilor. Tendinţa este de a construi designul interior în deplin acord cu natura, prin intermediul unor produse revoluţioare care pot oferi atât confortul, cât şi frumuseţea de care are nevoie interiorul unei case”, a declarat Cosmin Popescu, directorul de marketing al Saint-Gobain Glass România.

Sticla float – 57% din piaţă

 

Dacă acum trei ani, sticla float ocupa aproximativ 80% din consumul total de sticlă de interior, în prezent, aceasta ocupă aproximativ 67%, 30% din consum fiind reprezentat de sticla decorativă şi de segmentul de oglinzi.

Printre principalele categorii de produse pentru care se utilizează sticla decorativă sau oglinzile, în sectorul non-rezidenţial, se regăsesc uşile, balustradele, partiţionările (pereţi despartitori), scările, placările şi compartimentările. În ceea ce priveşte sectorul rezidenţial, sticla lacuită, de exemplu, este utilizată în special pentru placări mobiler şi decoraţiuni, culorile preferate în acest sens fiind albul pur, negrul intens sau roşul.

“Placările şi partiţiile din sticlă la interior au cunoscut o creştere în perioada 2008-2010, când piaţa de construcţii din România a înregistrat un avans semnificativ. Mai mult decât atât, accesul la informaţie şi dorinţa arhitecţilor de a construi sustenabil utilizând materiale care să ofere confortul necesar, dar şi un design inovativ au contribuit la creşterea suprafeţelor vitrate şi în interiorul locuinţelor”, a mai explicat Cosmin Popescu.

În ceea ce priveşte consumul de sticlă de interior, analiza a arătat că sectorul non-rezidenţial (clădiri de birouri, ansambluri comerciale) utilizează aproximativ 70% din aceasta, în timp ce în sectorul rezidenţial se utilizează 30%.

“Dacă vorbim despre sectorul rezidenţial, sticla este utilizată în proporţie de 80% pentru uşi interioare, doar 20% fiind folosită pentru mobilier, pereţi şi alte decoruri. În sectorul non-rezidenţial, procentul utilizării sticlei la amenajările de interior creşte la aplicaţii precum partiţii, scări, pereţi din sticlă, ajungând la aproximativ 90% din totalul utilizat”, spun reprezentanţii Saint-Gobain Glass

Creşterea determinat de avansul producţiei de mobilier

 

Majorarea consumului de sticlă de interior ar putea fi determinată de creşterea producţiei de mobilier dedicat pieţei interne şi a celei de export, dar şi de soluţiile inovatoare pentru aplicaţiile din sticlă (obiecte sanitare, totem-uri publicitare etc), mai arată studiul citat.

“În următoarea perioadă, estimăm că se va observa o creştere a utilizării sticlei decorative în special în fabricarea mobilierului, placărilor pe segmentul amenajarilor de băi şi bucătarii, precum şi în utilizarea sticlelor decorative arhitecturale pentru pereţi despărţitori, cabine de duş şi partiţionări”, a adăugat Cosmin Popescu.

Citiți și despre: