SAL-Fin şi-a început oficial activitatea, în cadrul ASF. Ce misiune are instituţia?

22.07.2016

SAL-Fin, entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar, şi-a început oficial activitatea în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 19 iulie. Misiunea instituţiei este aceea de a organiza şi de a gestiona soluționarea extrajudiciară a litigiilor care pot apărea între consumatori şi entităţile supravegheate de către ASF.

Astfel, Autoritatea vine în întâmpinarea consumatorului oferindu-i noi instrumente de protecţie în relaţia cu societăţile care activează pe piaţa fianciară non-bancară.

„Soluţionarea litgiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru cetăţean, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor. În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită. Un alt avantaj pentru consumator îl reprezintă timpul de soluționare care este, de regulă, mai scurt decât în cazul căilor judiciare”, a explicat ASF.

Consumatorul poate alege, fie procedura prin care i se propune o soluție, fie procedura prin care soluția dată de conciliator este impusă ambelor părți.

Operaţiunile de soluţionare vor fi realizate prin intermediul membrilor corpului de conciliatori, experți total independenți, cu experiență în domeniul financiar non-bancar, în mod echilibrat şi într-un termen rezonabil.

Consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză. Prin această condiție se asigură existența bunei-intenții în rezolvarea amiabilă a litigiului dintre cele două părți.

 

 

Citiți și despre: