Sales & Marketing Conference: Comerțul se schimbă și se află sub o imensă presiune

10.03.2016

Evenimentul „Sales & Marketing Conference” a avut loc pe 3 martie, la Hotel Radisson Blu din București, și a reunit peste 150 de specialiști care au discutat despre teme, precum digitalizarea procesului de vânzări, customer journey, customer engagement, importanța online-ului și, nu în ultmul rând, despre importanța colaborării sales-marketing.

Cea dintâi sesiune a evenimentula reunit, în cadrul panelului, vorbitori precum Ionuţ Ilie, Customer Development Director, Unilever, Bogdan Muraru, National Sales Director România & Moldova, AVON, Zsuzsa Bereschi, Managing Consultant, Horváth & Partners, Ioana Grigore, Sales & Marketing Director, ALTEX și Florin Chiper, Sales & Marketing Manager ACC, Henkel.

”Lucrurile se schimbă dramatic și foarte repede. Comerțul se schimbă și se află sub o imensă presiune. Mediul de afaceri se schimbă pentru că se schimbă consumatorii. De exemplu, cea mai mare companie de taxiuri nu are nicio mașină (Uber). Nevoile consumatorului se transformă. Oamenii își doresc să cumpere mai ieftin și natural. Oamenii nu mai vor să piardă ore în șir. Merg pe platforme speciale. Evident, consumatorii vor și să economisească. Competitorii se schimbă și ei. Apar companii mici orientate către anumiți clienți. Întrebarea este când să demarezi schimbările, pentru că toate înseamnă costuri. Mai mult, atunci când crezi că te-ai adaptat lucrurile se schimbă din nou”, a spus Ionuț Ilie, Customer Development Director, Unilever.

De asemenea, Zsuzsa Bereschi, Managing Consultant, Horváth & Partners, a recomandat companiilor să se orienteze către nevoile clienților atunci când stabilesc ce înseamnă calitatea propriilor servicii.

”Companiile nu mai stabilesc pe cont propriu ce înseamnă calitate. În trecut, totul era tehnic și venea din interior. Acum abordarea este holistică și vine din exteriorul companiei. Este recomandabil să ne întoarcem și să pornim de la așteptările clienților pentru a face un produs sau serviciu mulat pe așteptările lor. Concepul de ”Costumer Value” generează profitabilitate și creștere – date statistice PIMS. Companiile eficiente în privința împlinirii nevoilor clienților obțin profituri mai mari. Companiile care oferă valoare adăugată clienților cresc cota de piață. Diferența dintre ceea ce credem că livrăm și ceea ce livrăm este foarte importantă. Dacă între aceste două aspecte există o diferență se creează un potențial pentru concurență”, a explicat Zsuzsa Bereschi.

A doua sesiune i-a avut ca invitați pe Cătălin Constantinescu, Head of Sales & Supply, MOL Romania, Eduard Măcărescu,  National Sales & Marketing Manager, Makita Romania, Carmen Mardale, Trainer & Coach, EXEC-EDU, Cătălin Olteanu, Commercial Director, ALD Automotive Romania, Société Générale, Adrian Petre Popa, Head of Sales, Siemens Romania și George Adrian Niculcea, EBT Large Accounts Manager,Samsung România.

Cătălin Constantinescu și-a intitulat prezentarea “The Role of Customer Value Proposition in strengthening company market worth”.

”Organizația trebuie să definească valorile și să dezvolte standarde de etică, cât mai ridicate. Ele trebuie să asigure dezvoltarea cadrului definit pe termen lung pentru a asigura sustenabilitatea unei companii. Mai mult ca niciodată, companiile au provocarea de a crea valoare pentru shareholder. Rolul managerului este să înțeleagă mecanisme prin care poate genera această valoare. Dacă produsele sunt create în funcție de cerințele consumatorilor, această valoare va fi atinsă mai ușor. O promisiune de valoare este un pachet de produse, servicii, relații, sentimente cu care venim în față clientului”, a declarat Cătălin Constantinescu.

Conform acestuia, dezvoltarea unui produs se face prin: intuiție, bun-simț și mai ales prin legătura continuă cu utilizatorul final.

”În opinia oricărei compani japoneze clientul este zeu. În concepția lor, utilizatorul este singurul care nu se înșeală niciodată. Pentru ele contează satisfacția clientului, calitatea serviciilor. De asemenea pentru ei contează cum se face nu numai că s-a făcut un lucru. Firmele japoneze au succes împingând la extrem idei simple, de bază”, a mai afirmat Eduard Măcărescu.

Reprezentantul Samsung a oferit exemplul colaborării între compania pe care o conduce și mall-ul Coresi din Brașov.

”Samsung a digitalizat toată partea de advertising pe care mall-ul din Brașov o are. Display-urile nu redau numai conținut programat. Putem să îi dăm clientului un conținut relevant pentru el. Putem face pereți video neregulați. Putem lăsa imaginația clientului să curgă între aceste imagini. Oferim ecrane tactile de diverse dimensiuni pentru că și le doresc clienții. Din conectarea la sistemul wi-fi ne putem da seama cu ajutorul datelor demografice ce vârstă și ce preferințe aveți. De aceea, reclamele pot fi realizate pe profilul clienților”, a explicat George Adrian Niculcea.

 

 

Citiți și despre: