Samsung: Europenii urmăresc programe TV pentru a evada din rutina zilnică

24.11.2014

Jumătate din telespectatorii europeni afirmă că urmăresc programe TV pentru a evada din rutina zilnică, potrivit unui studiu realizat de Samsung. Însă, această evadare are și părțile ei negative:46% dintre ei sunt implicați emoțional atât de puternic încât suferă atunci când serialul lor preferat ajunge la final.

În acelaşi timp, 51% dintre ei se orientează către alte programe TV după finalizarea serialului preferat.

Deși momentele de suspans sunt foarte importante pentru europeni, 43% dintre ei au declarat că nu suferă prea mult atunci când personajului lor preferat i se întâmplă lucruri rele, și doar 33% dintre ei rămân tensionați atunci când un episod se termină în suspans. Aproape jumătate (45%) sunt atât de concentrați încât devin nervoși sau frustrați dacă sunt întrerupți în timp ce se uită a televizor.

„Atunci când implicarea emoțională este atât de puternică în cazul unui serial TV, nu este de mirare că reacțiile pot deveni negative atunci când sunt dezvăluite indicii despre acțiune înaintea vizionării. Psihologii înțeleg că oamenii răspund la acțiunile pozitive, iar prin recompensă, fac același lucru. Intervine sentimentul de fair play, iar reciprocitatea este o acțiune pozitivă, o mică favoare poate produce un sentiment de obligație și menține o relație interumană. Așadar, nedezvăluireafirului narativ atunci când știm că cineva chiar urmărește un serial TV ne poate asigura și nouă nedezvăluirea acțiunii serialului preferat. Psihologii explică faptul că acest tip de comportament, prin care îi ajutăm pe alții, ne ajută și pe noi,” a declarat Berni Good, psiholog.

În plus, telespectatorii europeni sunt foarte atenți atunci când vine vorba de dezvăluirea liniei narative sau a secvențelor importante dintr-un film. Potrivit studiului Samsung despre obiceiurile de vizionare TV, 71% dintre europeni (7 din 10 oameni) spun că nu le-ar dezvălui prietenilor secvențe importante din acțiunea unui film, mai ales pentru că nici lor nu le-ar plăcea să li se întâmple asta.

Studiul Samsung mai arată că fanii TV aleg să se bucure treptat de emisiunile lor preferate, 52% (peste jumătate) din europeni preferând să urmărească episoadele pe rând.

Totodată, europenii sunt foarte discreți atunci când vine vorba de dezvăluirea secvențelor importante sau acțiunii unui film: 36% dintre ei au declarat că și-ar întreba prietenii dacă au văzut deja episodul înainte să discute cu aceștia despre acțiunea lui.

În plus, 18% dintre ei au spus că ar fi extrem de deranjați dacă altcineva le-ar dezvălui acțiunea unui film sau dacă ar afla-o întâmplător de pe rețelele sociale, iar 15% dintre europeni ajung să ignore rețelele sociale, revistele, ziarele și posturile radio dacă știu că acestea prezintă „secrete” TV.

Citiți și despre:

  • Smart TV-urile Samsung vor fi echipate cu sistemul de operare TizenSmart TV-urile Samsung vor fi echipate cu sistemul de operare Tizen Samsung Electronics a anunțat astăzi că toate televizoarele Smart lansate în acest an vor fi echipate cu sistemul de operare Tizen. Platforma open-source Tizen oferă mai multă flexibilitate la nivelul […]
  • Cum le urează europenii Crăciun Fericit celor dragi?Cum le urează europenii Crăciun Fericit celor dragi? O mare parte dintre europeni (41%) le transmit celor dragi urările de sărbători cu ajutorul apelurilor telefonice, arată un studiu al Samsung Techonomic. Cei mai mulți preferă să facă urări de sărbători prin […]
  • Samsung a lansat noua gamă de televizoare SUHDSamsung a lansat noua gamă de televizoare SUHD Samsung Electronics România a lansat pe piața locală seria de televizoare SUHD, care introduce un nou standard al conținutului premium UHD (Ultra High Definition) pentru o experiență vizuală superioară. […]
  • Samsung a lansat două smartphone-uri ultra slimSamsung a lansat două smartphone-uri ultra slim Samsung Electronics a lansat astăzi Galaxy A5 și Galaxy A3, smartphone-uri ultra slim, special concepute pentru împătimiții rețelelor sociale. Dispozitivele au un design modern și sunt echipate cu cele mai […]
  • Cât de des merg românii la psiholog?Cât de des merg românii la psiholog? Aproximativ 30% dintre românii din mediul urban mediu şi mare afirmă că au apelat cel puţin o dată la serviciile unui psiholog, procentul lor fiind mai mare în rândul bărbaţilor (32%), comparativ cu cel al […]