SAP: Companiile trebuie să fie prezente pe toate canalele de comunicare cu clienții

21.04.2015

Companiile trebuie să fie prezente pe toate canalele de comunicare cu clienții, inclusiv pe platforme colaborative de tipul social media, și să le ofere acestora informații și răspunsuri rapide, conform reprezentanţilor SAP.

Acest lucru este confirmat de un studiu recent, realizat de compania americană de consultanță IDC și intitulat „Business Networks: The Next Wave of Innovation”, care arată că aproape două treimi dintre companiile care utilizează platforme colaborative de business au ca scop comunicarea directă cu clienții.

Altfel, potrivit studiului IDC, 64% dintre companii aleg aceste platforme tocmai pentru a putea comunica direct cu clienții, în timp ce un procent similar – 60% – declară că le utilizează pentru a răspunde solicitărilor venite din partea clienților, iar 57% pentru a obține feedback asupra produselor și serviciilor.

În ceea ce privește motivele ce vizează comunicarea internă și cu partenerii, 58% dintre companii utilizează platformele colaborative de business pentru a împărtăși idei și experiențe din industria în care activează, 54% pentru a îmbunătăți procesul de decizie și 51% pentru a comunica direct cu colegii, atât cei din companie, cât și din industrie. În plus, jumătate dintre companiile chestionate utilizează aceste platforme pentru a răspunde solicitărilor venite din partea partenerilor de afaceri, mai arată studiul IDC.

Mai mult, în cadrul companiilor, platformele colaborative creează conexiuni de muncă și între angajați, parteneri și clienți și contribuie la o creștere semnificativă a gradului de productivitate, asigurând un mediu de lucru mai atractiv.

În acest sens, potrivit unui raport independent realizat la solicitarea SAP, utilizarea unei platforme colaborative poate reduce cu aproape 10% timpul necesar încheierii de noi contracte, cu circa 15% durata necesară accesării de informații în interes de serviciu și cu aproximativ 15% costurile cu programele de training pentru noii angajați.

„Devine tot mai clar că elementul principal în orice business este clientul final. Astfel, companiile devin tot mai conștiente că toate eforturile trebuie îndreptate spre asigurarea unei experiențe unitare și că, indiferent de canalul de comunicare prin care interacționează cu clienții, trebuie să reacționeze și să satisfacă nevoile acestora în cel mai rapid mod cu putință, iar platformele colaborative îndeplinesc exact acest lucru”, a declarat Valentin Tomșa, Director General SAP România.

 

 

Citiți și despre:

  • Cum arată viitorul în comerţul digital?Cum arată viitorul în comerţul digital? Viitorul în e-commerce va fi reprezentat de oferte personalizate pentru fiecare client în parte, dezvoltarea mediului digital impunând astfel apariția unui nou model de business, în care comerțul online este […]
  • Venituri în creştere pentru SAP, în primul trimestruVenituri în creştere pentru SAP, în primul trimestru Compania SAP a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri din subscrieri cloud și suport de 509 milioane de euro, în creștere cu 131% comparativ cu aceeași perioadă din 2014. În ceea ce privește […]
  • SAP: Venituri de 17,5 miliarde euro, în 2014SAP: Venituri de 17,5 miliarde euro, în 2014 SAP a înregistrat venituri în creștere și în 2014, ajungând la 17,5 miliarde de euro. Anul trecut, compania a raportat o creștere puternică pe segmentul cloud, veniturile din subscrieri și servicii de suport […]
  • Rezultate pozitive pentru SAP, în trimestrul al treileaRezultate pozitive pentru SAP, în trimestrul al treilea SAP a înregistrat, în trimestrul al treilea din acest an, o creștere cu 41% a veniturilor pe segmentul cloud și continuă dezvoltarea în acest domeniu. Liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business […]
  • Din ce în ce mai multe IMM-uri aleg să își mute infrastructura IT în cloudDin ce în ce mai multe IMM-uri aleg să își mute infrastructura IT în cloud Companiile mici și mijlocii care utilizează soluții în cloud pot înregistra venituri cu până la 10% mai mari față de cele care preferă soluțiile implementate la locație, arată un studiu realizat de compania […]