Schimbări majore din industria auto: Ce se înregistrează în acest sector?

12.12.2017

Industria auto tinde să migreze de la producția de masă către personalizarea produselor, aceasta este principala concluzie a unui studiu realizat de Ensight Management Consulting, liderul pieței de consultanță în management din România. Raportul evidențiază schimbările majore din industria auto, de la structuri tradiționale către o industrie inteligentă conectată digital și cum așteptările clienților, obișnuiți cu soluții digitale, transformă radical sectorul serviciilor auto.

De asemenea, potrivit cercetării, conceptul de autovehicul conectat devine o realitate și se va vedea un progres major în următorii ani. În plus, fidelizarea clientului prin crearea unei experiențe digitale captivante stă la baza succesului serviciilor post-vânzare, iar așteptările majore ale clienților sunt legate de serviciile de preluare și livrare (pick-up & drop), precum și de aplicațiile online ce ar ușura accesul la toate serviciile producătorului.

O nevoie a digitalizării serviciilor

Trenduri majore identificate de grupul de experți și directori din industrie sunt: creșterea comerțului online (B2B și B2C), o nevoie a digitalizării serviciilor și adăugarea unor funcții de conectivitate pentru autovehicule. 85% dintre directorii intervievați au declarat că ecosistemul digital și serviciile aferente vor deveni principalele surse de venituri și nu autovehiculul în sine.

Provocările-cheie remarcate de dealerii auto sunt menținerea prețului de vânzare al autovehiculelor în timp ce conectivitatea se îmbunătățește, îmbunătățirea serviciului și a experienței în online a consumatorului, o mai bună gestionare a constrângerilor de timp și cost și adaptarea la modificările cererii din piață.

O scădere în vânzarea autovehiculelor cu motor diesel

Trendurile majore precizate de grupul de dealeri auto sunt: o tendință în creștere de a verifica informații despre autovehicule în online și o scădere în vânzarea autovehiculelor cu motor diesel. Provocările cheie din punctul de vedere al dealerilor auto sunt: îmbunătățirea serviciilor post-vânzare în timp ce se micșorează investițiile din cauza noilor tehnologii „e-mobility” și o digitalizare completă a serviciilor post-vânzare fără a fi afectate de efectul de substituție.

Sondajul de opinie al clienților a confirmat trendul pozitiv al comerțului online și nevoia digitalizării serviciilor. Totodată, clienții consideră serviciile de preluare-livrare la dealerii auto ca fiind foarte importante și le-ar fi mai ușor să acceseze serviciile acestora cu o aplicație online.

Serviciile online la cerere

Serviciile online la cerere reprezintă un trend important, după cum reiese din studiu. 61% dintre respondenți merg la un centru de servicii auto deținut de compania producătoare însă un procent important, 47%, sunt dispuși să schimbe centrul de servicii, iar acest lucru înseamnă că programele de recompensare a loialității destinate exclusiv proprietarilor, împreună cu serviciile online, sunt mai mult decât importante în retenția clienților.

Potrivit studiului, 80% dintre cei chestionaţi ar fi dispuși să plătească 10 dolari americani pentru a avea o aplicație de service care să le ofere transparență.

 

 

Citiți și despre: