Secolul vitezei: Cumpărăturile online efectuate de români au depăşit 1,4 miliarde euro, în 2016

28.01.2016

În 2015, cumpărăturile online au depășit pragul de 1,4 miliarde de euro, conform cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc, analizate de GPeC. Astfel, valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde euro în 2014 la peste 1,4 miliarde euro, anul trecut.

În plus, unele companii din acest domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde de euro.

GPeC este cel mai important eveniment de e-commerce din România care se ocupă şi de centralizarea datele privind piaţa de comerț electronic din România.

“Trăim în secolul vitezei, deci clientul vrea ca totul să se întâmple cât mai repede, dacă se poate ieri și nu azi. Magazinele online și companiile de curierat trebuie să fie neapărat pregătite pentru a răspunde acestei nevoi. Apoi se conturează un shift foarte important în piață: dacă până de curând prețul produselor era factorul decisiv în decizia de cumpărare, acum prețul cel mai mic nu înseamnă totul – cumpărătorii încep să se orienteze către calitatea serviciilor și către serviciile post-vânzare, către timpul de răspuns rapid din partea comerciantului și – chiar dacă este covârșitor încă în decizia de cumpărare – prețul nu mai înseamnă hotarul peste care nu se trece. Calitatea serviciilor devine din ce în ce mai importantă. Deloc în ultimul rând, magazinele online trebuie să fie în pas cu tehnologia și mă refer aici la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile. Mobile Commerce-ul a devenit deja prezentul și nu un trend de viitor, iar magazinele trebuie să înțeleagă acest lucru”, a detaliat Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

6,7 milioane de români au efectuat cumpărături online

Conform ultimelor date disponibile, ţara noastră are, la ora actuală, circa 19,8 milioane de locuitori, din care 13 milioane au vârsta cuprinsă între 16 și 55 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de Internet.

Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au efectuat cumpărături online măcat o dată, majoritatea preferând să folosească încă desktop-ul atunci când cumpără online, dar şi dispozitivele mobile au crescut spectaculos în anul 2015, iar trend-ul se amplifică în decursul acestui an. Prin urmare, în ultimele luni ale anului trecut, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitivele mobile.

Datele GPeC mai arată că rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone a cunoscut o creştere fulminantă în ultimii patru ani. Aşadar, dacă în 2012 existau circa 2,5 milioane de smartphone-uri, în prezent, numărul acestora depășește 10 milioane, indicând o rată de penetrare de peste 50%.

Un cumpărător român face, în medie, online, 8,2 achiziții pe an – în ușoară creștere față de 2014 când media era de 8,1

Numărul magazinelor online

În acelaşi timp, numărul magazinelor online care înregistrează activitate comercială constantă a rămas în anul trecut la același nivel cu 2014: 5.000 de magazine online. De asemenea, există peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcție de „adaugă în coș”, așadar teoretic numărul de website-uri de comerț electronic este semnificativ mai mare.

Analiza mai arată că din punct de vedere al valorii coșului mediu, segmentul Electro IT a înregistrat o scădere, de la 800 lei, în 2014 la circa 680 lei, în 2015, dar numărul de tranzacții a crescut.

Pe de altă parte, produsele destinate copiilor au rămas pe o linie similară atât în 2014, cât și în 2015, valoarea medie a unei tranzacții fiind de aproximativ 210 lei.

Creșteri au înregistrat produsele din gama Fashion și produsele din categoria Home & Deco.

Vânzările de Black Friday

În ziua de Black Friday 2015, s-au vândut online produse în valoare totală de 100 milioane euro, raportându-se o creștere considerabilă față de Black Friday 2014, când valoarea era situată la circa 75 milioane de euro.

“Piața românească de e-commerce continuă să crească de la un an la altul, iar cifrele tocmai publicate demonstrează acest lucru. Nu cred că greșesc când zic că industria de e-commerce este printre puținele din România post ‘89 care urmează – fără opreliști – o curbă ascendentă”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

 

 

Citiți și despre: