Seminarul “Directorul financiar şi legislaţia vamală” are loc pe 8 decembrie

02.12.2015

În condiţiile în care legislaţia vamală este extrem de complexă, atât prin multitudinea de reglementări care o guvernează, cât şi prin modul în care influenţează contabilitatea şi fiscalitatea unei societăţi, pe data de 8 decembrie, Deloitte şi BusinessMark organizează un seminar cu tema “Directorul financiar şi legislaţia vamală – 5 dovezi ale unui mariaj reuşit”.

Conform orgenizatorilor, pe lângă provocările impuse de respectarea ei, legislaţia vamală oferă şi un număr de facilităţi fiscale şi financiare menite să încurajeze comerţul internaţional.

Cele cinci dovezi ale unei colaborări reuşite vor fi abordate în cadrul seminarului sunt următoarele: „Neplata TVA-ului în vamă – 24% avantaj pentru fluxurile de numerar ale societăţii, „Certificarea AEO – economii şi predictibilitate pe întreg lanţul logistic”, „Importanţa unei imagini de ansamblu a lanţului logistic – ce importăm, ce exportăm, ce livrăm intracomunitar – economii de taxe vamale şi TVA”, „Poziţia financiară a societăţii după 1 mai 2016, data intrării în vigoare a noului Cod Vamal al Uniunii”, „Debitorul vamal – răspunderea în solidar”, precum şi „Complexitatea legislaţiei vamale şi modul în care influenţează contabilitatea şi fiscalitatea unei companii impune o comunicare continuă între departamentul de logistică şi cel financiar.

“Complexitatea regulilor impuse de comerţul internaţional în ultimul timp fac că vămuirea mărfurilor să nu se ( mai ) finalizeze odată cu obţinerea liberului de vamă. De exemplu, politica de preţuri de transfer din cadrul grupurilor multinaţionale impune ajustări contabile trimestriale/anuale ale valorii bunurilor importate. Chiar dacă aceste ajustări sunt post vămuire, ele trebuiesc luate în calcul retroactiv la determinarea valorii în vama a mărfurilor importate. Politica de preţuri de transfer şi implicit ajustările aferente este cunoscută de către departamentul financiar/contabil. Departamentul de logistică nu are cunoştiinţă de astfel de ajustări. Drept urmare, dacă cele două departamente nu comunica între ele, riscăm o determinare eronată a valorii în vamă a mărfurilor importate, care atrage de cele mai multe ori taxe suplimentare de plată”, a explicat Mihai Petre, coordonatorul departamentului de consultanţă vamală al Deloitte România.

 

 

Citiți și despre: