Sfaturi pentru o relație constructivă subordonat – manager

23.12.2013

Care sunt pașii pentru a te înțelege bine cu managerii de la locul de muncă. Într-un anumit punct al carierei, toată lumea are un manager, o persoană care filtrează informațiile și responsabilitățile angajaților, iar relația subordonat – manager este critică pentru viitorul amândurora.

Dacă managerul depinde direct de acțiunile angajaților pe care îi are în subordine pentru a-și finaliza rapoartele și pentru a demonstra că activitatea lui este corectă, angajații depind de cât de mult înțelege managerul lor care le sunt activităţile zilnice pentru a putea reuși și progresa în carieră și, nu în ultimul rând, pentru a primi din experiența, sprijinul și informațiile șefilor.

Orice relație bună se bazează pe încredere, iar încrederea se câștigă atunci când faci ceea ce pretinzi că faci. Cu alte cuvinte, chiar dacă vrei să impresionezi mai bine explici faptul că ai nevoie de mai mult timp sau că nu reușești din diferite motive să finalizezi un lucru la timp, decât ca toată echipa să se bazeze pe tine și tu să nu reușești să dai la timp rezultatele promise. Lucrul în echipă se poate dovedi foarte eficient atunci când toată lumea face ceea ce promite, iar dacă nu există posibilitatea să se termine un anumit proiect la timp informarea cu privire la problemă este cu siguranță mai benefică decât ascunderea ei.

Recunoașterea că succesul la locul de muncă nu depinde doar de tine este un lucru greu de făcut, mai ales pentru cei care au un orgoliu puternic. Care sunt cele mai mari griji ale managerilor echipei din care faci parte? Acestea ar trebui să fie și problemele subordonaților și punctele asupra cărora trebuie să se concentreze. Asta pentru că, spre deosebire de un subordonat care vede problemele directe, managerul le vede la nivelul întregii organizații și deci și pe ale subordonaților.

În cazul în care nu se înțelege exact felul în care ia decizii managerul, echipa tinde să încerce să îi schimbe perspectivele, pe scurt să-i schimbe felul în care se comportă, iar asta nu va conduce la niciun succes. În loc să încerci să schimbi oamenii alături de care lucrezi, focusează-te asupra modalității în care înțelegi acțiunile celor din birou. Cu siguranță că opțiunile acestora au fost luate din anumite motive și pentru anumite rezultate.

Învață de la manageri. Chiar dacă, de multe ori, subordonații au senzația că știu mai multe decât managerii, adevărul este că nu este așa. Eficiența muncii și succesul contribuției sunt doar două lucruri pentru care cineva este promovat, iar asta înseamnă că alții vor avea de învățat de la persoana în cauză. Întrebările directe cu privire la anumite lucruri sau o atenție mai mare în cadrul ședințelor se pot dovedi a fi foarte utile.

Cheia unei comunicări eficiente stă în felul în care cineva “citește” sentimentele și reacțiile, pe scurt în felul în care cunoști persoanele alături de care lucrezi. Propunerile la obiect și scopurile pe termen scurt și mediu vor fi mereu unele ce vor fi discutate zi de zi, dar asta nu înseamnă că nu pot exista idei pentru planificări cu rezultate în timp ceva mai îndelungat. Dacă observi însă că managerul tău este preocupat cu rezultatele de la final de săptămână, propunerile cu privire la planurile pentru semestrul viitor nu sunt unele eficiente, cel puțin nu în acel moment.

Caută și găsește părțile bune ale managerului. Atunci când, din diferite motive, angajații nu văd decât partea negativă a șefului lor lucrurile tind să eșueze. În plus, nu-și dorește toată lumea ca rezultatul muncii să fie recunoscut? Așadar, dacă subordonații vor să fie lăudați și susținuți exact asta își doresc și managerii de la ceilalți.

Cere mereu părerea cu privire la proiectele finalizate, indiferent de natura acestora. Dacă feedback-ul se dovedește a fi unul negativ atunci vei avea ce învăța pentru rezultate mai bune la următorul. În cazul în care feedback-ul este unul pozitiv, atunci atât voi, cât și managerii, veți fi mulțumiți cu privire la rezultate. Nu în ultimul rând, este benefic ca managerii să cunoască exact care este aportul fiecărui angajat la un anume proiect. 

Timpul este prețios, atât pentru voi, cât și pentru manageri. Stabiliți de comun acord o scurtă ședință săptămânală pentru planul din respectiva perioadă. Strângeți întrebări și probleme pentru această ședință, este mult mai util decât să mergeți zilnic pentru lămuriri adiționale. Nimănui nu îi place să se oprească din lucru pentru a răspunde la întrebări punctuale mereu. 

Munca tuturor dintr-o organizație trebuie să aibă același scop. Atunci când îi faceți managerului anumite propuneri există motive serioase pentru care acestea nu sunt luate în considerare: lipsa de resurse, de timp, alte scopuri sau altă viziune, așadar țineți cont în toate proiectele și propunerile pe care le faceți de toate acestea. 

Confidențialitate și emoții. Sunt două lucruri extrem de importante. Pe de o parte, confidențialitatea informațiilor din ședințe, discuții și nu numai ar trebui să fie primordială, iar de cealaltă parte, emoțiile la locul de muncă nu ar trebui să existe. Cu siguranță că sunt momente în care angajații nu sunt de acord cu deciziile luate de conducere, iar discuțiile în contradictoriu sunt, de cele mai multe ori, unele cu rezultate benefice. Asta nu înseamnă că totul va degenera într-o ceartă sau într-un resentiment pe termen lung. Trebuie doar să te obișnuiești cu ideea că managerul va avea mereu mai multă putere și autoritate decât angajații.

Nu în ultimul rând tratează-ți managerul fix așa cum vrei chiar tu să fii tratat. Sinceritatea și diplomația fac parte din această atitudine. Recunoașterea greșelilor, lauda meritelor personale, ale echipei, ale conducerii companiei, dar și critica de tip constructiv atunci când este cazul sunt doar câteva dintre lucrurile care ar trebui să fie unele naturale la locul de muncă pentru un climat cât mai benefic pe termen mediu și lung.

 

Citiți și despre:

  • Metode de reducere a costurilor în companiiMetode de reducere a costurilor în companii Când situația economică nu este una benefică, toate companiile caută soluții pentru costuri mai mici. Reprezentanții companiilor din țara noastră sunt mult mai optimiști cu privire la creșterea afacerilor în […]
  • Cel mai mare depozit de piatră naturală din țară este deținut de ALGABETH SGICel mai mare depozit de piatră naturală din țară este deținut de ALGABETH SGI ALGABETH SGI, compania care a investit și crescut pe timpul crizei economice. Piatra naturală are nenumărate calități care o fac perfectă pentru cei care vor construcții naturale, fără emisii nocive, cu un […]
  • Faima românilor, ajunsă peste granițeFaima românilor, ajunsă peste granițe Povești de succes cu români, care au ajuns cunoscute în toată lumea. E adevărat: sunt situații în care românii ajunși peste granițe nu au fost lăudați de ceilalți. La fel de adevărat este însă faptul că […]
  • Criza economică a crescut numărul de sesizări la ANPCCriza economică a crescut numărul de sesizări la ANPC Produsele nealimentare, în topul reclamațiilor din 2013 la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului. Una dintre cele mai importante autorități naționale, cea care are grijă ca produsele din magazine să fie […]
  • Sistemul inteligent BramacSistemul inteligent Bramac Bramac, acoperișurile care asigură și protecție și economie prin energia “verde”. “Bramac Sisteme de Învelitori” a fost prima filială înființată de Bramac în țara noastră, în anul 1995, în Brașov. Nouă ani […]