Smithfield România, premiată pentru proiectele de dezvoltare sustenabilă

01.09.2017

Compania contribuie la crearea cadrului potrivit pentru continuarea dezvoltării sustenabile a domeniului. Ultimii ani au reprezentat, la nivelul grupului Smithfield România, o perioadă de investiții și de creștere operațională pe toate sectoarele de activitate. Astfel că anul 2016 a fost unul important, în care s-au materializat o serie de proiecte inițiate pentru atingerea obiectivului de a rămâne cel mai eficient și sustenabil producător de carne de porc din România, oferind consumatorului final garanția calității.

„Suntem încrezători că acest trend de consolidare și creștere a business-ului va continua și în 2017, prin păstrarea calității constante a produselor noastre, a mărcii «Comtim, din tradiția familiei tale», a gamei «Bun de gătit», exemplu de succes al produselor 100% românești”, ne-a declarat Cristina Bodea, directorul de sustenabilitate al Smithfield România.

Produsele Smithfield, 100% românești

În ceea ce privește produsele Smithfield Romania, marca Comtim și gama «Bun de gătit», calitatea și gustul desăvârșit sunt un garant al produselor 100% românești, poziționând compania pe primele locuri în preferințele de consum atât pe piața internă, cât și pe piețele din țările în care exportă. Pentru a răspunde trendului din piață din ultima perioadă, pentru preferința produselor proaspete în detrimentul celor congelate, susținut și de dezvoltarea puternică a raioanelor de carne ale retailerilor, Smithfield Romania a dezvoltat o secție nouă de semiprocesate, care produce o sortimentație largă de produse, pe diferite tipuri de ambalaje, specializată pe feliate și marinate, cu gramaj fix.

„Creșterea progresivă a producției ne oferă cadrul potrivit dezvoltării celui mai nou proiect al companiei: gama de produse marinate «Bun de gătit», produse cu rețete inedite care oferă consumatorului experiența unui gust deosebit. Gama oferă produse de cea mai bună calitate, cu un timp de gătire scurt, din carne de porc fragedă și gustoasă. Produsele «Bun de gătit» pot fi gătite cu ușurință, la cuptor sau la grill, pentru o experiență culinară unică”, menționează Cristina Bodea.

Cum în ultima perioadă se pune tot mai mult accentul pe o alimentație sănătoasă, Smithfield România susține acest trend, subliniind necesitatea educării tinerei generații în acest sens. Drept urmare, compania desfășoară anual, cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației, lecții deschise de informare asupra importanței unei alimentații echilibrate și încurajarea unui stil de viață sănătos, în parteneriat cu școlile din comunitățile unde își desfășoară activitatea și în colaborare cu specialiști, medici pediatri și nutriționiști.

Producerea de alimente hrănitoare, sigure și de înaltă calitate este o datorie asumată față de clienți, susțin reprezentanții Smithfield

„Siguranța alimentară și calitatea produselor din carne de porc reprezintă unul dintre pilonii de bază ai activității de producţie sustenabilă pentru Smithfield România. Considerăm că producerea de alimente nutritive pline de nutrienți, sigure și de calitate înaltă este o datorie pe care ne-am asumat-o față de clienții noștri”, continuă directorul de sustenabilitate.

Astfel, toate produsele Smithfield Romania asigură garanția calității și sunt produse 100% românești, produse sub cele mai stricte standarde de siguranță alimentară. Întregul lanț de producție, de la fermă și până la consumatorul final, este certificat pentru siguranța alimentară, prin sistemul de management al siguranței alimentare ISO 22000.

Proiectele CSR ale Smithfield Romania, premiate

Smithfield Romania își propune, dincolo de obiectivele legate de business, să continue să investească și să se implice activ în dezvoltarea comunităților locale în care își desfășoară activitatea. Astfel, ca parte a susținerii dezvoltării durabile a sectorului agricol și de creștere a animalelor din România, precum și a dezvoltării industriei alimentare din țara noastră, Smithfield România se implică în mod continuu în programe de dezvoltare comunitară cu un impact pozitiv asupra dezvoltării zonelor în care activează.

Strategia de sustenabilitate a Smithfield România se bazează pe următorii piloni: bunăstare animală, angajați, protecția mediului, siguranța alimentară și calitatea produsului, sprijin pentru comunități, crearea de valoare adăugată. În plus, sprijinul pentru comunități beneficiază de o atenție deosebită din partea companiei, strategia fiind structurată pe trei direcții mari de acțiune: mediu-social-educație.

„Proiectele noastre de sustenabilitate continuă cu aceeași dăruire și implicare, anual”, susține directorul de sustenabilitate al Smithfield România

Astfel, Smithfield Romania a dezvoltat, de-a lungul timpului, numeroase programe de responsabilitate socială, care au fost recunoscute și premiate atât la nivel local, cât și internațional.

„Smithfield România a primit recunoaștere și la nivelul grupului Smithfield Foods, ca și exemplu de bună practică pentru toate companiile din grup. Începând cu anul 2009, programele de implicare socială ale Smithfield România au fost apreciate în mod repetat ca exemple de bună practică și modele de implicare comunitară pentru toate companiile Smithfield”, mai spune directorul de sustenabilitate al companiei.

Spre exemplu, în cadrul competiției interne Smithfield Foods, „Sustainability Excellence Awards 2017”,  Smithfield România a fost premiată pentru contribuția deosebită în atingerea performanțelor companiei, având la bază principiile dezvoltării sustenabile. În domeniul sănătății și securității în muncă, Smithfield România a primit trei distincții anuale consecutive, în cadrul competiției interne „International Award for Outstanding Performance in H&S 2014”.

În plus, voluntarii companiei au fost recompensați cu numeroase premii, printre care Smithfield Foods “Environmental and Sustainability Awards 2014” – pentru bune practici în materie de programe de sustenabilitate – „Diploma de excelență” (PR Awards, 2014), precum și premiul 2 și nominalizări în cadrul galelor Romanian CSR Awards, edițiile 2013, 2015 și 2016.

„În cadrul Galei Premiilor CSR din România, Romanian CSR Awards, compania noastră a fost premiată pentru proiectele inovatoare de sustenabilitate, inițiate și dezvoltate intern: în 2016, prin Smithfield Friend, un program care încurajează voluntariatul și implicarea personală a colegilor din echipa Smithfield în beneficiul unei cauze sociale; în 2014, prin proiectul Smithfield România – P.O.R.C., un program de implicare a angajaților în problematica securității și sănătății ocupaționale, în vederea Prevenirii, Observării, Raportării și Corectării riscurilor identificate în aria de desfășurare a activității companiei; în 2013, prin proiectul “Din nou la școală”, inițiativă a Smithfield România care aniversează 11 ediții. Acest program reprezintă asumarea susținerii educației și prevenirii abandonului școlar, care însumează un număr total de 40.000 de beneficiari”, a adăugat reprezentantul companiei.

Grija față de mediu reprezintă, de asemenea, o parte importantă a strategiei de sustenabilitate a Smithfield România. Drept urmare, ambele divizii ale companiei, cea de creștere animală și cea de producție carne, au implementat Sistemul de Management de Mediu (ISO 14001: 2004), aplicat și coordonat pe toate nivelele operaționale.

În plus, conducerea companiei a demarat dezvoltarea unor programe interne de prevenire și minimizare a generării de deșeuri, acțiuni constante, punctuale, însoțite de sesiuni de informare și educare în acest sens, la nivel intern.

Rezultatele preliminare arată o scădere a consumului de resurse naturale, energie, a emisiilor de gaze cu efect de seră, a consumului de apă și a cantității de deșeuri solide, cu 10% față de anul de referință 2008, așa cum este menționat și în Raportul Anual de Sustenabilitate Smithfield Foods.  De aceea, compania va continua programele de reducere a acestor indicatori, găsind noi soluții pentru a atinge obiectele asumate.

De 5 ani, pe locul 1

Anul 2017 a reprezentat atât o mare reușită, cât și o provocare datorită reluării programului Fermier-Partener, o abordare nouă a unui parteneriat deschis de companie pentru colaborarea cu fermierii locali încă din anul 2010.

„Programul Fermier-Partener oferă o soluție integrată pentru dezvoltarea unui parteneriat de succes alături de cel mai mare producător de animale din România. Programul a demarat sub această nouă formă în aprilie 2016, iar până în acest moment avem 28 de contracte noi, cu fermieri care doresc să se dezvolte în acest domeniu de activitate”, a completat Cristina Bodea, directorul de sustenabilitate al Smithfield România.

În plus, divizia de creștere animale s-a poziționat pe locul 1 în Topul Firmelor organizat de Camerele de Comerț locale și naționale, în ultimii 5 ani, lucru ce se datorează excelenței în afaceri, performanțelor economice deosebite și comportamentului etic în afaceri.

Clasamentul Topul Firmelor reprezintă o apreciere publică anuală prin care Camera de Comerț și Industrie a României analizează și premiază rezultatele companiilor din România.

„Rezultatele economice înregistrate de compania noastră au oferit cadrul potrivit pentru obținerea anuală a unor distincții notabile la nivel național și județean, oferite de către Camera de Comerț și Industrie a României”, adaugă directorul de sustenabilitate al companiei.

Smithfield România, prin divizia ferme, rămâne un câștigător al acestui top, și se poate mândri și cu primirea altor două distincții în 2016 – Trofeul de Excelență pentru Responsabilitate socială, pentru divizia de producție a cărnii, și Trofeul de Excelență pentru rezultate economice deosebite și clasarea pe pozițiile 1-3 ale Topului Firmelor din județul Timiș în ultimii 4 ani, pentru divizia ferme.

Palmaresul de distincții al Smithfield România a fost completat în cadrul Seminarului Integrat IndustriaCarnii.ro, prin obținerea Trofeului „Model de business pentru România” în anul 2014, iar în anul 2015 compania a primit distincția “True Leaders”, conferită de ICAP România, pentru rezultatele obținute de Smithfield România, ca model de antreprenoriat sănătos și practică pozitivă în afaceri.

Planuri pentru recunoaștere internațională

Smithfield Romania participă la cele mai prestigioase târguri și expoziții de profil având astfel oportunitatea de a deschide noi parteneriate, de a consolida relațiile contractuale cu parteneri tradiționali, dar și o ocazie de a transmite colegilor din industrie misiunea proprie: standarde înalte de bunăstare animală și garanția calității produselor din carne.

„Pe termen lung, prezența companiei noastre pe piața externă va duce la recunoașterea valorii produselor de export românești și va crea cadrul potrivit pentru a continua dezvoltarea sustenabilă a agriculturii, a sectorului zootehnic și a industriei alimentare din România. Planurile de consolidare a segmentului semiprocesate și transpunerea în producție a solicitărilor clienților de produse noi vor continua și în cursul anului 2017”, mai spune reprezentantul Smithfield România.

În acest sens, în 2017, Smithfield Romania și-a propus să eficientizeze, în continuare, capacitățile de producție pentru a răspunde prompt cererii de produse calitative din piață, precum și pentru a se dezvolta prin încheierea de noi parteneriate cu fermierii din România, demers pentru care compania va investi în continuare în dezvoltarea angajaților.

Smithfield Romania a investit în cele mai noi produse ale anului – Micii Comtim, sub brandul Bun de Gătit

Cum focusul Smithfield România nu este numai pentru păstrarea unui trend crescător al producției, compania a investit în dezvoltarea celor mai noi produse ale anului – Micii Comtim, sub brandul Bun de Gătit, listați în rețele naționale de retail, și produse inovatoare, precum „aripioare de porc”, un produs delicios, obținut printr-o tăietură inovatoare, la nivelul rasolului.

„În 2017, ne propunem să menținem aceste trend de creștere, să putem să oferim colegilor noștri oportunitatea de a lucra într-o companie cu activitate fundamentată pe principiile unui business sustenabil. Menținerea nivelului de performanță atins, a standardului de calitate autoimpus a produselor și a rezultatelor eficiente ale activității, pe termen lung, reprezintă priorități pentru întreaga echipă Smithfield, pentru acest an, dar și pe termen lung”, a declarat, în încheiere, Cristina Bodea, directorul de sustenabilitate al Smithfield România.

 

 

Citiți și despre: