Soiurile locale de struguri, readuse în atenția consumatorilor de către viticultori

25.10.2017

Vinurile românești au crescut în preferințele consumatorilor în ultimii ani. Soiurile precum Fetească neagră, Fetească regală, Negru de Drăgășani sau Tămâioasa românească ori Busuioaca de Bohotin sunt în topul listei preferințelor celor pasionați de un vin bun.

Vinurile produse din soiurile românești sau din variațiile locale ale celor internaționale au un potențial enorm. Pe de o parte, pentru consumatorul român acestea sunt alternative excelente la soiurile clasice din Franța, pe de altă parte, pot fi pretextul perfect pentru a atrage tot mai mulți turiști în România. Spun asta în ideea în care, turismul viticol se află pe un trend ascendent, iar pasionații de vin sunt mereu în căutare de ceva nou. În acest context, tot mai multe crame își deschid porțile pentru degustări și vizite, oferind experiențe noi vizitatorilor. Și, nu trebuie să uităm că la târgurile naționale și internaționale, orice țară se prezintă și cu vinurile din soiuri locale, iar România are potențial la acest capitol – spune Alina Iancu, project manager CrameRomania.ro și Revino.ro.

Specialiștii spun că ne aflăm într-un moment special, în care atât cei de peste granițe, cât și românii sunt atrași de podgoriile românești, așadar cei care își desfășoară activitatea în domeniu pot primi investiții semnificative pentru dezolvarea afacerilor locale.

Suprafața totală cultivată cu viță-de-vie pentru producția de vin în România este de 182.762 ha (conform ONVPV – Oficiul Național al Viei și al Produselor Vitivinicole). Soiurile cele mai răspândite sunt: Feteasca regală: 12661,291 ha, Feteasca albă: 12383,02 ha și Feteasca neagră: 2949,82 ha.

Conform, Organisation of Vine and Wine (OIV) Statistical Report on World Vitiviniculture, la nivel mondial, în 2016, România era pe locul al zecelea în topul țărilor cu suprafața de viță-de-vie cultivată pentru producția de vin.

Citiți și despre: