Spațiile pentru birouri, o investiție profitabilă în 2017

15.12.2017

Anul 2017 a fost unul potrivit în special cumpărării de spații destinate birourilor, tranzacțiile fiind privite ca o investiție profitabilă chiar şi pentru desfășurarea propriei activități, conform unui studiu Romtor Real Estate.

Clienţii au preferat spațiile cu suprafața cuprinsă între 500 și 1500 mp, în clădiri cu grad de finisare „la gri”, cu toate autorizațiile obținute.

„Extrem de importantă în tranzacționarea acestui tip de spații este tocmai destinația acestora, așa cum este stipulată în documentație, fiind solicitate cele de birouri sau comercial. Terenurile ce dispun de autorizații au fost de asemenea la mare căutare”, precizează sursa citată.

În ceea ce priveşte închirierile, dinamica pieței a direcționat tranzacțiile spre spațiile de birouri aflate în clădiri destinate, cu specificații în acord cu reglementările legale din domeniu.

„Companiile străine se îndreaptă cu predilecție către clădiri cu anumite caracteristici: îndeplinirea condițiilor legale privind siguranța la incendii, existența locurilor de parcare, a spațiilor cât mai versatile, care să corespundă profilului de lucru al echipei, potrivite activităților individuale și în echipă, recreerii și nu în ultimul rând, a celor destinate fumatului. Există o preocupare spre motivarea și retenția angajaților, care se regăsește atât în alegerea locației cât și în facilitățile oferite acestora”, precizează Anca Mihaela Barbăroșie, managing partner al Romtor Real Estate.

Prin urmare, gradul de ocupare la acest tip de clădiri a crescut, fiind așteptat ca la sfârșitul anului să atingă 85%, ceea ce indică un trend sănătos al pieței.

Din opțiunile clienților și din datele parțiale ale unui studiu pe care Romtor Real Estate îl desfășoară, referitor la spațiile destinate birourilor, se observă că din punct de vedere al locației, centrul de interes se mută dinspre zona de nord spre cea de vest, iar un punct important va fi și zona Unirii – Timpuri Noi.

„Conform respondenților studiului nostru, spațiul ales trebuie să respecte relația dintre cost și calitate, iar în ceea ce privește locația, să existe un echilibru între gradul de acces la transportul public, apropierea față de rezidența angajaților și numărul locurilor de parcare oferite”, a afirmat Anca Mihaela Barbăroșie.

 

 

 

Citiți și despre: