Stabilitatea preţurilor, o provocare pentru retailerii online

23.09.2015

Producătorii şi magazinele online trebuie să ia deciziile privind stabilirea prețurilor cu o viteză și o frecvență din ce în ce mai mare, în condiţiile în care acest mediu este foarte dinamic, conform GfK. Astfel, din punct de vedere al prețurilor, competiția a devenit mai acerbă ca niciodată datorită consumatorilor care compară din ce în ce mai mult prețurile atunci când doresc să cumpere un produs.

În acest context, compania a anunţat lansarea unei noi soluții – GfK Online Pricing Intelligence, care monitorizează prețurile online, ajutând producătorii și retailerii să înțeleagă mai bine dinamica pieței și le ușurează procesul de luare a deciziilor.

“Urmărim prețurile a mii de produse de la cei mai mari retaileri online, în fiecare zi. Instrumentul pe care îl folosim ne arată modul în care prețurile se schimbă, cât de mult, cât de des, păstrând de asemenea un istoric al acestor informații”, spune Julien Zidaru, Business Manager GfK România.

De asemenea, datele obținute cu ajutorul soluției sprijină retailerii să își evalueze performanța legată de strategia de preț în mai multe categorii. Aceste date pot fi de asemenea legate direct de sistemele de management al prețurilor folosite de respectivul retailer, ceea ce permite ca modificările de preț să se facă automat pe baza criteriilor stabilite de acesta. Acest lucru înseamnă că strategia de preț se poate adapta în cel mai rapid mod posibil la acțiunile în continuă schimbare ale competitorilor.

La nivel mondial, în urmă cu un an, GfK a cumpărat compania Cogenta, lider de piață în monitorizarea prețurilor online. Aceasta colectează date despre peste 8 milioane de produse, în mai bine de 20 de țări.

 

 

Citiți și despre: