Superfood Company, distribuitor principal de produse de îngrijire

01.06.2016

Cu un portofoliu de parteneri foarte vast, compania își dorește consolidarea poziției. Superfood Company și-a început activitatea în anul 1992, pornind din dorința fondatorului Johan Georg Hibler de a importa și comercializa produse food din țările Europei Occidentale – în special din Germania, țara sa de origine – pe piața din România, prin intermediul companiei proprii – Intercarne Gmbh.

Din acel moment, Superfood a devenit importator exclusiv în România al produselor Milupa Germania, canalul de distribuție pentru aceste produse fiind inițial cel farma. Treptat însă, pe măsură ce retailerii internaționali și-au deschis primele locații, produsele companiei Superfood au fost, de asemenea, listate în portofoliul acestora.

„Serviciile pe care le oferim în acest moment sunt de import, promovare și distribuție. Este important de menționat că suntem prezenți cu produsele noastre pe mai multe canale de distribuție: farmacii, spitale, retail internațional și tradițional, online”, declară Daniel Daraban, directorul general Superfood Company.

Principala activitate – distribuția

Începând cu anul 1999, după colaborarea cu câțiva distribuitori regionali, Superfood Company a demarat înființarea filialelor care au permis companiei crearea unei rețele proprii de distribuție. Acest proces s-a încheiat în anul 2005, când aria de acoperire a societății a ajuns la nivel național. Astfel, Superfood poate oferi servicii de import, promovare și distribuție.

Așadar, pe lângă sediul central aflat în apropierea Bucureștiului, compania deține și 6 sucursale în orașele importante ale țării: Brăila, Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Timișoara, poziționarea geografică a acestora permițând distribuția în toată țara.

Compania deține de asemenea un magazin on-line, dedicat în principal proaspetelor mămici și nevoilor bebelușilor, oferind o gamă foarte largă de produse.

„Am dominat piața infant food pentru mai bine de 15 ani”

De-a lungul timpului, compania a dezvoltat o expertiză relevantă în piața produselor pentru nou-născuți și sugari, având în acest  moment, în portofoliu, alimente pentru copii: Organix, Hero; puericultură mică: Baby Nova; puericultură mare: Cam; suplimente alimentare: Colief Infant Drops; produse pentru proaspetele mămici: Medela; scutece: Huggies.

Primul parteneriat major din aria de distribuție al Superfood a fost cel cu Beiersdorf, pentru care compania distribuie produsele Nivea în farmacii din anul 1999 și în retail-ul tradițional din 2005. Un alt partener important cu care societatea a început colaborarea în anul 2002 este Bella România, pentru care societatea distribuie în farmacii un portofoliu larg de produse de îngrijire personală, dintre care se detașează cert gama de scutece Seni pentru adulți.

Portofoliul de produse Superfood este unul foarte variat, principalii parteneri fiind Beiersdorf, producător Nivea, și Bella România, producător scutece Seni pentru adulți.

„Portofoliul propriu de produse și aceste două parteneriate strategice pentru noi, ne-au permis să ne creăm un profil care ulterior ne-a determinat să ne diversificăm aria de preocupări. Parcurgând gamele de produse comercializate de către Superfood, vom regăsi în cvasimajoritatea cazurilor game recomandate de o înaltă calitate și propuse de producători consacrați”, adaugă Daniel Daraban

În ultimii ani, Superfood și-a diversificat activitatea foarte mult, dintre partenerii acesteia remarcându-se companii importante în peisajul comercial românesc și nu numai: Colgate, S&C Johnson, Kimberly Clark, Glaxosmithkline, Valeant Pharmaceuticals și Actavis.

Consolidarea poziției și extinderea ariei de acoperire

„Ceea ce ne-am dorit întotdeauna să ne caracterizeze a fost seriozitatea și credem că într-o bună măsură am reușit acest lucru. Argumentul care ne susține în această afirmație ar fi parteneriatele de lungă durată pe care le avem atât cu furnizorii, cât și cu clienții. Și în rândul angajaților noștri durata medie de activitate în companie este de aproximativ 12 ani, în timp ce membrii echipei de top management au în medie 20 de ani de activitate în societate”, susține directorul general al companiei.

Superfood desfășoară un număr relativ mare de proiecte în cadrul portofoliului de produse distribuite. De aceea, conducerea se concentrează pe consolidarea proiectelor existente și este mai puțin interesată de demararea altora noi. Totuși, rămâne deschisă oricăror oportunități.

Superfood distribuie o gamă largă de produse la nivel național, însă dorește extinderea ariei de acoperire și în alte țări din regiune

Astfel, cu o experiență de peste 10 ani în distribuție și cu o acoperire națională, pentru viitor compania are ca obiectiv extinderea ariei de distribuție și în alte țări din regiune, precum Republica Moldova, Bulgaria, Ungaria. Cu atât mai mult cu cât aceste țări se află deja în vizorul furnizorilor companiei.

Cifra de afaceri înregistrată la sfârșitul anului 2015 a fost de 81 de milioane de lei, iar pentru anul în curs, conducerea companiei se așteaptă la o creștere a acesteia, estimând o valoare de aproximativ 95 de milioane de lei. În ceea ce privește planurile de viitor ale Superfood Company, acestea sunt legate de așteptările partenerilor și consumatorilor companiei, dorind să fie permanent la nivelul așteptărilor acestora prin serviciile de calitate oferite.

 

Citiți și despre: