Teama de eşec, un obstacol major în calea dezvoltării unei afaceri

18.11.2013

Teama de eşec este un obstacol major în calea dezvoltării unei afaceri, iar potenţialul muncii pe cont propriu rămâne la un nivel ridicat, acestea sunt principalele concluzii ale unui studiul global privind  antreprenoriatul în 2013, realizat de Amway.

Astfel, peste două treimi (70%) dintre respondenţii din 24 de ţări au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu, fapt care arată că antreprenoriatul se bucură în continuare de o reputaţie bună, ţinând cont că în 2012 procentul era de 69%.

Acelaşi lucru este valabil pentru potenţialul muncii pe cont propriu: 39% dintre respondenţi se văd deschizându-şi propria afacere.

70% dintre respondenţi se tem de eşec

Totuşi, multe persoane nu îşi pun planurile în practică, un obstacol major în calea dezvoltării unei afaceri fiind teama de eşec. 70% dintre respondenţi se simt ameninţaţi de aceasta, iar pe de altă parte, măsurile precum finanţarea publică, creditele destinate începerii unei afaceri şi educaţia în domeniul antreprenoriatului îi încurajează în decizia de a-şi deschide propria afacere.

Şi în acest an, danezii (89%) continuă să conducă topul ţărilor, în ceea ce priveşte atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat. A doua şi a treia poziţie sunt adjudecate de noi ţări incluse în sondaj: Finlanda cu 87%, urmată de Australia cu 84%.

La fel ca anul trecut, respondenţii din Austria (40%), Ungaria (40%), Portugalia (39%), şi Germania (37%) prezintă o atitudine negativă.

Potenţialul muncii pe cont propriu în ţările chestionate în întreaga lume este în medie de 39%. Cel mai ridicat este în Columbia (63%), Mexic (56%), şi Grecia (53%), aceasta din urmă fiind în continuare ţara europeană cu cea mai mare dorinţă de antreprenoriat (nivelul în 2012 a fost de 50%).

În continuă scădere, cu 26% dintre respondenţi luând în considerare posibilitatea de a-şi deschide propria afacere, Germania ocupă penultima poziţie, fiind urmată doar de Japonia (17%).

“Obiectivul general al raportului este acela de a evidenţia potenţialul economic al antreprenorilor în diferite ţări şi de a-i sprijini pe eventualii antreprenori pentru a-şi putea pune planurile în practică,” a declarat Michael Meissner, vice-preşedinte Corporate Affairs Amway Europa.

Încurajarea antreprenorilor

Având în vedere aceste aspecte, trebuie implementate măsuri care să încurajeze deschiderea unei afaceri, cum ar fi “finanţarea publică şi creditele destinate începerii unei afaceri” (42%), “educaţia în domeniul antreprenoriatului şi învăţarea abilităţilor de business” (33%) şi “mentoring, sprijin prin intermediul reţelelor de business” (27%).

În plus, ţările care prezintă un nivel ridicat al temerii de eşec îşi doresc şi “modele de business cu riscuri scăzute”.

Citiți și despre: