Stiri: IT&C

TeCOMM 2017: 5 sfaturi de la profesioniştii din eCommerce

02.05.2017

Profesioniștii care au stat în spatele dezvoltării unor brandurilor internaționale și naționale precum Reebook, TESCO, eMAG, CitiBank, Exponea, ECCO Shoes sau evoMAG au dezvăluit la TeCOMM București, eveniment care a avut loc în perioada 26-27 aprilie, ce a stat la baza succesului lor. Evenimentul, aflat la cea de-a 10-a ediție la nivel național, a reunit peste 250 profesioniști în eCommerce și proprietari de magazine online din România și Europa de Est.

Succesul în afaceri este dat de narativa pe care brandul o construiește, de viziunea pe termen lung și de abilitatea de a te plasa în postura clientului, consideră George Iordache, Sales Team Leader pentru eMAG Marketplace România.

„Gândiți ca un client, fiți prezenți pe toate canalele și țineți cont că fiecare brand trebuie să spună o poveste!”, a spus acesta, care a prezentat în cadrul evenimentului modalităţi de aţi creşte vânzările.

În cadrul celor două zile de eveniment, speakeri din SUA, Marea Britanie, Elveția, Cehia, Olanda și România au susținut prezentări și workshopuri privind cele mai noi practici din eCommerce, au dezvăluit tehnici privind vânzările online, tendințele la nivel internațional sau modalitățile de extindere a magazinelor online, punând eCommerce-ul într-un context global.

Noutatea ediţiei din 2017 a fost TeCOMM Cross-border, secțiunea care s-a bucurat de un interes deosebit, fiind dedicată proprietarilor de magazine online cu potențial de extindere în afara țării.

Elemente controversate în comerțul electronic

1. Într-un spațiu suprasaturat de publicitate, proprietarii de magazine online trebuie să înțeleagă că e important să ofere informații de calitate clienților.

„Prima poză a produsului trebuie să fie cât mai relevantă. De asemenea, descrierea este locul unde povestea produsului este spusă. Trebuie să aveți grijă și la stocul de marfă. Peste 40% dintre cei care intră pe site-ul magazinului renunță să cumpere atâta timp cât produsul pe care îl caută nu e pe stoc”, declară George Iordache, Sales Team Leader al eMAG Marketplace Romania.

2. Pozele foarte puțin retușate sunt cele care atrag clienții în online, declară Jakub Minks, Regional Director, Central & Eastern Europe al Exponea.

Aşadar, cercetările realizate de Exponea arată că brunetele îmbunătățesc rata de conversie mai bine decât blondele, iar mâna în șold atrage mai mult atenția decât o altă postură, fiind unul dintre subiectele care au stârnit controverse în rândul participanților.

3. Pe o piață guvernată de legile competiției, plus-valoare oferă și elementele din spatele fiecărui produs.

Clienții stabilesc legături emoționale cu brandurile pe care le achiziționează, așa că starea afectivă însoțește decizia de cumpărare.

„Afacerile pe care le facem și care au succes sunt afaceri care au mai fost făcute, dar într-un alt context. Dacă am o piață care poate fi abordată și dacă pot să fiu mai bun ca ceilalți am o șansă mai mare de succes. Indiferent care este domeniul tău de activitate trebuie să spui o poveste”, a apreciat Sergiu Neguț, Associate Dean, Maastricht School of Management.

4. Una dintre cele mai mari probleme a celor care practică comerțul online este nerăbdarea și faptul că se așteaptă să aibă vânzări imediate.

„Marea problemă a proprietarilor de magazine online este că investesc bani prea mulți pentru site înainte ca business-ul lor să aibă succes. Trebuie să-ți faci bine temele de acasă dacă vrei să ai succes în mediul online, atât la nivel local cât și la nivel internațional. Trebuie să-ți cunoști adversarii, piața și domeniul. Trebuie să fii unde te caută clientul”, a precizat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer & Business Development Manager al companiei ContentSpeed.

5. Resursa umană este un pilon esențial pentru dezvoltarea industriei.

„Cel mai mare dușman al unui magazin online se află în interiorul său, nu în afara lui”, declară Carlo Terreni, Director Executiv Netcomm Suisse care a vorbit despre modelele de business bazate pe servicii și care conduc industria prin inovație.