TeCOMM: Comerțul electronic devine din ce în ce mai profitabil și în România

23.02.2017

În România, comerțul electronic este în creștere, 6,8 milioane de români făcându-şi cumpărăturile online în 2016. În plus, având vânzări de sute de milioane de euro, piaţa de eCommerce este din ce în ce mai profitabilă şi deschisă oricui.

Atât în Europa, cât şi în ţara noastră vânzările online explodează an de an, principalele produse cumpărate de români anul trecut fiind cele din domeniile electronic, fashion, home&deco şi articolele pentru copii.

În acesta context, pe 26-27 aprilie, va avea loc la Bucureşti evenimentul TeCOMM eCommerce Conference&Expo. „Sell them your story!” este tema evenimentului aflat deja la cea de-a 10-a ediţie.

Proprietarii magazinelor online și profesioniștii din acest domeniu vor prezenta interactiv, prin workshopuri, prezentări şi dezbateri cunoştinţele lor de afaceri şi strategiile care le-au determinat succesul.

O creştere continuă

Nu mai puţin de 73,5% din populația Europei utilizează Internetul, iar potenţialul pentru comerţul online este imens, informează twenga-solutions.com. Se preconizează că două treimi dintre aceștia au făcut şi în 2015 cumpărăturile online. Printre cele mai populare produse cumpărate la nivel european sunt hainele şi produsele sportive. În plus, Marea Britanie, Germania şi Franţa nu numai că deţin cea mai mare distribuire în pieţele respective, dar au şi 81,5% din vânzările din Europa, informează twenga-solutions.com.

Totodată, conform sursei citate, comerțul electronic devine din ce în ce mai profitabil și în România. În 2016, aproximativ 6,8 milioane de români şi-au făcut cumpărăturile online, iar estimările arată că s-au cheltuit peste 2 miliarde de euro.

„Ce sfaturi am pentru oamenii de afaceri în 2017? Temele principale le reprezintă performanţele viitorului şi valorificarea datelor. Nu trebuie să fie dubii că unele companii, cum ar fi cea pe care o reprezint şi eu, care analizează date, au un avantaj imens. Dacă iei în continuare decizii şi te bazezi pe resursa umană sau pe intuiţie, atunci trebuie să-ţi pui în capul listei o strategie de analiză a datelor.Cea mai mare creştere în câmpul muncii o reprezintă meseria de analist de date”, a declarat recent Mike Bainbridge.

De asemenea, în cadrul TeCOMM eCommerce, o temă asemănătoare propusă spre dezbatere participanţilor, va fi cea a lui Eugen Potlog, UX Lead&Product Manager la Conversion, parte din grupul eMAG. Acesta va prezenta modul în care relația cu clienții în online poate trece de barierele banalului.

În cadrul evenimentului va fi prezent şi fondatorul unei agenţii de top de marketing din România, Attila Birtha, Digital Marketing Strategist şi fondatorul Proclick.

De asemenea, pentru prima oară în România, din Statele Unite, Richard Prenderville (CMO & Fondator, Peloton Digital Marketing Group) se alătură speakerilor internaționali de renume precum Richard Clark (Marketing Director Boohoo), Nick Lansley (Innovation Insider Nick Lansley’s Innovation Lab), Carlo Terreni (Director General, Netcomm Suisse), Sven Bally (Fondator&Consultant, XETA) sau Horia Grozea (Director Online&Mobile Payments, Netopia). TeCOMM București va fi moderat de Ovidiu Joița (Owner, Iagency).

TeCOMM eCommerce Conference&Expo, organizat de Libero Events, este evenimentul premium din Europa de Est dedicat industriei eCommerce.

 

 

Citiți și despre: