Tendinţele din piaţa bancară, dezbătute la Digital Banking & Insurance Conference 2017

24.02.2017

Ieri, publicația The Diplomat – Bucharest a organizat conferința națională dedicată tendințelor din piața bancară și de asigurări în contextul erei digitale: DIGITAL BANKING & INSURANCE CONFERENCE 2017. Evenimentul a dezbătut provocările și oportunitățile din domeniul financiar, pe care le implică era digitală.

Conferinţa a fost una oportună în contextul în care digitalizarea transformă radical industria bancară și pe cea de asigurări, aducând în prim plan noi produse, servicii și modele de business. În plus, această transformare necesită timp, împingând băncile și companiile de asigurări să acționeze, să adopte și să îmbrățișeze noile tehnologii în vederea dezvoltării unei strategii de afaceri sustenabilă.

DIGITAL BANKING & INSURANCE CONFERENCE 2017 a adus împreună reprezentanți ai principalelor insituții financiare, autoritățile de reglementare și supraveghere, asiguratori, asociații de profil și furnizori de infrastructură și servicii digitale, care au împărtășit experiență, cunoștințe și perspective, beneficiind de un cadru propice pentru dialog și interacțiune. Conferința s-a axat pe schimbul de experiență cu profesioniști din industriile relevante, interacțiunea dintre participanți fiind baza construirii de noi relații profesionale relevante.

Evenimentul a fost structurat pe două paneluri, fiecare fiind dedicat unuia dintre domeniile de interes. Aşadar, sesiunea I a fost dedicată sistemului bancar, iar sesiunea a doua, domeniului asigurărilor.

Printre subiectele abordate se numără:

  • E-banking – Securitate cibernetică și protecția datelor în diverse platforme
  • Tendințele din domeniul securității tehnologice
  • Regulatory Reporting: Cum folosim digitalizarea în lumea raportării în timp real
  • Industria asigurărilor în era digitalizării
  • Robotic Process Automation în asigurări – valoarea pe care o aduce transformarea digitală în cadrul companiilor de asigurări
  • Piața locală și globală de fintech
  • Competiție și cooperare între segmentul fintech (software) și bănci/asiguratori la nivel mondial, dar și în piața din România
  • Blockchain / exemple de utilizări practice (Smart Contracts)

De asemenea, evenimentul a beneficiat de prezența unor speakeri de renume, personalități implicate în industriile de banking și asigurări.

Sergiu Oprescu, ARB: “Niciodată nu am avut parte de atâtea oportunități, dar și de pericole în mediul economic în care ne desfășurăm activitatea. Digitalizarea trebuie văzută din perspectiva oportunităților care vor apărea. Ne propunem să fim în prima linie a implementării soluțiilor digitale.”

Ruxandra Avram, BNR: “Este o perioadă cu multe provocări, iar eforturile de adaptare sunt imense. Beneficiarii acestor inițiative sunt însă clienții băncilor. Din păcate, reglementatorul rămâne întotdeauna în urma pieței. Nu ne dorim să facem reglementări din ‘birou’, fără să știm realitatea din piață. Trebuie să protejăm resursa umană și ne vom uita să nu existe produse riscante pentru clienți și sistemul bancar.”

Marian Ignat, BCR: “Avem nevoie de investiții masive ca să ne asigurăm că nu ratăm oportunitățile ce vin din digitalizare. Putem vizualiza cam cum ar arăta serviciile bancare în 2020. Nu sunt povești, vedem deja ce se întâmplă în Europa de Vest și chiar în Europa Centrală, acela este viitorul. Ne concentrăm cu toții pe direcția digital. Vrem să ne implicăm și să investim foarte mult în zona de educație.”

Toma Cîmpeanu, ANSSI: “Problemele tehnologice vin întotdeauna la pachet cu beneficiile, la fel și invers. Pentru noi, evoluția tehnologică este de mare ajutor pentru că oferim servicii în diferite domenii. Există 1,7 miliarde de conturi active pe social media, iar 600.000 de conturi de Facebook sunt compromise zilnic. Sectorul financiar-bancar este vulnerabil la phishing și furtul de identitate.”

Răzvan Grigorescu, CEC Bank: “Piața ne-a împins să ne extindem zona de activitate în partea de comunicații și a schimbului de informații. Trebuie să facem față multor provocări ca urmare a acestui asalt tehnologic. În ultimii ani, am reușit să avem relații bune cu managementul instituțiilor în care activăm și cu BNR, care ne-a devenit un partener de discuții.”

Teodor Țârle, BearingPoint: “Sunt multe reglementări care trebuie aplicate, dar ele nu trebuie să inhibe procesul de digitalizare. Investițiile în sectorul IT trebuie să fie sustenabile, de încredere și eficiente.”

Ionela Stan, EY: “Ne îndreptăm spre un nou model operațional, cu tehnologiile digitale care evoluează rapid. Vorbim despre RPA (Robotic Process Automation), care ajută la eficientizare și reducerea costurilor, astfel încât să fie menținută profitabilitatea și un avantaj competitiv. RPA ajută la deblocarea și transformarea operațiunilor digitale ale companiilor.”

Adrian Marin, UNSAR: “Digitalizarea a schimbat profund profilul consumatorului, iar mediul de business trebuie să reacționeze constant pentru a face față noilor trenduri. Vorbim deja de mașini autonome, taxiuri fără șofer, car sharing, iar asigurătorii trebuie să vină cu soluții moderne. Un alt subiect interesant este pentru cei din industria de transport din România. Primii pași importanți la nivel de piață în privința digitalizării au fost prin emiterea electronică a polițelor RCA.”

Teodor Blidăruș, ANIS Romania: “Digitalizarea redefinește relația cu clienții; cred că, în viitor, companiile se vor concentra doar pe ce știu ele să facă. Din punctul meu de vedere, transformarea digitală impactează modul în care ne uităm la o companie, cum reformăm experiența clienților în raport cu asigurătorii, cum automatizăm procesele interne, cum regândim modelul de business al companiilor.”

 

 

Citiți și despre: