Teraplast continuă să fie profitabilă în ciuda contextului nefavorabil

01.08.2017

Grupul Teraplast continuă să fie profitabil în ciuda contextului nefavorabil generat de intrarea în blocaj a segmentului de infrastructură de mediu, de insolvenţa unor clienţi, precum şi de prelungirea perioadei de extrasezon. Aşadar, compania a realizat în prima jumătate a anului 2017 o cifră de afaceri de 171.671 mii lei, faţă de 192.760 mii lei în perioada similară a anului trecut. În aceste venituri consolidate, Depaco şi fabrică de panouri din Serbia nu au o contribuţie, investiţia în cele două societăţi finalizându-se în iunie 2017.

Grupul Teraplast include societatea Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), filialele TeraSteel şi Terasteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi Teraplast Ungaria (distribuitor) şi societăţile controlate în comun Politub (producător de ţevi dinpolietilenă) şi Depaco (producător de ţiglă metalică).

Scăderea cifrei de afaceri a Teraplast a fost determinată de reducerea vânzărilor din domeniul lucrărilor de infrastructură. Dacă în semestrul I din 2016 compania a avut vânzări de 43 milioane lei, în semestrul I 2017 s-a înregistrat vânzări de doar 23 milioane lei pe acest segment

Pe de altă parte, o contribuţie pozitivă la evoluţia veniturilor consolidate a avut-o TeraSteel, care în prima jumătate a anului a realizat o cifră de afaceri de 64.860 mii lei, în creştere cu 22% faţă de venitul obţinut în aceeaşi perioadă a anului trecut

„TeraSteel şi-a consolidat poziţia pe piaţa din România şi este o prezenţă activă pe pieţele europene, fiind recunoscută ca un partener de încredere. În acest context, creşterea prezenţei pe pieţele din Balcani este o evoluţie naturală. Pentru 2018, TeraSteel România şi Serbia estimează o cifră de afaceri de 250 milioane lei”, a afirmat Cosmin Patroiu, director general TeraSteel.

Compania se aşteaptă ca în următoarea jumătate a anului, prin consolidarea Depaco/Wetterbest, să compenseze scăderile din piaţa de infrastructură în situaţiile financiare consolidate ale grupului.

În prima jumătate a anului, Depaco a obţinut o cifră de afaceri de 71.179 mii lei, un profit net de 5.540 mii lei şi EBITDA de 7.420 mii lei.

„Această evoluţie spectaculoasă a Depaco este consecinţa unei strategii eficiente de creştere a cotei de piaţă în România şi a demarării vânzărilor în şapte ţări din Europa. Lansarea de produse noi reprezintă de asemenea o tactică importantă în strategia de dezvoltare a societăţii. Ritmul de creştere a activităţii Depaco, peste media pieţei, se va păstra în a doua jumătate a anului, când, suplimentar avantajului competitiv existent, vor fi exploatate sinergiile de aprovizionare şi comerciale cu Grupul Teraplast. După această etapă de maturizare, urmează una nouă, în care vrem să îndrăznim mai mult. Sunt recunoscător şi nerăbdător pentru ceea ce urmează pentru Wetterbest, un brand puternic ce se impune pe piaţă prin calitatea superioară, dar şi prin unicitate”, a afirmat Valeriu Irimescu, Director General Depaco.

În perioada nalizată, profitul net al Grupului Teraplast a fost de 7.890 mii lei, iar EBITDA de 18.318 mii lei, indicatorii de profitabilitate fiind influenţaţi de scăderea vânzărilor şi de faptul că anumite cheltuieli au rămas constante.

Grupul a mai anunţat că investiţia în fabrică din Serbia şi achiziţia a 60% din Depaco au fost finanţate prin împrumuturi bancare.

„De asemenea, am făcut investiţii importante în îmbunătăţirea facilităţilor de producţie existente, un exemplu notabil fiind linia de reciclare a deşeurilor PVC, care va avea o influenţă semnificativă atât în reducerea costurilor cu materiile prime, cât şi în creşterea calităţii şi sustenabilităţii produselor, începând cu finalul acestui an. Teraplast se va înscrie în trendul european al marilor producători de mase plastice care utilizează pe scară largă materialul reciclat, în concordanţă cu viziunea companiei de a furniza soluţii eficiente pentru oameni şi mediu.În comparaţie cu anul trecut, am făcut investiţii semnificative în extinderea şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie, investiţii care vor continuă în a două jumătate a anului 2017”, au mai anunţat reprezentanţii companiei.

La finele lunii iunie, gradul de îndatorare al grupului a crescut la 37%, păstrând abordarea prudentă pe care Teraplast o are cu privire la acest indicator.

De asemenea, Teraplast a realizat în prima jumătate a anului investiţii în echipamente de 31 milioane lei. Per total, compania şi-a propus pentru 2017 un buget de investiţii de 84 milioane lei. Aceste investiţii vor fi direcţionate către investiţii financiare, diversificare/creştere capacitate – achiziţii unităţi de producţie noi, mentenanţă, reparaţii capitale construcţii, echipamente şi matriţe, investiţii financiare, îmbunătăţire calitate, cercetare şi laborator.

 

 

Citiți și despre: