Tichetele cadou, folosite de companii în mare parte pentru creșterea vânzărilor

27.03.2014

Aproximativ 70% dintre tichetele cadou achiziționate de către companii sunt dedicate creșterii vânzărilor, arată un studiu realizat de către Chèque Déjeuner România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața emitenților de tichete cu valoare.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 500 de companii selectate într-o perioadă de 6 luni și a mai arătat faptul că valoarea medie a unei comenzi pentru tichete cadou este de puţin peste 100.000 lei.

Ponderea cea mai mare în utilizarea tichetelor cadou Chèque Déjeuner România în campaniile de creștere a vânzărilor o au activitățile de marketing (50%), cheltuielile pentru protocol (aproximativ 1/4 din vânzări) și reclama și publicitatea (aproximativ 1/5 din vânzări).

În ceea ce privește domeniile în care activează aceste companii, în top se situează jucători din industria auto (echipamente, mecanică și service auto), instituțiile financiare, companii din FMCG, precum și producători de articole tehnice și industriale din textile.

Pe următoarele locuri se situează companii din domenii precum importul și distribuția de produse farmaceutice, aparatură și intrumentar medical sau magazine cu articole și aparatură electronică.

„În contextul multiplelor facilități fiscale oferite pentru achiziția tichetelor cadou, tot mai multe companii apelează la aceste instrumente pentru campanii de creștere a vânzărilor, fie că este vorba despre campanii de marketing, incentives în cadrul studiilor de piață sau pentru distribuitori. Observăm un trend ascendent pronunțat în acest domeniu în general, iar în particular ne așteptăm la o creștere vizibilă în domeniul auto și de piese auto, unde acest tip de tichete poate fi folosit cu succes pentru recompensarea service-urile, distribuitorilor sau utilizatorilor finali”, declară Elena Pap, Director General Chèque Déjeuner România.

Studiul arată că pentru companiile farmaceutice și jucătorii de pe piața IT, tichetele cadou sunt utilizate în principal pentru campanii de recompensare a distribuitorilor și resales. În același timp, managerii din zona de FMCG aleg să folosească cel mai des acest tip de tichete pentru motivarea rețelei naționale de distribuitori.

Citiți și despre: