Țigaretele produse de JTI România ajung în circa 50 de țări

30.08.2013

JTI România, cea mai importantă investiție japoneză în țara noastră

Japan Tobacco International  se numără printre primii investitori din România după perioada comunistă. Activează pe piață din 1993, iar valoarea investițiilor totale se ridică la peste 100 de milioane de euro, potrivit Gildei Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria, care adaugă că “JTI se constituie în cea mai importantă investiție japoneză în România”.

În 1994, am fost prima companie de tutun care a început să producă local. În 1999, JTI a achiziționat divizia internațională a RJ Reynolds. În 2002, am lansat sistemul de distribuție directă a produselor, care a reprezentat, printre altele, crearea unei noi infrastructuri IT, achiziționarea unei noi flote de mașini, dar și recrutarea și pregătirea a peste 400 de agenți de vânzare. JTI România este prima companie de tutun din România care a pus bazele unei organizații de distribuție directă la o scară atât de mare. JTI este prima companie care a obținut Premiul național al calității, JM Juran, prima companie de tutun care a primit trofeul Good Corporate Citizenship, iar fabrica noastră este singura din România care deține calificativul <5S Best in Class>”, ne-a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria. Pentru toate aceste motive, la care se adaugă și echipa locală care a dat dovadă în timp de profesionalism, din noiembrie 2010, JTI Moldova a trecut sub managementul JTI România și doi mai mai târziu și activitatea din Bulgaria a început să fie coordonată de la București.

25 de milioane de euro pentru producție

“Între timp, fabrica JTI din București a devenit un centru de excelență în grupul JTI, recunoscut pentru calitatea în execuție. Anul trecut a fost finalizată o investiţie de 25 de milioane de euro în capacitățile de producție, care a presupus și crearea a peste 125 de noi locuri de muncă. Tot anul trecut, au fost angajați și 50 de oameni de vânzări. În prezent, avem în România circa 1.000 de angajați”, ne-a explicat Gilda Lazăr.

Cifră de afaceri mai mare de 4 miliarde lei

JTI își desfășoară activitatea în țara noastră prin intermediul a două entități: JTI Manufacturing și JTI Trading. Pentru prima companie, cifra de afaceri s-a ridicat anul trecut la 1.813.264.206 lei, iar pentru JT International România la 2.476.816.675 lei.

Asta nu înseamnă că industria nu se confruntă cu provocări majore. “Suntem o industrie foarte importantă pentru bugetul de stat (al doilea contribuabil după companiile petroliere), dar în același timp suntem și foarte vulnerabili la factorii externi. Contrabanda este principala amenințare pentru companiile de tutun, reprezentând o consecinţă a altor factori – politica fiscală sau cadrul legislativ”, ne-a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria.

Piața neagră a țigaretelor – circa 12%

„În perioade de criză, autoritățile au nevoie de suplimentarea bugetului, iar cea mai la îndemână metodă e mărirea taxelor. Așa s-a întâmplat în ianuarie 2010 când, ca urmare a creșterilor bruște și neplanificate ale accizei din 2009, de peste 50% în mai puțin de un an, comerțul ilicit cu țigarete a atins nivelul record de 36,2%. Potrivit ultimelor date ale companiei de cercetare Novel, contrabanda cu țigarete se situa în luna iulie la 11,8%. Pe întreg parcursul anului 2012 și în primele luni din 2013, piața neagră a tigaretelor s-a menţinut la un nivel constant de circa 13%. Acest lucru se datorează politicii fiscale coerente, schimbărilor legislative, eforturilor concertate ale autorităților, precum și parteneriatelor între companiile de tutun și instituțiile competente în combaterea fenomenului”, ne-a explicat Gilda Lazăr.

JTI a încheiat recent și un Protocol cu Poliția de Frontieră, în vederea limitării contrabandei. Acorduri similare sunt încheiate deja și cu Autoritatea Națională a Vămilor și Inspectoratul General al Poliției.

Export pentru toate țările UE

În prezent, trei pătrimi din producția JTI se îndreaptă către export, în aproximativ 50 de țări din toată lumea. “În fabrica JTI de pe Platforma Pipera sunt produse țigaretele Camel fără filtru pentru toate țările Uniunii Europene. Este o recunoaștere a excelenței în execuție din fabrica noastră, care este singura din România certificată 5S Best in Class. 5S este un principiu de bază al sistemului japonez de management KAIZEN (Îmbunătățire Continuă), iar certificarea a fost înmânată managementului fabricii chiar de către părintele filosofiei Kaizen, Masaaki Imai”, ne-a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria.

În prezent, în România, patronii de localuri sunt obligați să separe spațiile alocate fumătorilor de cele ale nefumătorilor, iar cele destinate celor din urmă trebuie amplasate astfel încât fumul să nu pătrundă în ele. În schimb, dacă localurile au sub 100 mp, patronii pot decide dacă vor aloca locul exclusiv pentru fumători sau nefumători. “Aceasta este o soluție rezonabilă, nediscriminatorie, care tine cont de costurile micilor întreprinzători. Legislație există, așadar, și este foarte clară. Problema este însă, în cele mai multe cazuri, aplicarea legii. Politica JTI este aceea de a respecta și de a se conforma tuturor cerințelor legale. Și pe viitor vom fi o companie care va urmări să satisfacă cerințele consumatorilor fumători, respectând în acelasi timp drepturile nefumătorilor. O soluție eficientă, care ține cont de interesele legitime ale fumătorilor și nefumătorilor, o reprezintă așa numitele Smoking-Lounges (Fumoare). Începând din decembrie 2007, JTI a deschis mai multe astfel de spații destinate exclusiv fumătorilor, cum ar fi cele din hypermarketul Auchan sau AFI Palace Cotroceni”, spune Gilda Lazăr.

Interzicerea țigaretelor cu arome va crește contrabanda

În prezent, Comisia Europeană are în lucru un proiect ce ar putea interzice țigaretele cu arome sau a celor de tip “slims”. În cazul în care acest proiect va intra în vigoare va conduce la creșterea contrabandei, este de părere Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria. “Prevederile proiectului de Directivă, dacă vor fi aprobate în forma inițiată de Comisie, vor determina creșterea contrabandei, ceea ce înseamnă că obiectivele Comisiei Europene privind sănătatea publică nu vor fi atinse, pentru că cei pe care propunerea încearcă să-i protejeze, vor avea la îndemână varianta mai ieftină, a produselor de contrabandă din țările vecine, care nu sunt membre ale Uniunii Europene. Pentru produsele interzise se va forma o piață neagră, iar standardizarea formei și dimensiunilor pachetelor, precum si mărirea avertismentelor de sănătate până la 75% din suprafață, vor face ca ambalajele să fie mai ușor de contrafacut.

Guvernul Romaniei a exprimat o poziție de țară echilibrată în ceea ce privește propunerea Comisiei. Potrivit documentului elaborat de Guvern, “prevederile referitoare la interzicerea unor categorii de produse pot determina o contracție de aproximativ 20,36% din totalul pieței legale, concomitent cu o reorientare a consumatorilor către produse similare provenite din contrabandă, precum și diminuarea corespunzătoare a veniturilor bugetare”. Numai anul trecut, companiile din industria tutunului au livrat la bugetul de stat circa 3,5 miliarde de euro.

Alături de România, s-au exprimat public împotriva prevederilor proiectului de Directivă Polonia, Ungaria, Grecia, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Spania, Italia”, ne-a declarat Gilda Lazăr.

Responsabilitate socială cu o “istorie” de 15 ani

“Primul program de acest tip este Seniorii JTI, prin care, din 1998, 42 de persoane vârstnice primesc o masă zilnică, asistență medicală gratuită și pachete de sărbători. Asigurăm, de asemenea, costul combustibilului pentru șase unități mobile de urgență, care fac parte din programul inițiat de Primăria Sectorului 2, Ambulanța Socială. Un proiect ceva mai „nou” este Pădurea JTI, demarat în 2011. Angajații noștri au ajutat, în mod voluntar, la împădurirea terenului agricol degradat din localitatea Armășești, judetul Ialomița. Iniţiativa a avut loc sub egida mișcării Plantăm fapte bune în România, reprezentată de asociația EcoAssist”, explică Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria.

Nu în ultimul rând, compania și-a îndreptat interesul către proiectele culturale. Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul de film Comedy Cluj, precum și parteneriatele cu Opera Națională București sau Societatea Română de Radiodifuziune demonstrează acest lucru.

Mai mult decât atât, JTI organizează în fiecare an Întâlnirile JTI, eveniment care este prezentat, din anul 2007, în cadrul “Festivalului Internațional George Enescu”.  De asemenea, JTI este promotor al culturii japoneze în Romania, susținând de aproape opt ani Centrul de Studii Româno – Japoneze, în cadrul căruia se desfășoară cursuri de limba japoneză, seminarii și conferințe pe teme culturale sau de business.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți și despre: