Today’s implineşte 10 ani de prezenţă în România

09.12.2015

În acest an, agenția de marketing online Today’s sărbătorește un deceniu de când a debutat pe piața locală. În această perioadă, mediul online s-a dezvoltat foarte mult și am ajuns, în prezent, la o consolidare a promovării prin platforme și dispozitive mobile.

„În 2005, când a fost înființată Today’s ca agenție de web design și development, de unde și sloganul inițial: Today’s – the present of future developments, Internetul intra în cea mai bună perioadă de dezvoltare: Facebook împlinea un an, Mark Zuckerberg cumpăra domeniul facebook.com și Google lansa unealta Analytics. Totodată, este anul în care câțiva tineri dezvoltatori lansau YouTube, actualmente cea mai mare platformă de video sharing din lume”, au afirmat reprezentanţii agenţiei.

Pentru anul viitor, trendurile pe care Today’s le-a identificat sunt concentrate mai ales pe modul în care oamenii consumă diversele tipuri de conținut și pe ce medii o fac. Astfel, YouTube devine noul TV al românilor, întrucât există o audiență foarte mare, cu peste 6,5 milioane de oameni care accesează în fiecare lună platforma. În plus, atenția acordată unui video este mult mai mare decât la TV, iar 50% din public nu mai desfășoară o altă activitate în timp ce urmărește un videoclip pe YouTube, față de circa 30% în cazul televiziunii.

Mai mult, este perioada dezvoltării și mai mult a dispozitivelor mobile. Google a anunțat recent că peste 50% din căutări se fac deja pe mobil, dar din păcate doar o mică parte din site-urile din România sunt pregătite pentru traficul acesta, unul care nu este numai de consum de conținut. Aproximativ 50% din cei care dețin un smartphone îl folosesc în timp ce sunt la cumpărături, pentru a căuta prețuri mai bune decât cele întâlnite în magazinul fizic.

De asemenea, urmează și creșterea personalizării în campaniile de marketing online, atât din perspectiva advertisingului (comunicării) prin campanii cu mesaje adaptate mai bine audienței și o retargetare mai fină, cât și din perspectiva landing page-urilor folosite. Astfel, advertiserii din România încep să fie din ce în ce mai atenți la ratele de conversie și modalitățile de îmbunătățire prin personalizarea landing page-ului, în contextul în care costurile per click au crescut semnificativ în ultima perioadă.

Marius Lăzărescu, director și fondator Today’s, oferă trei sfaturi esențiale celor care vor să activeze și să aibă succes în acest domeniu.

„Cei la început de drum ar trebui să înceapă cu o campanie Google Search, una care îi va conecta cu cei care au o intenție clară de achiziție sau research. Cu cât această campanie este mai nișată – folosește o abordare long tail sau, mai bine spus, sunt targetate expresii din cel puțin trei cuvinte -, cu atât relevanța este mai mare, iar rata de conversie mai bună. Apoi, este esențial să urmărească publicul care nu convertește pe site. În final, trebuie folosită orice oportunitate de comunicare pentru loializarea publicului și pentru a realiza upsell și cross sell. Asta și pentru că achiziția unui client nou poate costa de până la șapte ori mai mult decât comunicarea cu un client existent, iar astfel poate fi crescut indicatorul Client Lifetime Value, unul important pentru cei care pot face vânzări repetate”, a explicat Marius Lăzărescu.

 

 

Citiți și despre: