Toneli Holding, cel mai cunoscut producător român de ouă

01.11.2016

Grupul reinvestește o mare parte din resurse în modernizarea fermelor și inovarea de noi produse. Cu o experiență de peste 24 de ani, Grupul Toneli este unul dintre cei mai importanți jucători din industria producătoare de ouă din România. Acest lucru se datorează asumării unei creșteri durabile printr-o dezvoltare continuă, alături de o echipă de specialiști.

Businessul Toneli este unul de tip integrat, prima verigă din lanțul de producție fiind Fabrica de Nutrețuri Combinate, alocată procesării furajului pentru păsări, care este livrat apoi către fermele de găini ouătoare (cea de a doua verigă din lanțul de producție). Ouăle produse sunt colectate de la fiecare fermă și transportate la centrul de depozitare, de unde, după un proces de sortare și ambalare, sunt distribuite în vederea vânzării, atât la nivel național, cât și internațional.

Extinderea portofoliului de produse

Portofoliul Toneli, grație capacității și resurselor pe care compania le deține, cuprinde toate cele trei categorii de produse – ouă cod 1, provenite de la găini crescute la sol, cu acces în aer liber, ouă cod 2, provenite de la găini crescute la sol și ouă cod 3, provenite de la găini crescute în baterii.

Astfel, pe lângă cele trei branduri cunoscute ale grupului Toneli, Familia Toneli – cel mai cunoscut brand din România în piața ouălor – Oulala și Ovital, compania și-a îmbogățit portofoliul cu încă două branduri: Toneli Kids și Toneli Free Range. În acest fel, Toneli aduce permanent inovații în segmentul său de activitate.

Toneli Kids sunt ouăle special concepute pentru copii, bogate în vitaminele A, B12, E și Omega 3, iar Toneli Free Range sunt ouă cod 1, provenite de la găini crescute la sol, cu acces în aer liber.

Cum oul de găină este un aliment complex, care conține nutrienți de cea mai bună calitate, necesari organismului, Grupul Toneli pune accentul pe oferirea de produse provenite de la găini sănătoase, îngrijite permanent și crescute în ferme modernizate, care respectă exigențele Uniunii Europene privind spațiul de cazare și libertatea de mișcare.

De aceea, compania a implementat un sistem de management al calității și siguranței alimentare în conformitate cu standardele SR EN ISO 9001:2008 și SR EN ISO 22000:2005, precum și INTERNATIONAL FOOD STANDARD versiunea 6.

În plus, hrănirea păsărilor se face cu furaje din propria fabrică de nutrețuri și sunt obținute exclusiv din cereale de cea mai bună calitate, la care se adaugă vitamine și minerale, nutrienții consumați regăsindu-se în ou.

„În acest fel reușim să asigurăm o creștere corectă și sănătoasă a păsărilor de la care obținem ouă de calitate superioară pentru clienții noștri”, adaugă echipa Toneli.

Ciclul de producție al ouălor

Ciclul de producție al grupului Toneli implică patru categorii de procese: producerea de nutrețuri, creșterea puicuțelor – în trei ferme cu o capacitate de aproximativ 550.000 puicuțe – creșterea găinilor ouătoare – în 10 ferme cu o capacitate totală de 1.090.000 găini – și colectarea, sortarea, ambalarea ouălor de consum care se desfășoară în packing center-ul companiei, Toneli Packing Center, cu o capacitate de sortare și ambalare de maxim 120.000 ouă/oră.

Ouăle Toneli, albe sau roșii, sunt produse românești obținute în fermele proprii de la păsări hrănite cu furaje pe bază de cereale atent selecționate și care nu primesc tratamente cu antibiotice sau hormoni de creștere.

În fermele de tineret, puicuțele sunt crescute la sol, pe așternut permanent, cu multă atenție de la vârsta de o zi, până în momentul transferului în fermele de găini ouătoare.

„Un alt element care ne diferențiază de competitori sunt fermele dotate cu tehnologii de ultimă generație care asigură tot confortul necesar, confort adaptat în funcție de vârsta păsărilor. Odată ajunse la vârsta de 14-15 săptămâni, păsările sunt mutate în fermele de producție unde, după o perioadă de acomodare, încep ouatul”, susține echipa Toneli.

De asemenea, Toneli Packing Center dispune de o tehnologie complexă și modernă, de ultimă generație, având o linie completă automatizată. Primul proces implică verificarea integrității cojii ouălor prin examinarea la ovoscop, care identifică cele mai fine fisuri și extrage ouăle care nu corespund cerințelor de calitate. Un procedeu important care urmează este dezinfectarea cojii ouălor cu ajutorul razelor cu ultraviolete. Mai departe, acestea ajung în sectorul balanțelor de unde sunt direcționate către categoria de greutate: S (sub 53 grame), M (53-63 grame), L (63-73 grame) și XL (peste 73 grame). Ouăle sunt dirijate, mai apoi, către una din cele 10 linii automate de ambalare în caserole sau cofrage, de diferite capacități.

În centru de sortare și ambalare ouă se asigură o temperatură optimă, verificată constant pe tot fluxul de producție

Procesul de ambalare se finalizează cu operațiunea de ambalare în cutii individuale, proces complet automatizat, realizat de doi roboți ce au instalate programe specializate de paletizare, putând executa simultan șase tipuri diferite de paletizări.

Ulterior, ouăle ambalate sunt depozitate pentru o scurtă perioadă de timp în depozitul de livrare. De aici sunt preluate de mașinile proprii de distribuție, izoterme și frigorifice, care pot acoperi orice zonă, la nivel național, în termen de 24 de ore de la producerea ouălor.

Distribuirea produselor Toneli

Prezența la nivel național al produselor Toneli se datorează colaborării longevive cu cele mai mari lanțuri de magazine de tip hypermarket, supermarket, hard-discount, cash&cary, ouăle Toneli fiind prezente în rețelele internaționale de magazine din comerțul modern.

În plus, un procent de 18-20% din producție este destinat exportului, pe viitor grupul intenționând să crească tot mai mult acest procent.

„O importanță majoră o acordăm și clienților precum McDonald’s și KFC, care ne-au ales pentru a le furniza produsele pentru meniurile de mic dejun. Grupul Toneli a încheiat, în 2014, un parteneriat strategic cu compania McDonald’s România, fiind singurul furnizor agreat și acreditat pentru categoria de produs „ou”, promisiunea comună făcută de Toneli și McDonald’s fiind calitatea”, declară echipa Toneli.

„Pentru că suntem încrezători în relația pe care o avem cu clienții noștri și vrem ca aceștia să conștientizeze transparența cu care activăm în domeniu, site-ul www.toneli.ro stă mereu la dispoziția celor interesați de mai multe detalii despre companie”.

De asemenea, echipa de aproximativ 500 de angajați a grupului Toneli este formată din doctori veterinari, nutriționiști specializați în hrana păsărilor, experți veterinari, ingineri, care își desfășoară activitatea la cele mai înalte standarde de calitate, mediu și siguranță.

Majoritatea angajaților au o bogată experiență în domeniu și în grupul Toneli, fiind preocupați constant de bunul mers al afacerii, având propuneri și inițiative cu rezultate pozitive în activitatea companiei.

În plus, societatea are implementat un sistem de compensații și beneficii care să mențină motivația angajaților la un nivel cât mai ridicat, astfel ca satisfacția personalului să se reflecte în calitatea serviciilor pe care le oferă compania.

Menținerea poziției în piață

Grupul Toneli este unul dintre cei mai importanți producători de ouă de consum din România, poziție care trebuie menținută cu dorința de îmbunătățire continuă a serviciilor oferite. De aceea, compania investește permanent în modernizare, însă participă și la numeroase târguri naționale și internaționale.

„Ultimii ani au fost foarte importanți în îmbunătățirea și consolidarea imaginii companiei, drept urmare am fost prezenți la unele dintre cele mai importante târguri naționale și  internaționale, precum Indagra, Tutto Food Milano, Anuga Koln, Gulfood Dubai, iar la sfârșitul lunii octombrie vom fi prezenți la cel mai mare târg internațional de agrofood și anume, la Sial Paris”, menționează echipa Toneli.

De asemenea, o mare parte a resurselor grupului Toneli este direcționată modernizării fermelor, inovației în produse, precum și verificării constante a calității acestora.

În plus, Toneli este singura companie din România cu cel mai modern Packing Center, având totodată un sistem propriu de distribuție națională, cu un parc auto format din aproximativ 40 de autoutilitare cu capacități de până la 19 tone.

Cele mai recente investiții efectuate de societate sunt reprezentate de înființarea unei ferme de găini ouătoare în sistem free range și modernizarea unei ferme de tineret. Însă, pe viitor, Grupul intenționează să înființeze și alte ferme de găini ouătoare în sistem free range, decizie bazată pe cele mai recente studii realizate privind dorința clienților de a consuma produse la cele mai înalte standarde calitative.

Astfel, datorită preocupării permanente de a oferi produselor care să satisfacă nevoile clienților și fidelizării clienților, grupul Toneli a înregistrat la sfârșitul anului 2015 o cifră de afaceri de peste 83 de milioane de lei.

Pentru anul în curs, după lansarea celor două noi produse, compania estimează o cifră de afaceri în creștere cu 7-10% față de cea înregistrată anul trecut. Astfel, grupul Toneli se menține în continuare printre cei mai mari producători români.

 

 

Citiți și despre:

  • Câţi români consumă ouă zilnic?Câţi români consumă ouă zilnic? Oul este unul dintre cele mai importante alimente ale românilor, în condiţiile în care 93% dintre persoanele din mediul urban le consumă, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult […]
  • Peste 18.000 de ouă, retrase de pe piaţă, în perioada PaşteluiPeste 18.000 de ouă, retrase de pe piaţă, în perioada Paştelui Inspectorii sanitari veterinari au retras de la comercializare 18.645 de ouă și 5.300 de kilograme de produse alimentare de origine animală, în urma verificărilor efectuate la nivel național, în perioada […]
  • Ce amenzi au dat inspectorii ANSVSA pe litoral?Ce amenzi au dat inspectorii ANSVSA pe litoral? În perioada 6 - 12 iulie, inspectorii ANSVSA care activează în cadrul “Comandamentului Sezon Estival 2015”, au desfăşurat activităţi de control în unităţi de producere, prelucrare, procesare, depozitare, […]
  • MADR a efectuat controale în 15 pieţe agroalimentare din BucureştiMADR a efectuat controale în 15 pieţe agroalimentare din Bucureşti Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a desfăşurat acţiuni de inspecţie în perioada 06-10 aprilie în 15 pieţe agroalimentare din Municipiul Bucureşti, pentru a verifica modul de respectare a […]
  • Goodyear, peste 115 ani de tradiție și inovație Goodyear, peste 115 ani de tradiție și inovație Goodyear, parte a grupului Goodyear Dunlop, păstrează tradiția inovării și introduce noi produse de top pe piață. Istoria companiei Goodyear a început în 1898, când Frank Sieberling a împrumutat niște bani de […]