Topul companiilor cu cele mai eficiente lanţuri de distribuţie

30.05.2017

Cele mai multe companii din ţara noastră care şi-au eficientizat distribuţia mărfurilor pentru piaţa locală şi la export, pe baza sistemului de închiriere a paleţilor, provin din sectoarele producătoare de ulei vegetal, ambalaje, zahăr și din sectorul de produse de curățenie și igienă personală, conform unui clasament furnizat de filiala locală a CHEP.

Piața de ulei vegetal îmbuteliat înregistrează cel mai ridicat nivel de penetrare a soluţiei bazate pe închirierea de paleţi. La ora actuală, toţi producătorii locali folosesc şi acest model logistic, în comun cu alte companii din lanţul de distribuţie.

Pe locul al doilea în clasamentul sectoarelor economice în care companiile au trecut la sistemul de închiriere este piaţa de ambalaje din carton pentru bunuri de consum şi industrie (nouă producători din top 10), urmată de sectorul zahărului (patru dintre cei mai importanți cinci producători), piața de produse de curăţenie şi îngrijire personală (patru producători din top 5) și sectorul de morărit şi panificaţie (şapte producători din top 10).

„Producătorii și importatorii care au trecut de la managementul propriu al paleţilor, la sistemul de închiriere și externalizare a managementului echipamentelor au obţinut un nivel crescut de eficienţă în bugetul logistic, de până la 30% pe fluxurile externalizate, după primul an”, a anunţat CHEP.

Conform sursei citate, pentru companiile din top, principalii factori de influenţă în decizia de conversie la noul model logistic au fost:

– blocarea capitalului în parcul de paleți,
– recuperarea dificilă din piaţă a paleţilor (atât de la retaileri, cât şi de la distribuitori),
– nevoia de îmbunătăţire a disponibilităţii la raft şi presiunile legislative referitoare la ambalajele puse pe piaţă.

Cel mai mare volum de paleţi închiriaţi se înregistrează în sectorul de produse de curăţenie şi de igienă personală, pentru care se emit anual 700.000 de fluxuri de paleţi, urmat de sectoarele de băuturi (662.000), ulei vegetal (375.000), morărit şi panificaţie (290.000), ambalaje (212.000) şi zahăr (109.000).

 

 

Citiți și despre: