Tot mai multe companii – victime ale atacurilor cibernetice

09.12.2013

Tot mai multe companii sunt victime ale atacurilor cibernetice, 91% dintre organizaţiile chestionate în cadrul unei sondaj realizat recent de Kaspersky Lab şi B2B International s-au confruntat cu un atac cibernetic cel puţin o dată în ultimele 12 luni.

În acelaşi timp, 9% au fost victime ale atacurilor cu ţintă predefinită – activitate planificată cu atenţie în prealabil cu scopul de a infecta infrastructura de reţea a unei organizaţii specifice.

“Acestea reprezintă doar informaţiile estimate de companii. Utilizarea pe scară largă a dispozitivelor digitale în activitatea de business a creat condiţiile ideale pentru dezvoltarea spionajului cibernetic şi lansarea de programe malware care pot fura datele companiilor”, explică reprezentanţii Kaspersky Lab.

Astfel, potenţialul este atât de mare încât programele malware pot înlocui în viitorul apropiat aproape complet sursele din interiorul companiei şi alte tehnici de culegere a informaţiilor.

Principalele descoperiri din 2013

Principalele descoperiri ale anului sunt reprezentate de atacuri de tip spyware care vizau organizaţii guvernamentale, iar cele mai multe incidente cibernetice au avut ca obiectiv furtul de informaţii. De asemenea, au fost identificate atacuri asupra contractorilor, cu scopul de a ajunge la organizaţiile mari şi a apărut un nou actor pe scena APT: mercenarii cibernetici care desfăşoară operaţiuni de spionaj cibernetic la cerere.

“În 2013 au fost descoperite noi informaţii importante despre atacurile spyware, care au fost legate, direct sau indirect, de activităţile diverselor agenţii guvernamentale. Alţi actori importanţi pe scena ameninţărilor cibernetice la adresa companiilor au fost companiile care au apelat la infractorii cibernetici pentru a obţine accesul la reţelele concurenţilor lor », potrivit studiului citate.

De asemenea, infractorii cibernetici ar putea compromite site-urile companiilor, redicrecţionând vizitatorii către resurse malware, pentru a deteriora reputaţia unei companii.

„Distribuirea în masă a programelor malware poate afecta orice companie, chiar şi o organizaţie comercială mică, rezultând în pierderi de bani şi de proprietate intelectuală”, a comentat Vitaly Kamluk, Principal Security Researcher în cadrul departamentului Global Research and Analysis Team de la Kaspersky Lab.

Potrivit lui, infractorii cibernetici îşi îmbunătăţesc programele malware, utilizând abordări şi soluţii neconvenţionale.

Citiți și despre: