Toyota Material Handling Romania s-a bucurat în 2017 de un an record

01.02.2018

Principalele investiții ale companiei se îndreaptă către echipă. Toyota Material Handling Romania a fost înființată în anul 1996, sub numele inițial de Material Handling Consultants Romania, având ca activitate distribuția de echipamente de manipulat mărfuri BT și Hyster.

Ulterior, în 2001, compania și-a schimbat numele în BT International Romania, iar din 2006 a devenit parte a grupului Toyota Material Handling, lider mondial în domeniul echipamentelor de stivuit marfă.

„Inovațiile continue, politicile energetice, transparența lanțului de aprovizionare și o atenție crescândă a clienților în ceea ce privește siguranța sunt doar câteva dintre problemele care vor determina schimbări semnificative în industria noastră până în 2030. Înțelegerea modului în care aceste probleme își vor juca rolul în viitor reprezintă un real avantaj, dacă ne dorim să fim în continuare principalul partener în oferirea de soluții logistice din Europa”, ne-a declarat Daniel Preda, Managing Director în cadrul Toyota Material Handling România.

Portofoliul companiei

Toyota Material Handling Romania are ca misiune consolidarea poziției de lider în furnizarea de soluții sigure și eficiente pentru mișcarea de marfă. Ridicarea la nivelul așteptărilor partenerilor săi se reflectă în livrarea de produse de o calitate deosebită și de servicii care adaugă valoare reală afacerii lor – soluții complete pentru orice tip de aplicație: de la echipamente de stivuire mărfuri Toyota, echipamente complementare (Kalmar și Bravi) și sisteme de rafturi, până la auditul mișcării de marfă, soluții software de management al flotei, închirieri de echipamente și service.

Echipamentele Toyota Material Handling au fost desemnate echipamentele anului în România, în 2015 și 2017

Toyota Material Handling Romania a fost câștigătoarea ambelor ediții „Echipamentul Anului în România”, în 2015 și 2017. Competiția s-a desfășurat pe trei categorii de echipamente (transpalete electrice, motostivuitoare și reach truck-uri), definite astfel încât să acopere cea mai mare parte a echipamentelor utilizate în depozitele din România. Echipamentele premiate în anul 2017 sunt BT Levio LPE200, BT REFLEX RRE 160 H și Toyota Tragio 48 2.0t.

De asemenea, dintre cele mai noi produse adăugate în portofoliul companiei amintim noul reach truck și order picker-ele (preparatoarele de comenzi) cu sistem semi-automat de ghidare.

Noile reach truck-uri excelează în productivitate și vizibilitate datorită catargului complet reproiectat, cu înălțimi de ridicare de până la 13 metri, și a plafonului transparent, pentru vizibilitate sporită asupra încărcăturii. Aceste modele cu capacități de la 1,4 până la 2,5 tone poti fi echipate cu baterie litiu-ion pentru îmbunătățirea eficienței energetice, dar și cu o cabină complet închisă pentru operator, pentru aplicații în depozitele frigorifice.

Această gamă de utilaje poate fi conectată la sistemul de management al flotei Toyota I_Site, permițând clienților să monitorizeze performanța echipamentelor și a operatorilor, îmbunătățind siguranța și reducând costurile.

Echipamentele complementare comercializate de Toyota Material Handling sunt din categoriile BRAVI – platforme mobile pentru construcții și picking – și KALMAR pentru manipularea sarcinilor mari și a containerelor, cele mai noi modele fiind cele din gama de stivuitoare electrice.

În ceea ce privește sistemul de rafturi, compania oferă clienților săi rafturi standard pentru mărfuri paletizate, sisteme de rafturi mobile, drive-in, push-back, cantilever, Radioshuttle și sisteme de rafturi tip gravitațional sau pentru sarcini ușoare cu platformă tip gangway.

În cazul în care este nevoie de un echipament imediat, pentru o perioadă mai scurtă sau mai lungă de timp, și căutați o soluție rentabilă, Toyota Material Handling vă propune opțiunea de închiriere. Avantajul acestei soluții este flexibilitatea, întrucât se poate alege perioada de închiriere în funcție de frecvența utilizării echipamentelor (închiriere de echipamente de la 1 oră, până la 5 ani). În plus, acest serviciu include service-ul și reparațiile.

Service-ul reprezintă prioritatea numărul unu pentru clienții companiei, fiind totodată unul dintre motivele principale pentru care aceștia recomandă Toyota Material Handling partenerilor lor. Atelierul de service al companiei este complet utilat, iar cele 42 de ateliere mobile, de asemenea complet dotate, deservesc punctele cheie ale țării.

„Service-ul este unul dintre motivele principale pentru care clienții ne recomandă partenerilor lor. Oferim suport pentru orice brand și model de echipament”, susține Managing Directorul Toyota Material Handling.

În ceea ce privește resursa umană, societatea are o echipă de 49 de tehnicieni de service în 20 de orașe – Arad, Brașov, Brăila, Baia Mare, București, Cluj Napoca, Craiova, Iași, Jimbolia, Medgidia, Miercurea Ciuc, Oradea, Pitești, Ploiești, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Roman, Timișoara, Alba Iulia – echipă ce se deplasează, în funcție de cerere, în toată țara.

Un alt serviciu important din portofoliul Toyota Material Handling este managementul flotei, în cadrul căruia compania oferă sistemul Toyota I_Site. Prin intermediul acestui sistem, clienții sunt la curent cu tot ce se întâmplă, având posibilitatea de a supraveghea desfășurarea tuturor operațiunilor din depozit.

Avantajele competitive

Activând într-un domeniu în care volumul de marfă este tot mai mare, iar forța de muncă este în scădere, Toyota Material Handling Romania oferă întâi de toate consultanță partenerilor săi pentru a stabili împreună  soluții de scădere a costurilor cu operatorii, cu spațiul și, nu în ultimul rând, cu reparația echipamentelor.

  1. Reducerea costurilor cu operatorii

În ciuda aparențelor, costul echipamentelor reprezintă doar o mică parte din costul legat de mișcarea de marfă. De departe, cel mai semnificativ cost este reprezentat de operatori, care sunt greu de găsit, de certificat și de păstrat.

Implementarea echipamentelor automate care nu folosesc operatori dă posibilitatea de a supraveghea procesul de stivuire a mărfurilor, ceea ce poate duce la eliminarea unor echipamente care nu sunt folosite. În plus, lucrul cu mai puține echipamente conduce implicit la un număr mai mic de operatori sau la eliminarea necesității de a angaja lucrători temporari.

  1. Reducerea costurilor de reparații

Un cost de reparație mic nu reprezintă întotdeauna cel mai bun criteriu în alegerea unui partener pentru service-area flotei de echipamente. Lipsa dotării corespunzătoare, lipsa profesionalismului inginerilor sau utilizarea de componente de slabă calitate pot conduce la daune mari în viitor, deci costuri mult crescute. O reparație efectuată greșit atrage după sine costuri suplimentare, cât și întreruperi dese în utilizarea echipamentelor – alte costuri adiționale.

Planurile de service oferite de Toyota Material Handling Romania asigură continuitatea activității partenerilor săi și îi ajută să profite la maximum de echipamente.

Utilizarea de piese originale, a căror origine poate fi dovedită, crește calitatea reparațiilor, iar experiența și certificarea pe care inginerii de service de la Toyota Material Handling Romania le au se concretizează în reparații efectuate rapid și corect la prima vizită (rata de first fix fiind mai mare de  90%).

  1. Reducerea costurilor cu spațiul

Utilizarea maximă a spațiului este un factor important pentru multe întreprinderi și poate avea un impact semnificativ asupra companiei. Cu instalații de depozitare care conțin zeci de mii de paleți, nu este surprinzător faptul că și costurile spațiului devin esențiale, iar conceptul de stocare cu densitate mare devine foarte relevant.

Toyota Material Handling Romania oferă o gamă largă de soluții de depozitare cu sisteme adecvate de siguranță și control pentru depozite, în perfectă combinație cu echipamentele de stivuire a mărfurilor.

Pentru a beneficia de eficiența sporită în stivuirea mărfurilor și costuri reduse de logistică, Toyota Material Handling Romania propune un audit complet al mișcării de marfă. Compania poate ajuta la identificarea locurilor cu potențial de îmbunătățire și vă propune soluții complete, cu beneficii reale, tangibile și cuantificabile.

Totodată, ca furnizor de servicii, Toyota Material Handling se concentrează atât pe modalitatea în care clienții pot minimiza impactul asupra mediului și își pot optimiza consumul de energie în operațiunile lor, cât și pe grija față de mediu în cadrul organizației.

Toyota Industries Corporation a publicat primul său raport de mediu în 1994. La rândul sau, Toyota Material Handling Europe a fost prima companie care a publicat în 2013 un raport de sustenabilitate în industria din Europa, cu cinci ani înainte de a deveni obligatoriu (2018).

Astfel, în 2016 compania a realizat un audit energetic al clădirii proprii și a implementat soluții de creștere a eficienței energetice. Mai mult, flota de autoturisme a companiei este formată din mașini hibrid pentru reducerea zgomotului și a emisiilor de CO2, iar echipamentele furnizate sunt reciclate în proporție de 99% la finalul duratei de funcționare.

2017 – an record pentru companie

Principalele investiții ale Toyota Material Handling se îndreaptă spre echipa de angajați, atât în ceea ce privește numărul lor, abilitățile, cât și dotările. În acest mod, obiectivul companiei ca echipa să fie, de asemenea, la nivelul brandului este, de asemenea, atins.

„Apoi ne uităm spre automatizări, căci Toyota este lider în inovație și, ca de obicei, ne dorim să deschidem un trend, nu să îl urmăm. Aici investițiile sunt colosale, iar strategia este un mix între planurile organizației europene și ale Toyota Material Handling Romania pe plan local. De altfel, achiziționarea grupului Vanderlande de către Toyota Industries Corporation exprimă clar interesul acordat dezvoltării în planul automatizărilor și soluțiilor viitoare pentru mișcarea mărfurilor”, a mai spus directorul companiei.

O altă investiție substanțială este în flota de echipamente pentru închiriere: 690 echipamente oferite în short term rental (STR).

Referitor la evoluția domeniului, piața de echipamente de stivuit a crescut în ultimele 12 luni cu 10,5%, numai în octombrie 2017 vânzările fiind cu 13,5% peste nivelul înregistrat în octombrie 2016.

Anul 2017 a fost un an record pentru Toyota Material Handling Romania din toate punctele de vedere

Drept urmare, anul 2017 a fost an record și pentru Toyota Material Handling Romania din toate punctele de vedere: profit, vânzări, închiriere de echipamente, angajați noi în cadrul companiei.

„Pentru 2018 așteptăm o continuare a creșterii (o majorare a vânzărilor cu 5-10%), ca o consecință a creșterii pieței de echipamente de stivuire marfă, retailul rămânând cel mai mare consumator de echipamente”, a încheiat Daniel Preda, Managing Director în cadrul Toyota Material Handling Romania.

 

 

 

Citiți și despre: