UAPR: Interzicerea publicităţii la medicamente şi farmacii limitează accesul la informaţie

15.12.2015

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România consideră că proiectul legislativ prin care se interzice publicitatea la medicamente în cadrul programelor de televiziune şi radiodifuziune reprezintă o limitare a accesului la informaţie. Adoptarea proiectului de lege de către Parlament este cu atât mai surprinzătoare cu cât Guvernul României, Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Comisiile de specialitate din cele două Camere ale Parlamentului au recomandat respingerea iniţiativei legislative.

„Suntem cu toţii de acord că publicitatea trebuie să respecte anumite standarde profesionale şi etice şi UAPR a militat întotdeauna în acest sens, în discuţiile cu membrii săi dar şi cu autorităţile. Cu toate acestea, câtă vreme un set de produse şi servicii sunt distribuite legal şi sunt clar reglementate, cum este cazul publicităţii la medicamente eliberate fără prescripţie medicală şi la farmacii, limitarea comunicării nu se justifică. Ne afirmăm în acest sens disponibilitatea de a colabora cu autorităţile pentru a clarifica eventualele confuzii dintre medicamentele eliberate fără prescripţie medicală şi suplimentele alimentare şi pentru armonizarea cadrului legislativ ce reglementează comunicarea pentru fiecare categorie în parte”, precizează Uniunea Agenţiilor de Publicitate.

Dezbaterile şi luările de cuvânt din Senat au arătat bunele intenţii ale senatorilor şi dorinţa de a proteja populaţia de publicitatea înşelătoare şi de riscul automedicatiei.

Trebuie menţionat, însă, că legislaţia existentă reglementează strict publicitatea la medicamentele eliberate fără prescripţie medicală, publicitatea comparativă şi publicitatea înşelătoare

În ceea ce priveşte automedicaţia, potrivit statisticilor europene, ţara noastră are una dintre cele mai scăzute rate din Europa.

Conform UAPR, impactul negativ al acestei propuneri este unul considerabil şi pe plan financiar. Astfel, veniturile la bugetul de stat se vor diminua prin reducerea încasărilor din industria de media şi comunicare şi prin restrângerea activităţii în industria farmaceutică.

 

 

Citiți și despre: