Un singur Lindab – mai multe soluții

01.11.2017

În ultimii ani, Lindab a reintegrat strategic cele trei direcții de business – acoperișuri prin rețea de distribuție și vânzare consultativă, hale metalice și ventilații – în modelul ONE LINDAB. Totuși, echipele de vânzări au rămas distincte, pentru că abordările și cunoștințele tehnice sunt specifice, clienții găsind în Lindab un furnizori de soluții și servicii complete, indiferent de nevoia acestora.

„Punem accent pe vânzarea consultativă, oferim clienților noștri soluțiile de care au nevoie, la momentul și în locul potrivit și creem impresie bună datorită cunoștințelor și profesionalismului de care dăm dovadă”, ne-a declarat Camelia Popescu, managerul de marketing și comunicare din cadrul Lindab.

De asemenea, în ultimii trei ani, segmentul de ventilații a crescut constant datorită introducerii în portofoliu a unei multitudini de produse, care oferă astăzi companiei statutul de furnizor de soluții complete pentru ventilarea și climatizarea clădirilor.

Furnizor de soluții și servicii complete pentru ventilații

Lindab este compania care oferă soluții complete pentru ventilații în România, dintre cele mai noi produse și soluții din portofoliul companiei făcând parte centrale de tratare aer, sisteme de desfumare și protecție la foc, difuzoare pentru camere curate (spitale).

„Toate produsele și soluțiile noastre sunt documentate și calculate prin intermediul deja consacratelor soluții IT, cum ar fi programul de proiectare CADvent, platforma online lindabQST sau aplicația pentru dispozitive mobile Vent Tools”, susține Camelia Popescu.

În ceea ce privește segmentul de hale metalice, contextul economic din România din ultimii trei ani a influențat acest segment, întrucât beneficiarii finali au întâmpinat dificultăți în obținerea finanțării. În 2017, acest segment de business este influențat ușor negativ de rata scăzută de absorbție a fondurilor europene, însă avantajele competitive ale Lindab oferă stabilitate și menține creșterea anuală organică a businessului.

Lindab este primul furnizor de hale metalice care poate oferi clienților închideri metalice rezistente la foc

Lindab este primul furnizor de hale metalice care poate oferi clienților închideri metalice rezistente la foc. În anul 2016, în laboratoarele Incerc au fost testate și analizate sistemul Lindab de acoperiș cu table cutate pe suport de pane metalice și sistemul de pereți cu table cutate pe suport de rigle metalice.

„Avem în portofoliu clienți care încep sau dezvoltă afaceri de dimensiuni medii, care sunt în căutare de furnizori de încredere; această tipologie de clienți reprezintă ponderea cea mai mare în rândul clienților de hale metalice. Acestora, Lindab le oferă pachet complet de produse și servicii (design&build), inclusiv soluții HVAC, simplificându-le astfel modul de a construi de la primul contact până la finalizarea proiectului”, a adăugat managerul de marketing și comunicare al companiei.

Printre clienții Lindab care și-au dezvoltat businessul cu ajutorul companiei sunt Optimedia Oradea și Carpathian Springs Vatra Dornei, iar câteva dintre proiectele de referință ale Lindab sunt, în funcție de destinația clădirii, următoarele: logistică și depozite – Grup Servicii Petroliere; birouri și depozite – AstorMuller; producție: Lava Knitting; showroom auto: Audi Râmnicu Vâlcea.

Motive pentru care clienții aleg acoperișurile Lindab

Acoperișurile Lindab au trecut testul timpului (de peste 23 de ani in Romania). Lindab oferă consultanță gratuită de la A la Z și pune la dispoziția clienților o listă a montatorilor de acoperișuri testați de Lindab. Clienții Lindab au încredere în calitatea produselor, soluțiilor și serviciilor oferite – 94,78% dintre clienții care au achiziționat produse Lindab în 2016 le-ar recomanda și altora.

„Abordarea B2C există la Lindab în strategia produselor rezidențiale, acolo unde clienții noștri au permanent așteptări de promoții/campanii de reduceri pentru acoperișuri, acesta fiind un trend început de Lindab în urma cu mulți ani și continuat încă în prezent de cei mai mulți jucători în piață. Pentru a ieși din sfera bătăliilor date exclusiv pe preț, care de regulă fac rabat la calitate, Lindab întoarce macazul și oferă clienților produse și servicii la preț corect, mizând mai degrabă pe oferirea de cadouri complementare și utile în jurul casei, în detrimentul unei reduceri seci de preț”, a mai spus managerul de marketing și comunicare din cadrul Lindab.

„De ce Lindab? Pentru că ne pasă! Suntem orientați către clienți, realiști, ordonați și dăm dovadă de bun simț”, a declarat reprezentantul Lindab

Responsabilitatea socială ocupă un loc important în obiectivele strategice la Lindab, iar unul dintre beneficiarii acestor programe ale Lindab sunt chiar angajații săi, în care Lindab investește la modul general și punctual în dezvoltarea profesională și personală a acestora.

Compania organizează anual evenimente interne – teambuildinguri, petreceri cu diferite ocazii, marcarea zilei de naștere a angajaților, competiții sportive – însă managementul participativ și consultativ imprimă în companie o atitudine extraordinară, care implică și responsabilizează fiecare angajat, indiferent de locul în ierarhie.

Echipa Lindab este formată din 85 de angajați, aceștia trecând prin toate procesele de instruire obligatorii, conform certificărilor ISO 9001, ISI 14001 și OSHSAS. Totodată, Lindab organizează sesiuni de training-uri specifice nevoilor angajaților, identificate anual în cadrul sesiunilor de evaluare a performanței. Ca și angajator, Lindab răspunde pozitiv solicitărilor specifice făcute de angajați, indiferent de perioada anului în care se întâmplă.

Vânzări însemnate în 2016

În anul 2016, Lindab a livrat cel puțin 1,5 milioane de mp de învelitori din toate categoriile: țiglă metalică Lindab, țiglă metalică cu acoperire granulată Lindab Roca, tablă cu falț mecanic SRP Click, tablă fălțuită și table cutate pentru acoperiș.

Conform statisticilor interne Lindab, ca și tip de proiect din gama de produse rezidențiale, construcțiile noi încă depășesc cu mult renovările

Cea mai mare parte din volumul de vânzări sunt produsele din gama rezidențială – materiale pentru învelitori și sisteme pluviale – în cadrul căreia construcțiile noi depășesc renovările.

Provocarea cea mai mare cu care se confruntă Lindab este aceea de a face oamenii să conștientizeze că acoperișul casei în care vor locui este o piesă importantă a construcției, care trebuie să dureze peste ani. De aceea, trebuie să fie atenți atunci când aleg produsul pentru casa lor, să se informeze corect și să facă alegerea în cunoștință de cauză.

O altă provocare a companiei este de a putea oferi întotdeauna produse și servicii premium, eficiente energetic și prietenoase cu mediul înconjurător, astfel încât toți clienții să fie mulțumiți și să recomande Lindab cunoscuților lor.

„Ca de fiecare dată, încercăm să ne facem treaba din ce în ce mai bine inovând și aducând plus valoare produselor noastre și pot spune că o vom face în continuare, având în vedere că avem oameni cu experiență îndelungată care au devenit adevărați profesioniști în domeniile și posturile pe care activează”, a declarat Camelia Popescu, managerul de marketing și comunicare în cadrul Lindab, despre perspectivele pentru anul în curs.

Cele mai recente investiții, efectuate de Lindab în 2017, au vizat utilajele și liniile de producție pentru produse de ventilații, echiparea agenților de vânzări de acoperișuri cu mașini și laptopuri noi, aplicații și softuri pentru eficientizarea proceselor logistice.

Însă, cu toate că Lindab este și va fi o companie profitabilă în 2017, conducerea companiei menține o poziție rezervată în ceea ce privește planurile de viitor și rezultatele financiare, datorită listării companiei Lindab la Bursa din Stockholm.

 

 

Citiți și despre: