Una din trei companii este țintă a atacurilor de tip DDoS

13.05.2015

Aproximativ 38% dintre companiile care activează în segmentul serviciilor online (cumpărături online, media online și altele), la nivel global, au fost ținte ale atacurilor DDoS în ultimele 12 luni, conform unui studiu Kaspersky Lab și B2B International.

Rezultatele raportului arată că atacurile DDoS (Denial-of-Service) sunt foarte des întâlnite în segmentul business-urilor online și nu mai reprezintă doar incidente izolate. De aceea, este important ca organizațiile să garanteze continuitatea business-ului prin implementarea măsurilor de protecție împotriva atacurilor e tip DDoS.

Atacurile DDoS întrerup accesul la resursele online ale companiilor, blocându-le printr-un număr mare de cereri de tip „junk”.

Acestea au costuri reduse și aproape oricine poate lansa unul, iar monedele virtuale criptate permit celor dispuși să desfășoare astfel de atacuri să-și ascundă identitatea. Accesul ușor la acest tip de operațiuni fac ca orice companie care are rivali pe piață să fie expusă unor astfel de riscuri.

Rezultatele cercetării Kaspersky Lab arată că organizațiile din industria IT se confruntă cu cele mai multe atacuri DDoS: la nivel global, 49% dintre companiile IT s-au confruntat cu cel puțin un atac DDoS pe parcursul anului trecut. În plus, și alte business-uri care oferă servicii online au înregistrat procente ridicate: organizații de comerț electronic (44%), organizații care furnizează servicii de telecomunicații (44%) și media (42%). Instituțiile financiare sunt și ele printre cel mai frecvent atacate – 39% dintre organizații au raportat cel puțin un incident de tip DDoS.

Daunele unui atac de tip DDoS variază în funcție de tipul și de durata acestuia, precum și de sectorul de activitate și de caracteristicile specifice ale companiei vizate. Studiul Kaspersky Lab arată că 13% dintre atacurile DDoS la nivel global au blocat complet site-urile companiilor vizate.

Cele mai afectate au fost organizațiile media: 32% dintre acestea au afirmat că atacurile DDoS le-au întrerupt complet activitatea. În cazul în care atacatorii nu pot bloca complet accesul la resursele web ale companiei, aceștia le blochează parțial. De exemplu, 29% dintre respondenți au afirmat că ei sau utilizatorii lor au întâmpinat probleme în timpul tranzacțiilor online, în urma atacurilor DDoS. Această situație este mai gravă în cazul companiilor care lucrează în industria de telecomunicații sau logistică – 49%, respectiv 45% dintre acestea s-au confruntat cu astfel de probleme.

„Blocarea unui website sau blocarea tranzacțiilor online reprezintă doar vârful icebergului,” a comentat Eugene Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection în cadrul Kaspersky Lab. „Un atac DDoS poate genera pierderi reputaționale sau probleme legale din cauza întreruperii serviciilor. Pentru a se asigura că utilizatorii au acces neîntrerupt la serviciile lor online, companiile trebuie să fie precaute și să adopte din timp măsuri eficiente pentru protecția împotriva atacurilor DDoS,” a
explicat Eugene Vigovsky.

Tehnologiile avansate Kaspersky Lab pentru protecția împotriva atacurilor DDoS sunt integrate în soluția de securitate Kaspersky DDoS Protection. În momentul în care senzorul special detectează un atac DDoS, tot traficul trimis clientului este redirecționat către echipamentul special Kaspersky Lab unde cererile „junk” sunt procesate de algoritmi individuali. Centrele de curățare sunt monitorizate de experții în securitate care pot ajusta acești algoritmi în caz de nevoie, inclusiv în timpul atacului. Acest proces previne blocarea serviciilor online chiar și în timpul atacurilor complexe sau necunoscute anterior.

 

Citiți și despre: