Unul din 125 de email-uri trimise au inclus un virus, în primele două luni ale anului

29.03.2016

Unul din 125 de email-uri trimise în primele două luni ale anului au inclus fișiere de tip malware, arată un raport realizat de Symantec Intelligence. Astfel, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam şi phishing au fost în scădere.

În plus, aproximativ 1.749 de atacuri web au fost blocate zilnic. În ceea ce priveşte social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente şi au reprezentat aproape 56% din toate atacurile din social media.
Numărul atacurilor de tip malware a rămas ridicat la începutul acestui an, înregistrând o medie de unul la 125 de email-uri, în timp ce în cazul organizaţiilor cu 1.501-2.500 angajaţi rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri.

Din punct de vedere al industriei, retailul şi construcţiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite. Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.

În același timp, rata de spam şi phishing au scăzut uşor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni, conform analizei Symantec referitoare la ameninţări, tendinţe privind securitatea cibernetică şi tendințe economice cu potenţial dăunător.

Înșelătoriile distribuite manual au fost în continuare dominante în social media şi au reprezentat peste 50% din totalul atacurilor. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creştere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut.

 

 

Citiți și despre: