Van Moer Logistics fructifică oportunitățile din România

01.06.2018

Compania belgiană are în plan dezvoltarea operațiunilor până în anul 2020. Compania belgiană Van Moer Logistics a fost fondată în anul 1990 de către Jon van Moer și soția sa Anne, fiind o firmă de transport și logistică care s-a dezvoltat rapid de-a lungul anilor, astăzi ajungând un nume important pe piața de profil din spațiul european. Având aproximativ 1.100 angajați la nivel internațional, Van Moer oferă servicii diversificate în diverse sectoare, precum transportul de mărfuri generale în trailere cu prelată, operarea de containere, service, depozitare sau transporturi speciale, cu puncte de lucru în 20 de locații din Europa și 400.000 de metri pătrați de depozite. Pentru a asigura o gamă de servicii personalizate clienților, compania oferă și soluții multi-modale, cum ar fi transport naval sau feroviar, iar în Belgia este prezentă și în sectorul de distribuție, deservind importante lanțuri de supermarketuri din această țară și din Luxemburg.

Grație filozofiei sale ”never say no!” (niciodată să nu spui nu!), Van Moer Logistics a devenit, în cei peste 25 de ani de activitate, un grup care oferă soluții logistice integrate, cu un portofoliu de clienți foarte variat

În țara noastră, Van Moer Logistics a fost înființată în București, la sfârșitul anului 2010, de către președintele companiei Jon van Moer, activitatea acestei filiale fiind concentrată pe transport intern și internațional. „În România este o piață în creștere, vedem că lucrurile se dezvoltă și credem în viitorul nostru aici. Ca furnizor de servicii logistice, cred că ar trebui să adoptăm o atitudine proactivă și să fim prezenți în momentul în care economia își va relua creșterea”, a declarat Joost van Lierde, purtătorul de cuvânt Van Moer Group.

Investițiile Van Moer în țara noastră au fost direcționate către flota de camioane, dar și către construcția de depozite. În iulie 2013 a fost inaugurat la Timișoara un depozit de 2.800 de metri pătrați, iar în aprilie 2015 un al doilea depozit de 1.800 de metri pătrați a fost deschis la Sibiu. Un alt depozit de 5.000 de metri pătrați a fost deschis și în București în 2016, iar la 1 Ianuarie 2017 compania și-a extins serviciile logistice operaționale din Timișoara printr-un depozit nou de 7.800 de metri pătrați.

Anul trecut, echipa Van Moer România avea aproximativ 159 de angajați coordonați de către belgianul Marc Paulissen

 

Operațiuni de transport performante și dotări de ultimă generație

La nivelul companiei a fost elaborată o matrice care include specificațiile clienților, fiecare dintre aceștia beneficiind de o fișă proprie unde pot fi vizualizate nevoile beneficiarului sau pot fi efectuate analize privind modul în care acestea pot fi integrate cât mai bine în structura existentă. Personalul administrativ, dar și cel operațional, poate propune măsuri de îmbunătățire a activității care sunt evaluate de managementul companiei împreună cu clienții. Totodată, investițiile în sisteme IT sunt efectuate continuu în cadrul Van Moer, soft-urile fiind dezvoltate in-house, având aplicații specifice în funcție de fiecare business în parte. Compania are în funcțiune sisteme TMS (Transportation Management System) de planificare, dar și de management al flotei, care urmăresc disponibilitatea șoferilor, a mașinilor și oferă conducătorilor auto posibilitatea de a printa instrucțiuni detaliate asupra comenzilor, astfel încât activitatea să poată fi realizată în mod corect.

Toate camioanele din flota Van Moer Logistics sunt dotate cu computere de bord Transics, care permit urmărirea lor în timp real, dar și comunicarea cu șoferii printr-un sistem GPRS și stocarea informațiilor privind fiecare cursă

Pregătirea șoferilor este un aspect foarte important, care vine în completarea dotărilor tehnice. La nivelul companiei există traineri care pun accentul pe calitate, siguranță, dar și pe protecția mediului. Șoferii sunt temeinic instruiți în ceea ce privește condusul economic, iar rolul celor implicați în pregătirea lor este considerat de maximă importanță.

Soluții de transport multimodal

Compania Van Moer Logistics optează, în funcție de cerințele clienților, și pentru alternative multimodale cu acces la rețeaua europeană de rute pe râuri, canale sau transport marfă pe calea ferată. „Pentru viitor este important să luăm în calcul și alte soluții decât transportul rutier. Europa este deja foarte aglomerată, sunt prea multe camioane pe șosele și trebuie să găsim alte soluții viabile”, a explicat Joost van Lierde.

Ca operator de servicii logistice și de transport, Van Moer este preocupată, de asemenea, de protejarea mediului înconjurător, motiv pentru care compania ia în calcul varianta introducerii unui tren din portul Antwerp până în România, pentru a reduce emisiile de CO2, dar și pentru a contribui la decongestionarea traficului pe drumurile din Europa.

Costurile de transport

Domnul Marc Paulissen, Country Manager, Van Moer Logistics România consideră că creșterile de costuri invocate de firmele de transport nu sunt tocmai reale. Combustibilul, care este principalul cost al unui transport este încă la prețuri acceptabile iar creștere RCA poate fi negociată. „Noi am luat opt camioane Mercedes pe care le-am înmatriculat aici. Ni s-a făcut o propunere de preț în septembrie pentru RCA și o altă propunere în octombrie care era mult mai mare. Dar după mai multe discuții au revenit la prețul inițial. Așa că totul trebuie discutat”, a explicat domnul Paulissen.  Acesta mai consideră că un profit mai mare trebuie să provină din câștigarea mai multor clienți și nu de la un preț mai mic acordat furnizorilor de transport și distribuție. Totodată, transportatorii trebuie plătiți corect și repede, deoarece au nevoie de bani lichizi pentru combustibil.

Planuri de dezvoltare pentru anul 2020

Compania Van Moer Logistics România și-a făcut deja planuri până în anul 2020, când și-a propus să aibă la București un depozit de 30.000 de metri pătrați, la Sibiu unul de 10.000 de metri pătrați, iar la Timișoara unul de 15-20.000 de metri pătrați, fiind încrezători în potențialul de creștere a afacerii.  Domnul Paulissen consideră că vor exista în continuare oportunități de creștere a afacerii. „Practic, nu va mai apărea mâine un client care să dorească 10.000 de metri pătrați de depozitare, dar oportunități sunt. Aici, colegii mei de breaslă se plâng de calitatea infrastructurii. Dar, cu cât infrastructura e mai proastă, cu atât mai mult este nevoie de logistică și invers. Așa că, din partea mea, nu am nevoie de autostrăzi sau drumuri, ci de depozite logistice“, a afirmat, în încheiere, domnul Marc Paulissen.

În România, compania mai are în plan și achiziționarea unei flote de distribuție, compusă cel mai probabil din vehicule de transport mărfuri la temperatură controlată.

 

 

Citiți și despre: