Vânzări de peste 8 miliarde euro pentru Henkel, în prima jumătate a anului

13.08.2014

Vânzările Henkel din prima jumătate a anului 2014 au totalizat 8,066 miliarde euro, în scădere cu 3% faţă de valoarea din prima jumătate a anului precedent. Scăderea a fost cauzată de impactului negativ al cursului valutar. Vânzările organice, pe de altă parte, au crescut cu 3,8%, prin contribuția tuturor diviziilor, iar profitul operațional ajustat a crescut cu 2,7 %, de la 1,260 miliarde euro la 1,293 miliarde euro.

De asemenea, indicatorul adjusted return on sales (EBIT margin) a avansat de la 15,1% la 16,0%, datorită contribuției tuturor diviziilor.

Câștigul net ajustat pentru prima jumătate a anului a fost de 963 milioane euro comparativ cu 902 milioane euro în prima jumătate a anului trecut. După deduceri, câștigul net ajustat a crescut cu 8,3%, de la 878 milioane euro la 951 milioane euro. Indicatorul Câștig net per acțiune preferențială (EPS) a fost de 2,20 euro, depăsind cu 8,4% valoarea din perioada de comparație.

Compania a mai anunţat că trimestrul doi 2014 a fost marcat, în special, de o depreciere a valutelor piețelor emergente, dar și a dolarului american. Din cauza impactului negativ al cursului de schimb, vânzările au atins valoarea de 4,137 miliarde euro, cu 3,5% sub valoarea din trimestrul doi din 2013. Astfel, vânzările organice – care nu iau în calcul cursul de schimb și achiziții/vânzări – au crescut cu 3,3%.

Profitul operațional ajustat, după deduceri, a crescut cu 2,1%, de la 660 milioane euro la 674 milioane euro. Profitul operațional raportat (EBIT) a fost de 589 milioane euro, comparativ cu 607 milioane euro în trimestrul doi al anului trecut.

 “Henkel a continuat să performeze bine și în trimestrul doi al anului 2014. Într-un context de piață dificil, toate diviziile companiei au reușit să raporteze creșteri organice și îmbunătățirea profitabilității. Cu o creștere organică solidă a vânzărilor, piețele emergente au contribuit, din nou, peste medie, la creșterea totală. De asemenea, am reușit să creștem business-ul pe piețele mature. Cu toate acestea, impactul cursului de schimb a continuat să influențeze negativ vânzările raportate de companie”, a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted.

Citiți și despre: