Vânzări în scădere pentru Heineken pe piața românească

21.08.2013

Încrederea consumatorilor aflată la nivel redus și scăderea cheltuielilor de consum au generat vânzări în scădere pentru Heineken pe piața din România. Totodată, al treilea cel mai mare producător de bere la nivel mondial a înregistrat vânzări în coborâre și pentru Europa Centrală și de Est.

Astfel, volumul de bere al Heineken în aceste regiuni a scăzut cu 5 procente pentru primul semestru al anului curent, ajungând la 23 de milioane de hectolitri, cele mai importante declinuri în vânzări fiind descoperite în România, Rusia, Polonia, Slovacia dar și Austria. Cu toate acestea, o mică atenuare la capitolul vânzări pentru această companie a fost determinat de evoluțiile pozitive din Bulgaria, Serbia și Germania, notează agenția Mediafax.

Pe lângă situaţia economică dificilă, afacerile Heineken în Europa Centrală au fost afectate şi de condiţiile meteo nefavorabile din trimestrul al doilea, mai precis de inundaţiile severe din Polonia, Germania, Austria şi Cehia, anunță compania.

Per total veniturile Heineken la nivelul Europei Centrale şi de Est au cunoscut o scădere, în bază organică, cu un procent pentru primul semestru comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Vorbind la nivel de cifre, veniturile au stagnat la 1,52 miliarde euro, dar încasările pe hectolitru de bere vândut a urcat cu 4 procente, la 66 euro, scrie sursa citată.

Heineken este o companie olandeză producătoare de bere care a intrat pe piața din România în anul 1998, în momentul de față ocupând prima poziție în segmentul berii la nivel local. Compania are fabrici de bere la Miercurea Ciuc, Hațeg, Constanța, Craiova și Târgu Mureș. Portofoliul de mărci al Heineken România acoperă toate segmentele de piață: Heineken, Zipfer, Edelweiss (mărci importate), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita și Hațegana

Sursă: Mediafax

Citiți și despre: