Stiri: Sanatate

Rezultate Antibiotice Iași 2023

Vânzările Antibiotice Iaşi, în creştere

02.08.2016

În prima jumătate a anului, vânzările Antibiotice Iaşi au crescut cu 9%, iar profitul brut a avansat cu 13%. Astfel, conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori București, valoarea veniturilor din vânzări, înregistrată de companie, a fost de 143.8 milioane lei.

De asemenea, profitul brut aferent semestrului I, 2016 a înregistrat o evoluție pozitivă, atingând valoarea de 18,85 milioane lei, cu 13 procente mai mare în raport cu profitul brut aferent primului semestru al anului 2015, când acesta s-a situat la nivelul de 16,63 milioane lei.

După primele șase luni ale anului, compania Antibiotice raportează o cifră de afaceri netă de 89,4 milioane lei, în creștere cu 3,5% comparativ cu perioada similară a anului 2015.

Potrivit datelor companiei de cercetare de piață Cegedim, în primul semestru al acestui an, Antibiotice a urcat o poziție comparativ cu anul 2015 și ocupă locul 12 în topul celor peste 300 de companii farmaceutice ce desfășoară operațiuni în România.

În acest context, la finalul primului semestru al anului 2016, Antibiotice face parte din elita celor cinci companii din top 20 al căror portofoliu înregistrează creșteri comparativ cu perioada similară din 2015.

Veniturile din vânzările pe piețele externe în primul semestru al anului 2016 au fost de 54,5 milioane lei, în creștere cu 18% față de anul 2015 când a fost realizată o valoare de 46,26 milioane lei. Aceste rezultate s-au obținut în special din valorificarea produselor finite înregistrate la export.

Principala creștere a fost realizată pe piața din Statele Unite unde livrările s-au dublat comparativ cu perioada de referință a anului 2015.

De asemenea, substanța activă Nistatina reprezintă în continuare principalul produs al companiei pe piețele externe. Ca urmare a autorizărilor obținute de către utilizatorii finali din piața din SUA, exporturile de Nistatină către această piață au crescut în primul semestru al anului 2016 cu 35% comparativ cu anul trecut.

Totodată, în această perioadă s-au menținut livrările pe piețele tradiționale ale companiei din zona Asiei, Americii Latine și Europei.