Vânzările benzinăriilor MOL din România, în creştere

03.11.2017

Grupul MOL a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru al anului 2017. Cu un rezultat operațional clean CCS EBITDA de 150 miliarde forinţi (576 milioane dolari) în al treilea trimestru, valoarea acestui indicator financiar a ajuns, după primele nouă luni din 2017, la 520,8 miliarde forinţi (1,87 miliarde de dolari), cu 12% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Cu cheltuieli de capital de 605 milioane dolari după primele nouă luni, compania a continuat să genereze fluxuri importante de numerar pe toate segmentele de activitate.

Segmentul Upstream (Explorare şi Producţie) a înregistrat un rezultat EBITDA de 49,1 miliarde forinţi (188 milioane USD) în trimestru al treilea, producţia atingând un nivel mediu de 105.000 BEP (barili echivalent petrol) pe zi. În primele nouă luni, EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu peste 30% faţă de perioada T1 – T3 din 2016. Segmentul a continuat să genereze fluxuri substanţiale de numerar liber în 2017, cu o medie de 15 dolari la fiecare baril produs, la un preţ al ţiţeiului Brent de 52 dolari pe baril.

Segmentul Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a raportat un rezultat clean CCS EBITDA mai scăzut, de 70,5 miliarde forinţi (271 milioane dolari) din cauza declinului contribuţiei segmentelor petrochimic şi al rafinăriilor. Acest declin a fost determinat de reducerea marjelor la vânzările angro, de scăderea vânzărilor de produse proprii şi de elementele excepţionale. Contribuţia segmentului Downstream în primele nouă luni se menţine la nivelul de 256,9 miliarde HUF (923 milioane dolari).

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (retail și alte soluții de mobilitate) şi-a continuat creșterea solidă cu un rezultat EBITDA trimestrial record de 34,5 miliarde HUF (132 milioane dolari), în urcare de la 112 milioane dolari anul trecut, odată cu creşterea profitului sectoarelor fuel şi non-fuel.

În România, vânzările retail de carburant au continuat creşterea. Astfel, vânzările de motorină (retail) ale MOL în România au crescut cu 10,6% în al treilea trimestru, în timp ce vânzările de benzină au fost stabile față de perioada similară a anului trecut.

De asemenea, MOL şi-a lansat noul program Downstream, DS2022, un pas important pentru implementarea strategiei MOL 2030. Programul are la bază trei piloni: proiecte transformaţionale strategice, iniţiative de eficientizare şi creșterea gradului de satisfacţie a clienţilor, a siguranţei şi a implicării angajaţilor.

Obiectivul MOL conform strategiei 2030 este să devină prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor. Programul DS2022 îşi propune să aducă o suplimentare de 500 milioane dolari la EBITDA, asemenea predecesoarelor sale – Noul Program Downstream (2012-2014) şi Următorul Program Downstream (2015-2017).

„După primele nouă luni ale anului, suntem în grafic cu implementarea implementarea strategiei Grupului MOL pentru anul 2030 şi vom putea respecta estimarea actualizată de 2,3 miliarde dolari privind rezultatul clean CCS EBITDA. Generăm în continuare fluxuri considerabile de numerar liber, în pofida faptului că nu am valorificat pe deplin oportunităţile unui mediu extern favorabil în trimestru al treilea. Pentru a ne atinge obiectivele strategice, lansăm Downstream 2022 (DS2022), un program de eficientizare, transformare şi creştere care urmează să asigure suplimentarea rezultatului EBITDA cu 500 milioane dolari prin investiţii de peste 2 miliarde dolari până în 2022. Proiectului transformaţional reprezentativ al acestui program, Proiectul Poliol, avansează în contextul în care am obţinut toate licenţele tehnologice şi resursele de inginerie necesare pentru implementarea acestuia”, a spus Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL.

 

 

 

Citiți și despre: