Vânzările de programe turistice pentru seniori, în creştere

25.08.2014

Programele turistice pentru seniori au avut o creştere cu 24% în acest an, în ultimii ani fiind raportat un avans important al ofertei pentru aceste programe, potrivit agenţiei de turism Paralela 45. Astfel, deşi au fost iniţiate de guvernul spaniol pentru a oferi suport staţiunilor turistice în perioadele de extra-sezon, în momentul de fată s-au generalizat pentru toate destinaţiile, prin oferte de multe ori prea mici pentru a fi adevărate.

„Anul acesta pentru programele destinate seniorilor am avut o creştere 24% pe toate destinaţiile, în special cele culturale, cum sunt Roma, Londra, Italia – Toscana, Istanbul, Israel. În schimb, avem solicitări mai puţine pentru vacanţele de seniori de tip sejur, pentru că turiştii îşi doresc mai mult să viziteze. Ceea ce nu au înţeles însă unii dintre turişti este că multe dintre ofertele low-cost pentru seniori includ hoteluri aflate la marginea staţiunii sau chiar în afara acesteia, ceea ce înseamnă că într-un fel sau altul sunt obligaţi să achite excursiile opţionale sau vor fi nevoiţi să folosească taxi-ul pentru a ajunge în oraş. Un preţ mai mic al pachetului nu înseamnă că vor economisi, dimpotrivă, la final când vor trage linie îşi vor da seama că au cheltuit de fapt aceeaşi sumă sau în plus. Pentru cca 10 euro pe zi, ce reprezintă diferenţa între o ofertă low-cost şi una de calitate, nu merită stricată vacanţă”, explica Daniela Dumitrică, Marketing Manager Paralela 45. 

Ofertele pentru seniori sunt destinate persoanelor care au peste 55 de ani, aceştia putând fi însoţiţi în aceleaşi condiţii şi de o altă persoană care nu trebuie să îndeplinească criteriul de vârsta impus. În cazul în care persoanele sub 55 de ani doresc să meargă în programe pentru seniori se achita un supliment de cazare ce nu depăşeşte 30-40 euro.

„În general, clienţii provin din Bucureşti şi oraşele mari şi au de cele mai multe ori educaţie superioară şi venituri peste medie. Aceştia îşi cumpără singuri excursiile, cu cel puţin 3-4 luni în avans şi doar în aproximativ 10% din cazuri vacanţele sunt achiziţionate de copii ca şi cadou”, a mai adăugat Daniela Dumitrică.

Cele mai bine cumpărate vacanţe pentru seniori anul acesta au vizat destinaţiile culturale precum Istanbul, Roma, Anatolia şi Riviera Mediteranei.

Citiți și despre: