Vernicolor, 10 ani de activitate pe piața din România

01.12.2016

Vernicolor este lider pe piața din România în decorarea pieselor din material plastic. Înființată în anul 1951, Vernicolor a debutat pe piața din România în anul 2006 ca furnizor de decorare prin vopsire pentru aplicații industriale. Încă din anul 2007, Vernicolor România a început să își dezvolte activitatea în industria de automotive, principalul proiect fiind sprijinirea creșterii fabricii Dacia, care a început la acel moment noile proiecte Logan și Sandero.

„Progresiv, VERNICOLOR a integrat noi tehnologii în portofoliul său, în scopul de a oferi clienților noștri un serviciu complet pentru subansamble auto decorate, răspunzând la cererea de produse pentru diverse OEM-uri, cu accent special pe OEM-uri Franceze (Renault, Dacia, Peugeot) și OEM-uri din Germania (VW / Audi, Opel și mai recent, BMW sau Daimler)”, declară Francois Tailbot, managerul general al Vernicolor România.

Produse pentru industria de automotive

Portofoliul de produse Vernicolor se adresează industriei, în general, și pieței de automotive, în special. Astfel, compania realizează diverse linii de produse pentru industria automobilelor, principalele sale aplicații din acest domeniu fiind părți decorate de volane, panouri de bord/control, cum ar fi sistemul de afișare radio și sistemul de iluminat din plafonul mașinii, ornamente de interior – precum ornamente pentru planșa de ușă sau planșa de bord – ornamente de decorare și produse exterioare – ornamente exterioare și carcase de oglinzi.

Produsele Vernicolor integrează mai multe etape de proces, cum ar fi injecție mase plastice, vopsire plastic, gravură laser, cromare plastic și asamblare.

„Produsele noastre integrează mai multe etape de proces, cum ar fi injecție mase plastice, vopsire plastic, gravură laser, cromare plastic și asamblare”, completează Francois Tailbot.

În acest sens, cea mai recentă investiție a fost realizată pentru dezvoltarea aplicării sistemului de vopsire UV, un sistem de vopsea cu rezistență foarte mare pentru aplicații auto, precum și pentru dezvoltarea placării prin decorare cu crom satinat, procedeu care pune în valoare decorurile de interior, utilizând și o gamă largă de gravări laser pentru aplicații în iluminarea ambientală.

De asemenea, compania deține șase linii industriale de vopsire. Dintre acestea, 80% din producție este alocată industriei auto, restul fiind destinată industriei de electrocasnice și accesorii. Cele mai recente mașini lansate pe piață în acest an, spre exemplu Renault Scenic, noul Suzuki SX-Cross, Renault Talisman sau noul Volkswagen Tiguan, au în componență produse Vernicolor.

Pregătirea profesională a angajaților – una din priorități

Vernicolor România livrează produse în egală măsură atât pe piața internă, cât și pentru export. Datorită dezvoltării constante a companiei și calității produselor, în prezent, Vernicolor furnizează produse pentru cei mai mari constructori de automobile din toată Europa, dar și pentru Rusia, America de Nord și China.

„Pregătirea profesională a angajaților este un aspect foarte important, deoarece obiectivele companiei Vernicolor se pot realiza numai cu un personal calificat și bine instruit”, susține managerul general al companiei.

Vernicolor consideră că succesul companiei se bazează pe pregătirea și profesionalismul angajaților. În consecință, societatea promovează dezvoltarea personală a acestora și oferă condiții bune de lucru celor 800 de angajați.

De aceea, Vernicolor promovează dezvoltarea personală a celor aproximativ 800 de angajați, oferind totodată condiții bune de lucru. Prin aceste metode, este stimulată implicarea angajaților în dezvoltarea companiei, deoarece succesul acesteia este o expresie a dinamismului, pregătirii și profesionalismului oamenilor care lucrează în cadrul firmei.

În plus, pentru viitor, conducerea Vernicolor are în plan mărirea echipei, intenționând să ajungă la 1.000 de angajați în anul 2017.

Strategia de dezvoltare

În cei 10 ani de când Vernicolor a debutat pe piața din România, compania a dezvoltat o strategie de investiții continue în tehnologie. Datorită adoptării acestei strategii, compania este astăzi capabilă să propună clienților săi produse care integrează tehnologii ce nu mai sunt disponibile oriunde altundeva în România, precum și un proces complet integrat in-house.

În plus, în 2016 Vernicolor a investit într-un nou centru tehnic, adaptat nevoilor de dezvoltare, inginerie și dezvoltare a tehnologiilor inovative necesare clienților companiei.

„Avem astăzi mai mult de 25 de ingineri care lucrează în această nouă structură și susțin dezvoltarea firmei VERNICOLOR România pentru anii ce vor urma”, adaugă managerul general al Vernicolor România.

Compania a dezvoltat o strategie de investiții continue în tehnologie, cea mai recentă investiție fiind reprezentată de construirea unui nou centru tehnic, adaptat nevoilor clienților Vernicolor.

Pe viitor, compania are în plan integrarea de noi procese de producție și dezvoltarea noului centru tehnic. Obiectivul acestor investiții este dezvoltarea capacității societății de a oferi clienților produse și soluții complexe și inovatoare.

Această strategie de investiții continue a contribuit la dezvoltarea companiei și, de asemenea, la creșterea cifrei de afaceri. Astfel, dacă la sfârșitul anului 2015, cifra de afaceri înregistrată de Vernicolor România a fost de 107 milioane de lei, pentru anul în curs, compania estimează atingerea pragului de 135 de milioane de lei.

Aflată pe un trend ascendent, conducerea Vernicolor preconizează că această creștere va continua și în anul următor, cifra de afaceri estimată pentru 2017 fiind de 185 de milioane de lei. Alături de investițiile în tehnologie, cărora se datorează, în mare parte, această evoluție pozitivă a cifrei de afaceri, pe lângă proiectele existente, dezvoltate cu actuali clienți, compania are în plan atragerea de noi clienți pentru atingere acestor obiective.

 

 

Citiți și despre: