Vest Trans Rail, o gamă completă de servicii feroviare

01.06.2016

Compania acordă o mare atenție pregătirii profesionale a angajaților. Înființată în anul 2009, compania Vest Trans Rail este unul dintre cei mai noi operatori feroviari privați pentru transport mărfuri. Compania a început în anul 2010, inițial cu o singură locomotivăelectrică și vagoane închiriate de la proprietari din România și Europa.

„Înființarea companiei a fost o continuare firească a activității de forwarding a două case de expediție cu experiență în piața de transport feroviar din România. Acestea au decis să ofere servicii de mult mai bună calitate clienților săi prin satisfacerea operativă a  solicitărilor primite cu ajutorul propriului operator feroviar, așa că au înființat Vest Trans Rail”, declară Aurelian Curcă, director general Vest Trans Rail.

Compania a avut o evoluție ascendentă de la an la an, ceea ce a determinat și creșterea numărului de locomotive, societatea dezvoltând continuu atât achizițiile, cât și închirierile de vagoane și locomotive. Astfel, compania s-a transformat dintr-un mic operator feroviar într-o companie care deținea în anul 2015 circa 3,2% din piața de transport feroviar din România.

Parc feroviar adaptat unei game complete de servicii

Vest Trans Rail oferă clienților o gamă completă de servicii de transport feroviar de mărfuri, atât cu vagoanele proprii, cât și cu cele ale clienților, dar și servicii de manevră feroviară, acolo unde este necesar.

„Transportăm pentru clienții noștri din țară și din străinătate produse petroliere de orice fel – benzină, motorină, cocs de petrol, gaze, biocombustibili – produse metalice, fier vechi, produse de balastieră, traverse de beton. Am transportat și în trecut și putem organiza oricând transport containerizat de mărfuri, cu ajutorul unei alte firme cu care colaborăm îndeaproape”, adaugă Aurelian Curcă.

De asemenea, compania are încheiate convenții de utilizare reciprocă a vagoanelor de marfă cu majoritatea  operatorilor feroviari de stat și privați  din Europa Centrală și de Est și convenții de predare primire a trenurilor de marfă cu toți operatorii feroviari din țările vecine, iar prin casele de expediție cu care colaborează, societatea derulează contracte de transport al căror punct de plecare sau destinație se află în afara țării.

Transportul pe teritoriul României este asigurat de Vest Trans Rail, cu logistica, locomotivele și personalul propriu

Pentru a putea oferi servicii de calitate, Vest Trans Rail operează zilnic un parc format din cel puțin 25 de locomotive și 800 de vagoane proprii sau închiriate. Locomotivele de lung parcurs sunt locomotive electrice de 5.100 kW sau 3.400 kW, dar și diesel-electrice de 2.100 CP, iar locomotivele de manevră sunt diesel-electrice și diesel hidraulice de diverse puteri, între 450 CP și 1.250 CP.

În ceea ce privește parcul de vagoane, compania operează în special cisterne pentru produse petroliere și vagoane descoperite pentru transportul mărfurilor de masă, dar și diverse vagoane specializate, cum ar fi vagoane pentru ciment, port-containere, vagoane acoperite pentru mărfuri paletizate și vagoane cu descărcare gravitațională pentru cocs și mărfuri de cariere.

De asemenea, Vest Trans Rail a reușit să repatrieze locomotive produse în România și exportate, în trecut, în Europa, în vederea reparării și punerii în funcțiune. Astfel, a repatriat 2 locomotive diesel electrice de 2.100 CP din Italia și una electrică, de 5.100 kW, care se afla în colecția unui operator feroviar din Suedia.

Importanța personalului calificat

Încă de la înființare, managementul companiei a fost preocupat să alcătuiască un colectiv de specialiști, să caute clienți și să semneze contracte de transport. Însă toate activitățile companiei se desfășoară pe fondul respectării principiului de bază: calitatea serviciilor oferite.

„Practic, ce ar deosebi Vest Trans Rail de restul companiilor de transport ar fi calitatea și promptitudinea serviciilor prestate, dăruirea cu care fiecare salariat se străduiește să își facă treaba cât mai bine, astfel încât trenurile să ajungă cât mai repede și în condiții de siguranță la destinație”, susține directorul general al companiei.

Calitatea serviciilor oferite de Vest Trans Rail se bazează pe angajații pregătiți și instruiți, dar și pe sistemul de management integrat al calității implementat de companie, aceasta fiind atestată de TUV Thuringen și AFER.

Pentru cei peste 170 de angajați, Vest Trans Rail a asigurat și organizat cursuri de instruire și pregătire profesională. Astfel, o parte din salariați au fost trimiși la cursuri de pregătire profesională în meserii superioare pregătirii anterioare, iar acum sunt autorizați în aceste meserii. În schimb, cei care lucrează direct în meserii legate de siguranța circulației beneficiază de programe de pregătire profesională continuă.

În plus, pentru angajații care fac parte din echipa suport, contabilitate, management, compania a organizat grupuri de învățare a limbii engleze, fiind trimiși și la cursuri pentru atestarea ca manageri de risc, auditori, formatori etc.

Toate aceste investiții în pregătirea personalului au ca obiectiv ca în cadrul companiei să activeze un colectiv calificat și pregătit pentru toată gama de activități necesare în Vest Trans Rail.

Viitorul – în schimbare

„Avem în față multe provocări, dintre care cele mai importante sunt cele legate de infrastructura feroviară care limitează drastic viteza comercială a trenurilor și nemulțumește astfel clienții, obligați să aștepte mai mult decât ar fi corect sosirea mărfurilor”, menționează directorul Vest Trans Rail.

Acesta este unul din principalele motive pentru care sistemul de transport feroviar nu poate prelua din volumul transportului rutier. De aceea, compania se străduiește să optimizeze rutele de transport și să țină sub control costurile.

Infrastructura feroviară din România limitează viteaza trenurilor. De aceea, Vest Trans Rail încearcă să optimizeze rutele de transport și investește în modernizarea și extinderea flotei.

Vest Trans Rail dorește să investească în repararea și fiabilizarea flotei de vagoane și locomotive, în extinderea tipurilor de vagoane astfel încât să ofere clienților flexibilitate în alegerea vagoanelor pentru diverse feluri de mărfuri solicitate la transport, dar și în atragerea spre meserii feroviare de personal calificat și de tineri absolvenți care își doresc să se califice în meserii cum ar fi mecanic locomotivă, revizor tehnic de vagoane sau ingineri.

Cum cifra de afaceri a Vest Trans Rail a depășit în anul 2015 suma de 13 milioane de euro, pentru anul în curs conducerea a estimat o creștere de aproximativ 3%.

Ca planuri de viitor, compania își dorește menținerea cotei de piață câștigată în ultimii ani. În plus, ia în calcul și interoperabilitatea, adică remorcarea trenurilor clienților către țări europene cu mijloace proprii companiei. Însă aceste planuri depind foarte mult de legislația din domeniu, care urmează să fie schimbată.

„Ne așteaptă în perioada următoare schimbări semnificative în legislația feroviară, Comisia Europeană va adopta probabil până la sfârșitul acestui an toate reglementările care compun Pachetul IV Feroviar, vor fi schimbări legislative în ceea ce privește activitatea operatorilor feroviari europeni, așa că trebuie să ne pregătim serios în acest sens”, încheie Aurelian Curcă, directorul general al Vest Trans Rail.

 

Citiți și despre: