Viking, un brand cu renume

01.12.2015

Compania oferă soluţii complete pentru case şi clădiri. Un acoperiş înseamnă, dincolo de protecţie şi acoperire, longevitate în exploatare, o maximă etanşeizare, un aspect ce trebuie să se încadreze în aria arhitecturală a obiectivului.

Viking Pruszyński este o companie de top din domeniul producţiei de ţigle metalice a cărei dezvoltare a continuat şi pe perioada crizei economice, chiar dacă presiunea venită din partea concurenței a fost mai mare.

„Ultimii ani au reprezentat o perioadă turbulentă în piață. Recesiunea economică a intensificat concurența dintre companii. Menținerea unui nivel corespunzător al vânzărilor a necesitat mari eforturi. Noi am reușit. Acest lucru este de bun augur pentru viitor, atunci când va începe, în mod clar, o îmbunătățire a situației în întreaga economie românească”, a afirmat Gzregorz Siudyla, directorul general al Viking, pentru Jurnalul de Afaceri.

Conducerea companiei consideră că o reușită în timpul recesiunii garantează o dezvoltare economică semnificativă în timpul boom-ului economic. Acest lucru este cu atât mai probabil, datorită faptului că preferințele consumatorilor s-au schimbat. A crescut cererea pentru învelitorile metalice, și a scăzut pentru cele ceramice. Producătorii de învelitori metalice câștigă astfel o cotă de piață, acest lucru fiind valabil şi pentru Viking Pruszyński, dar, de asemenea, şi pentru alți furnizori interni.

O piaţă imprevizibilă

România este o piață mult prea imprevizibilă și nesigură de aceea la o cerere relativ medie, în principal datorită capacității financiare, în România există o capacitatea de producție enormă reprezentată atât de producători interni cât și de companii cu capital străin.

Gzregorz Siudyla a afirmat că „din păcate, calitatea rămâne o chestiune secundară, vorbesc în principal aici despre calitatea materiei prime, grosimea straturilor de acoperire și de zinc, şi nu de calitatea învelitorii în sine profilate – adică vizuală, pentru că cele mai multe companii producătoare, au un istoric de doar câţiva ani, dar deţin linii de producție de ultimă generație de calitate foarte bună – având aici o contribuție importantă subvenții din partea UE”.

Datorită imprevizibilităţii pieţei româneşti, unii producători locali pot avea la un moment dat evoluţii impresionante, în timp ce jucătorii mari europeni pot avea regresii dezastruoase. Conform reprezentantului companiei, pentru ambele grupe importantă este direcția economiei românești, deoarece 90% din producție este destinată pieţei interne, care poate genera o creștere de câteva procente.

Produse din ce în ce mai bune

O diversificare rezonabilă a activității și căutarea de noi piețe de desfacere, vor conduce întotdeauna la dezvoltarea companiei. Prin urmare, compania Viking Pruszynski, îşi actualizează în mod constant ofertele, astfel încât să fie una cât mai completă și adaptată nevoilor clienților. Bineînţeles, clienţii aşteaptă produse din ce în ce mai bune, deci adaptarea ofertei de produse la nivelul aşteptărilor lor este cea mai deşteaptă soluţie. Scopul conducerii companiei este de a dezvolta cel mai exclusivist brand de învelitori metalice de acoperiş şi faţade de pe piaţa românească, de aceea produsele sunt în permanentă îmbunătăţire.

 

Viking foloseşte în procesul de producţie tabla prevopsită cu cel mai mare gramaj de zinc, disponibil pe piaţă

 

„Folosim în procesul de producţie o materie primă, tabla prevopsită, cu cel mai mare gramaj de zinc, disponibil pe piaţă, adică 275 g/m, şi mai nou am introdus în oferta noastră tablă prevopsită având o garanţie de 30 de ani. Dorim ca produsele cu logo-ul Viking Pruszyński să fie văzute ca produse care îndeplinesc cele mai înalte standarde europene”, ne spune domnul Gzregorz Siudyla.

Compania susţine şi distribuitorii locali pentru care au organizat o serie de ateliere de lucru, care au reunit sute de anteprenori de societăţi comerciale şi de servicii de montaj. În cadrul acestor întâlniri au fost susţinute prezentări teoretice cât și practice. Distribuitorii locali sunt, de fapt, cea mai bună carte de vizită a societăţii Viking Pruszyński, ei au un impact semnificativ asupra alegerii de către clienții finali a ofertei de produse.

Recomandări

Pentru a face o alegere corectă în selectarea unui model de învelitoare de acoperiş metalică trebuie avute în vedere mai multe aspecte, precum grosimea foii de tablă,  tipul și grosimea stratului de acoperire al tablei, tipul de protecție împotriva coroziunii şi greutatea acoperiri de zinc.

Compania oferă o perioadă de garanţie de 10 ani pentru acoperirile din polistier lucios şi mat, iar pentru clienții care sunt interesaţi de o garanţie mai îndelungată compania oferă stratul de Purmat de 55 microni care deţine garanţie de 30 de ani.

„În practică, clienții individuali se limitează doar la verificarea grosimii foii de tablă livrate, deoarece grosimea straturilor sau gramajului stratului de zinc poate fi verificată numai în condiţii de laborator sau prin utilizarea unor dispozitive de măsurare foarte scumpe al căror cost de multe ori depășește valoarea învelitorii furnizate. În cele din urmă, calitatea învelitorii de acoperiş, este verificată, din păcate, doar de timp…” spune directorul general al companiei.

Realizările şi planurile companiei

Sfârşitul anului 2014 este marcat de stabilirea unei cooperări cu unul dintre cei mai importanţi producători de materie primă din Europa, Marcegaglia Italia, fiind la ora actuală cel mai mare client din România. Modelul de ţiglă metalică inovativ şi unic pe piaţa românească a fost lansat în cursul acestui an, bucurându-se de un mare succes.

În prezent, Viking Pruszynski deţine 2 fabrici de producţie în Filipeştii de Pădure și în Craiova, echipate în total cu zece linii de profilare pentru învelitorile de acoperiș.

“Nu am fi putut să ne lăudăm cu un parc de utilaje atât de mare şi de modern fără ajutorul oferit de investițiile financiare ale firmei mame din Polonia, Blachy Pruszynski”. Pe termen mediu şi scurt conducerea companiei urmăreşte realizarea unui profit care să acopere investiţiile realizate şi dezvoltarea segmentului industrial, iar pe termen lung doresc revenirea la locul întâi ca producător românesc, în momentul de faţă ocupând locul trei.

Cele mai recente investiţii ale companiei sunt reprezentate de noua linie de producţie pentru un model unic în România de ţiglă metalică Arad şi urmează în luna noiembrie o nouă linie de producţie pentru tabla prefălțuită.

Anul 2014 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 57 milioane de lei, iar pentru anul 2015 conducerea estimează o creştere, ajungând până la 65 milioane de lei.

 

 

 

 

 

Citiți și despre: