Wim Bosman – servicii logistice complete

Wim Bosman – servicii logistice complete

01.04.2015

Planurile companiei presupun creșterea capacităților de depozitare cu 25%, până la 20.000 de metri pătrați. Înființată în anul 1992, Wim Bosman este o companie mixtă româno–olandeză. La început, compania s-a numit Dijkman Ion Transport, având la bază colaborarea cu firma Dijkman Transport B.V. din Olanda. Începând cu anul 1999, cele două companii au devenit parte din grupul Wim Bosman, iar din 2002, serviciile Wim Bosman România au primit una dintre cele mai importante certificări din domeniu: ISO 9001:2008.

Pe plan local, anul 2005 a marcat lansarea depozitului central, care se întinde pe o suprafață de 10.000 de metri pătrați. Tot în 2005 a fost inaugurat și spațiul de birouri din Parcul Industrial Ploiești. “În 2010 se obține certificarea AEO. Începând cu 2011, Wim Bosman a devenit subsidiara din Europa a Mainfreight, grup logistic prezent în Oceania, Asia, Statele Unite ale Americii și Europa prin 221 filiale, peste 5.200 de angajați și o cifră de afaceri anuală de 950 milioane euro. În același an, suprafața depozitului a fost suplimentată cu 5.000 de metri pătrați”, ne-a declarat Emil Ion, CEO-ul Wim Bosman S.R.L..

Servicii flexibile

Oficialii companiei ne-au explicat faptul că sunt continuu preocupați de flexibilitatea și capacitatea de adaptare a serviciilor, iar pe piața locală se dorește îmbunătățirea serviciilor de tipul 3PL+, dar și implementarea de noi metode de optimizare, care vor conduce în timp la reducerea costurilor clienților și partenerilor de afaceri. “Susținută de o puternică rețea de distribuție, Wim Bosman furnizează servicii logistice complete, 3PL+, și oferă soluții integrate de depozitare, transport și distribuție, specifice fiecărui client în parte. Oferim servicii de expediție, ce cuprind grupaje și cargo în toată Europa, transporturi de mărfuri speciale sau periculoase, camioane complete sau parțiale și transport containerizat”, a adăugat CEO-ul companiei.

Cu o capacitate de depozitare de aproximativ 15.000 de metri pătrați, Wim Bosman poate depozita în condiții de siguranță mărfuri din cele mai diverse. Flota organizației numără 68 de unități de transport, dintre care 39 motorizate. Asta nu este tot, pentru că societatea completează oferta cu alte servicii cu valoare adăugata, precum cele de tip post vânzare, preasamblare, etichetare sau soluții de împachetare.

Mai mult decât atât, compania oferă și beneficiile care sunt oferite de apartenența la Grupul Mainfreight. Astfel, Wim Bosman poate oferi servicii de transport aerian sau maritim oriunde în lume. Nu în ultimul rând, societatea oferă servicii complete de comisionare vamală pentru toate tipurile de transport.

Investiții de peste 34.5 milioane de lei

Politicile fiscale dezavantajoase, dar și criza economică au cauzat o instabilitate a sectorului de activitate în ultimii ani, sunt de părere oficialii companiei. Cu toate acestea, cu planuri bine puse la punct și o viziune corectă a investițiilor, compania a dezvoltat parteneriate importante cu societăți de renume la nivel internațional. Printre cele mai mari companii incluse în portofoliul Wim Bosman se numără Samsung, divizia de produse albe, pentru care se asigură servicii complete de logistică, de la transport containerizat, la îndeplinirea formalităților vamale, depozitare, gestiunea stocului, dar și servicii cu valoare adăugata, precum etichetare, reambalare și distribuție. “De asemenea, avem un parteneriat valoros și de lungă durată cu CHEP, liderul mondial pe segmentul de paleți și containere. Portofoliul de clienți Wim Bosman cuprinde companii din aproape toate domeniile economice, de la automotive, retail & fmcg, până la farma. Dintre clienții internaționali amintesc John Deere, Beiersdorf, DSM, Unilever, Daikin sau P&G”, ne-a povestit Emil Ion.

Compania are un plan de investiții structurat pe termen mediu și lung, care vizează atât dezvoltarea capacității logistice, cât și posibilitatea de diversificare a portofoliului de soluții și servicii. Cu acces la rețeaua globală Mainfreight și având capacitatea de a oferi servicii pentru toate liniile de transport, societatea își dorește ca în viitor să devină un centru de importanță regională în Europa a grupului Mainfreight pentru servicii integrate de logistică.

De la înființarea companiei și până în prezent, valoarea investițiilor în România s-a ridicat la aproximativ 34.5 milioane de lei, sumă de bani direcționată în spații de depozitare, mijloace de transport și utilaje de manipulare. “În ceea ce privește perioada imediat următoare, investim în proiecte specifice, prin care urmărim să aducem un plus de valoare și să creștem alături de clienții noștri. De asemenea, avem în plan reînnoirea parcului auto, utilarea și echiparea spațiilor de depozitare existente, creșterea capacităților de depozitare cu 25%, până la 20.000 de metri pătrați”, ne-a declarat Emil Ion, CEO-ul Wim Bosman.

Avem în plan reînnoirea parcului auto, utilarea și echiparea spațiilor de depozitare existente, creșterea capacităților de depozitare – Emil Ion, CEO-ul Wim Bosman

Evoluția pieței

Piața de logistică supraviețuiește într-un climat economic și politic instabil, explică oficialii companiei. În același timp, în sector se remarcă o competitivitate crescută, dar și presiunea clienților pe preț și pe complexitatea soluțiilor.

Cu toate acestea, conducerea Wim Bosman este de părere că țara noastră oferă avantaje importante celor care investesc în domeniul logisticii. “Marele avantaj al României este cel al localizării geografice. Conform unui studiu Prologis, România se află pe locul 10 în topul destinațiilor pentru activități de logistică, iar acest lucru credem că se datorează tocmai acestei localizări geografice care, din punct de vedere logistic, reprezintă un hub decisiv pentru operațiunile desfășurate între țările membre ale Comisiei Europene și țările cu economie în creștere, precum Turcia și țările din sudul Federației Ruse. Geografic, România poate fi foarte atractivă pentru investitori, însă acest atuu poate deveni un avantaj competitiv doar dacă este dublat de stabilitate economică și previzibilitate fiscală. Momentan, rămâne de văzut modul în care Guvernul va gestiona problema impozitării diurnei, o măsură care poate cufunda piața de transporturi în colaps”, adaugă CEO-ul companiei.

Planuri de viitor

Wim Bosman a încheiat anul 2013 cu afaceri de aproximativ 49 de milioane lei, în creștere cu 18% față de 2014, iar pentru 2014 compania a bugetat o creștere de 10%, rezultatele oficiale nefiind încă finalizate.

Planurile de viitor includ, pe lângă dezvoltarea spațiilor de depozitare și extinderea gamei de soluții, consolidarea echipei de profesioniști. Wim Bosman are un total de circa 155 de angajați, o însemnată parte din aceștia fiind tineri absolvenți de studii de profil, cu rezultate academice remarcabile. Suntem într-o perpetuă căutare a celor mai buni profesioniști, dar și a tinerilor talentați, care să asigure schimbul de generații, pentru care avem disponibil programul de formare profesională Wim Bosman Management Trainee. În ceea ce privește personalul operațional suntem mereu în căutarea celor mai buni profesioniști și avem în plan suplimentarea posturilor de stivuitoriști, șoferi și personal administrativ pentru logisitică”, ne-a declarat Emil Ion, CEO-ul Wim Bosman.

 

 

 

 

Citiți și despre: