YoYo Coffee – visul antreprenorial a trei corporatiști

YoYo Coffee – visul antreprenorial a trei corporatiști

01.05.2015

Cum se poate transforma pasiunea pentru cafea într-o afacere românească ieșită din comun. Pasiunea nu are limită și cu ajutorul ei sepoate ajunge oriunde. Ne-o demonstrează Andrei, Radu și Alexandru, trei tineri corporatiști care, pasionați fiind de cafeaua bună, au pus pe picioare unul dintre cele mai inedite businessuri din România.

Afacerea a făcut primii pași anul trecut, când s-a lansat YoYo Coffee, un business care oferă doritorilor cafea bună, făcută într-o mașină, care ajunge la evenimentele unde aceasta este chemată și unde participanții vor să guste o cafea bună. Și cum atunci când îți dorești ceva vrei să faci parte din toate procesele proiectului, cei trei antreprenori români s-au implicat inclusiv în soluțiile tehnice și de design, chiar dacă de profesie toți sunt ingineri. Munca a durat aproximativ șase luni, iar cei de la Dojo Motorsports au ajutat cu partea de manufacturare a mobilierului și partea electrică a sistemului.

Investiția totală a fost de aproximativ 12.000 de euro, bani proveniți din fondurile personale ale celor trei antreprenori, iar cele mai mari probleme pe care le-au întâmpinat au fost cele legate de comunicarea ineficientă cu autoritățile locale și birocrația necesară înainte de demararea activității.

Rețeta de cafea perfectă

Odată ce mașina a fost echipată cu toate dotările necesare, a rămas neacoperită partea privind furnizarea de cafea. Cei trei antreprenori l-au cunoscut pe Nimrod Almagor, cel care deține Bristot România, așadar totul a devenit funcțional.

Cafeaua pe care o servește YoYo Coffee acum este un”cupaj”, după cum povestesc chiar fondatorii, cu 80% arabica și 20% robusta. “Suntem trei tineri consumatori și cunoscători de cafea, dar nemulțumiți de opțiunile de băutură pe care le aveam la locul de muncă sau spre locul de muncă. Așadar, am decis să găsim noi soluția optimă pentru această nevoie. Am fost conduși în primul rând de dorința de a bea o cafea bună, realizată într-un mod profesionist, cu un gust echilibrat corect și cu o aromă aparte. Mașina, un autoturism marca Smart, o aveam de puțin timp și ne surprindea prin spațiul pe care îl oferea. Prin urmare, am considerat că putem încerca un design special, o îmbinare de creație și tehnologie, respectând dimensiunile ergonomice de care beneficiam. Am avut ideea, acesta a fost primul pas”, ne-a povestit Andrei Perju, co-fondator YoYo Coffee.

Espresso, din portbagaj

Odată ce echipamentul și cafeaua au fost stabilite, mai era necesar un pas: cursuri de barista, care să îi ajute pe cei trei să ofere o cafea perfectă fiecărui client. “Am urmat cursuri de barista, am participat la degustări de cafea, am descoperit care sunt calitățile pe care le apreciem la acest produs. Am învățat să folosim echipamente profesionale și am găsit cafeaua premium care ne definește, iar când le-am asociat cu mașina a rezultat un produs plăcut, corect, bun: un espresso venit din portbagajul unui Smart și nu din spatele unui bar dichisit”, a completat Andrei Perju.

Fără bugete fixe de marketing, dar cu multă dedicare și respect pentru fiecare eveniment la care își face apariția mașina, cei trei s-au axat pe o creștere organică și nu pe un boom puternic de la începutul afacerii.

Andrei își amintește că cei dintâi clienți au fost prieteni și colaboratori în același timp. ”Într-o duminică însorită de primăvară, în 2014, am scos mașina la primul <test drive>. Ne-am invitat prietenii deoarece aveam nevoie de păreri sincere și constructive, care să ne ajute la îmbunătățirea serviciului pe care îl oferim. Prima încercare ne-a ieșit cu brio, așa că am pornit experiența YoYo Coffee încrezători și gata să oferim oamenilor produsul care nouă ne place cel mai mult! După puțin timp am acceptat participarea la primul mare eveniment YoYo Coffee: Prima Evadare 2014”, povestește co-fondatorul.

Acum, numărul de evenimente diferă de la lună la lună, iar mașinuța YoYo Coffee o puteți găsi la multe dintre evenimentele organizate la Romexpo. Start-up-ul nu este însă unul dedicat doar evenimentelor speciale. “În timpul săptămânii dezvoltăm programul <Premium Coffee Break> în mediul corporate, dar participăm și la evenimentele mai mici din spațiul cultural-urban bucureștean. Din punct de vedere al vânzărilor, cele mai mari evenimente la care am fost prezenți până acum au fost SMAEB 2015, BabyBoom și Romtherm, unde am reușit să depășim 300 cafele pe zi”, explică Andrei Perju.

Planuri de viitor: franciză

Investițiile recurente sunt unele direcționate spre imagine, promovare, îmbunătățirea recuzitelor și a sistemelor tehnice ale mașinii, spun antreprenorii care explică faptul că astfel ei încearcă să fie mereu în fața altor soluții de „cafenele mobile”.

Planurile de viitor YoYo Coffee presupun activitate zilnică într-una dintre zonele aglomerate ale Bucureștiului, doar printr-un rulaj constant cei trei se pot gândi la un profit stabil. ”În primul rând, strângem fondurile necesare pentru cea de-a doua mașină, pe care urmează să o lansăm pe străzile din București. În paralel, lucrăm pentru înființarea a trei mașini de tip francize YoYo Coffee, în țară. Ne extindem pas cu pas, după propriile noastre puteri. În cinci ani vrem să avem cel puțin o mașină / sector și două mașini destinate evenimentelor din Capitală, iar în țară dorim să avem reprezentanți în cele mai mari orașe”, este de părere Andrei Perju, co-fondator YoYo Coffee.

Sfaturi pentru antreprenori

Povestea YoYo Coffee este dovada vie a faptului că pasiunea și curajul sunt suficiente pentru startul unui start-up în România.

La toate acestea se adaugă, desigur, multă muncă și la fel de multă încredere, dar nimic nu este imposibil de realizat. “Din experiența unui business început, avem două sfaturi. Primul coincide cu dictonul <Orice drum lung începe cu un pas>.  Să facă pasul și să se apuce de treabă. Să își pună ideile pe hârtie și să găsească modalități de a le transforma în realitate. Avem mulți amici cu gânduri antreprenoriale reprimate de situația economică actuală. Mulți care se așteaptă să dea boom-uri peste noapte. Însă noi credem în dezvoltarea graduală, în pași mici pentru un rezultat mare. Cel de-al doilea sfat este valabil în special în zona serviciilor și ține de respectul pentru calitatea produsului finit pe care îl oferi. Oferă ceea ce ai vrea să primești, setează-ți valorile în care crezi și însușeșteți-le în orice moment, în orice situație”, este de părere Andrei Perju, co-fondator YoYo Coffee.

 

 

Citiți și despre:

  • Care sunt cele mai rentabile francize din RomâniaCare sunt cele mai rentabile francize din România O afacere de la zero sau una cu succes deja garantat? Tinerii, dar și cei care au deja o carieră în companiile mari prezente în țara noastră încep să-și îndrepte din ce în ce mai mult atenția spre […]
  • Cele mai importante cărți de afaceriCele mai importante cărți de afaceri Povești de succes din care pot învăța antreprenorii aflați la început de drum. Se spune că o carte bine aleasă este un bun prieten. Noi suntem de părere că o carte de business bine aleasă poate deveni un […]
  • Cum realizezi un plan de afaceri eficient?Cum realizezi un plan de afaceri eficient? Pașii necesari care garantează succesul unui business. Antreprenorii la început de drum, dar și cei care au deja experiență relevantă în business știu că pentru a asigura un start eficient la orice afacere […]
  • Business Mark: “asistăm la maturizarea pieței de evenimente de business”Business Mark: “asistăm la maturizarea pieței de evenimente de business” Peste 6000 de participanți au trecut pragul conferințelor organizate de companie. BusinessMark este deja un nume consacrat pe sectorul organizării de evenimente B2B nișate în România. În luna aprilie a anului […]
  • Idei de afaceri mici pentru 2015Idei de afaceri mici pentru 2015 Start-up-ul ești chiar tu: cum pot deveni antreprenor. A deveni antreprenor nu a fost visul multor români până acum câțiva ani, când cei cu inițiativă au început să realizeze faptul că a lucra pentru […]