Telecomunicatii

Aplicații de business, pentru cei conectați cu tehnologia

01.04.2014

Care sunt cele mai bune programe pentru telefoanele mobile care te ajută să fii mai eficient la locul de muncă? Odată cu lansarea gadget-urilor de top, mediul de business s-a schimbat, atât în ceea ce privește comunicarea dintre cei implicați într-o afacere, cât și în ceea ce privește “ajutorul” celor care vor să fie performanți. Aplicațiile destinate telefoanelor mobile de ultimă generație sunt mai mult decât utile zi de zi, întrucât ajută nu doar la o mai bună organizare a activității, dar și la o comunicare instant cu toți subordonații sau colegii din birou.

Am încercat să facem o selecție cu cele mai utile și simplu de utilizat aplicații de business. Cele mai multe dintre cele de mai jos sunt disponibile atât pentru cei care au telefoane care funcționează cu sistem de operare Android, cât și pentru cei care au ales Apple ca producător, așadar se pot descărca atât din Google Play, cât și din App Store.

Evernote este o aplicație care nu vă lasă să uitați nimic important. De la notițe luate pe fugă, la site-uri care nu trebuie uitate sau chiar fotogafii sau fișiere importante de la birou, toate sunt salvate în aplicație și pot fi accesate din orice loc deschideți programul. În plus, foarte interesant este faptul că toate aceste informații pot fi vizualizate și accesate în timp real de cei alături de care lucrați, așadar toți aceștia au acces instant la toate lucrurile importante în legătură cu un anumit proiect.

Poate să pară la prima vedere nefolositor, dar Google Drive este o aplicație pe care oricine ar trebui să o aibă instalată pe telefonul mobil. Se pot edita texte sau informații în mai multe formate în timp real, împreună cu ceilalți care sunt conectați la respectivul document. De exemplu, dacă se lucrează la un raport și este nevoie de modificări, acestea se pot face de pe smartphone, în timp real, în timp ce un coleg lucrează la același document, dar de la birou. Lucrurile sunt mult mai rapide și rezultatele pe măsură.

Basecamp este o aplicație destinată task-urilor de diferite dimensiuni și forme. Practic, toate lucrurile importante pe care angajații le au de făcut sunt trecute în această aplicație ce poate fi accesată atât de pe PC sau laptop, cât și de pe telefon. În plus, este vizibil cine și cui se alocă un anumit proiect, așadar task-urile vor fi mult mai simplu de finalizat și la standardele impuse încă de la început, iar dacă lucrurile au rămas blocate se poate descoperi rapid care este punctul din care acestea nu au mai funcționat așa cum era planificat și cine este responsabil pentru acest lucru.

Pentru aceia care au de strâns și ținut sub control facturi ale căror detalii trebuie cunoscute oricând, există Pageonce Bills, o aplicație sigură care adună toate facturile în același loc și anunță utilizatorii în cazul restanțelor de plată.

MoneyBook este o aplicație tare interesantă mai ales pentru cei care au bugete serioase care trebuie drămuite bine. În interiorul aplicației se poate completa care sunt cheltuielile zilnice și care este scopul acestora, astfel că la finalul lunii sau la finalul delegației, dacă plecați des în călătorii în interes de serviciu, veți afla exact care au fost cheltuielile și care a fost scopul acestora (transport, protocol, haine potrivite, cazare, etc.).

Pentru că a venit vorba despre călătorii în interes de afaceri, o altă aplicație utilă pentru acest lucru este Riplt. Programul îi ajută pe utilizatorii ei să facă un itinerariu precis cu locurile prin care trebuie să treacă şi care sunt cu exactitate orașele sau mijloacele de transport ce nu trebuie ratate pentru a ajunge la timp la destinație. În plus, aplicația are și o hartă extrem de utilă într-un oraș necunoscut, cum ar fi, spre exemplu, o hartă cu localurile din apropierea utilizatorilor, ceea ce se va dovedi extrem de util dacă veți fi nevoiți să organizați o întâlnire de afaceri la un restaurant sau să scoateți un partener de afaceri la cină într-o seară.

Atunci când plecați în călătorii de afaceri cunoașteți foarte mulți oameni noi, iar asta se traduce de cele mai multe ori printr-un număr foarte ridicat de cărți de vizită la finalul oricărei călătorii. Este de cele mai multe ori complicat să țineți minte informații cu privire la oamenii care vi le-au oferit și de multe ori unele dintre cele mai importante se fac pierdute. Aplicația SnapDat ajută la un management ușor și rapid al cărților de vizită. Este un program foarte prietenos, care permite realizarea de cărți de vizită din interiorul soft-ului și împărtășirea lor cu ceilalți. În plus, informațiile din cărțile de vizită pot fi salvate apoi ca și contacte pe telefonul mobil, se încarcă și o hartă care arată exact unde este poziționat sediul companiei la care lucrează cel care v-a oferit cartea de vizită și se pot trimite mesaje direct din interiorul aplicației. Singura parte care poate îngreuna procesul de schimb de informații e faptul că de toate acestea beneficiază doar cei folosesc aplicația, cu alte cuvinte, atât voi, cât și interlocuitorii trebuie să folosiţi aplicația.

Tot legat de noile contacte, o altă aplicație utilă este Namerick, prin care utilizatorii pot nota numele persoanelor pe care le-au cunoscut și câteva detalii despre acestea, ca de exemplu unde lucrează, ce funcţie au, ce proiecte de viitor pot lansa împreună sau chiar cele mai importante idei din discuția pe care au purtat-o. Aplicația este extrem de utilă, mai ales la evenimente și conferințe, unde faceți cunoștință cu foarte mulți oameni de interes.

Tehnologia este un domeniu în continuă dezvoltare, aplicații utile pentru mediul de afaceri lansându-se zilnic, așadar vă vom ține la curent cu alte aplicații noi ce merită cunoscute și instalate pe telefoanele mobile.